Slecht beeld op IiyamaProlite 2472HD

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb een probleem met mijn onlangs aangeschafte monitor van Iiyama Prolite 2472HD.
Sinds de dag van aansluiting heb ik last van een soort boomstamcircels (sommige noemen dat zo), kringen en een slechte kleuroverloop.

In windows val het nog wel mee, maar zodra ik bijv EVE Online speel dan is het beeld echt niet om aan te zien. Vooral als ik op ESC druk in het spel, dan wordt het beeld wat donkerder (hoort bij t spel) en dan is het pas echt goed te zien. Ook met fotobewerking is het goed zichtbaar.
Ik heb de test van Lagom gedaan en alle schuifjes van contrast, helderheid en gamma al 100x verschoven. Dit mocht niet baten. Het probleem blijft of wordt hooguit een fractie minder.

Hier is een plaatje die ik geschoten heb met mn iphone om te laten zien wat er gebeurt:

Afbeeldingslocatie: http://img135.imageshack.us/img135/9999/fotozy.jpg

(let niet op de horizontale/verticale strepen, dit komt door de foto) Ik kan namelijk geen Print Screen maken omdat het plaatje er dan op een ander scherm wel normaal uit ziet (bijv. mijn iphone)

Ik heb 5 dagen op google gezocht wat het is en hoe je het kan oplossen, alleen t helpt allemaal niks.

Wat heb ik gedaan:

1. Drivers geupdate
2. Lagom Test gedaan
3. Kalibratie op beeldscherm
4. Kabels vervangen
5. DVI-D kabel los en ver weg van andere kabels gelegt.
6. Windows kalibratie.
7. Nvidia controlpanel kalibratie
8. DX11 geinstaleerd

De videokaart die ik gebruik is een GeForce 9600 GT 1GB
Monitor : Iiyama 2472 HD. een LED scherm. De resolutie staat overal op 1920 x 1080.

In windows zelf is het vooral in de hoeken van het scherm te zien, in EVE Online is het een ramp en fotobewerking hoef ik al helemaal niet meer aan te denken.
Als ik de lagomtest uitvoer (scherpte tabje) en ik schuif het beeld heen en weer dan knippert het plaatje als een gek. Dit heeft te maken met stroomtoevoer werd mij verteld.

Iiyama hoef ik niet te bellen voor een oplossing (behalve als ik t scherm retour stuur) want die snappen het probleem niet en hebben er blijkbaar weinig verstand van.

Wie o wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Dit lijkt er wel op dat of je refreshrate niet goed staat ( normaal 60Hz ) en of dat je hem niet o 32 bits kleuren hebt staan, althans het effect wat je dan ziet lijkt er verdacht veel op. Maar ik neem wel aan dat je daar al naar gekeken hebt en het anders misschien toch aan de voeding of videokaart kan liggen. Je schrijft namelijk al dat de lagorntest knipperd beeld gaf en dit aan de stroomtoevoer zou liggen, dus zou ik het ook in die hoek eens gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De refreshrate staat op 60Hz. Volgens die test staat mn beeldscherm/videokaart op 24 bits terwijl mn pc 32 aangeeft. Ook staat mijn kleurenprofiel ingesteld op sRGB.

Ik denk dat ik Iiyama maar eens aan de tand ga voelen aangezien de "auto" knop op mn scherm weigert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 22:32
andere pc even proberen?

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja, dat zal ik ook nog even proberen. thnx. ik laat eht weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 19:29:
De refreshrate staat op 60Hz. Volgens die test staat mn beeldscherm/videokaart op 24 bits terwijl mn pc 32 aangeeft. Ook staat mijn kleurenprofiel ingesteld op sRGB.

Ik denk dat ik Iiyama maar eens aan de tand ga voelen aangezien de "auto" knop op mn scherm weigert.
die auto knop is er ook allen voor als je hem via vga aansluit. met een dvi ingang heeft hij geen functie... wellicht eerst het boekje lezen voordat je ze gaat bellen 8)

het lijkt inderdaad op een 8 bits kleurinstelling op de een of ander manier
Pagina: 1