Computergeluid op stereoset stoort aan één kant

Pagina: 1
Acties:

• Lorem_Ipsum
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-01 09:30
Ik heb een computer met een onboard geluidskaart van Soundmax, SoundMAX integrated audio. Ik heb met behulp van een goedkoop 3.5mm naar 2 tulipstekkertjes omzetkabeltje en nog een verlengkabel hem aangesloten aan m'n stereo. Als ik internetradio of ander muziek op m'n computer zelf opzet, klikt de linkerbox erg slecht en blikkerig. De rechterbox klinkt daarintegen gewoon zuiver.
Het vreemde is dat als ik m'n PSP er op aansluit, ik geen enkele problemen meer heb. Ligt dit aan m'n geluidskaart, m'n drivers of aan de kabel? Ik heb geprobeerd wat recentere drivers via apparaatbeheer te downloaden, maar die zegt dat ik de nieuwste drivers heb. Bij de drivers kan ik op de link 'www.soundmax.com' klikken, maar die geeft een bad request. Kan iemand me helpen? Ik heb nog even in de posts lopen zoeken, maar kon mijn probleem niet vinden.

BTW, dit is m'n eerste post hier, dus als ik te weinig info heb gegeven, of dit in de verkeerde categorie is, zeg het dan even :)

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-01 20:54
je zou het stuurprogramma kunnen zoeken bij de fabrikant van je moederbord :)

maar je psp sluit je aan op dezelfde kabels? (verlengstukken/koppelstukjes is meestal niet zo denderend voor je geluidskwaliteit

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:08
Heeft je pc ook front aansluitingen, en doet 'ie daar hetzelfde op?

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 19:02
Doet een headsetje het wel goed op die audio aansluiting? En zoals hier boven al gezegd wordt: test je de psp met die verlengkabel en koppelstukjes ertussen?

• Lorem_Ipsum
Jup, PSP gaat in precies hetzelfde uiteinde waarachter de verlengkabel zit. Ik ga 'ns kijken of hij het beter doet in de front aansluiting. Alvast bedankt voor de tips! :)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:08
Ah, je hebt dus een frontaansluiting? Aangezien bij de wat oudere AC97 standaard de achter -en frontaansluiting min of meer in serie staan wil een slechte interne frontbekabeling/connectie nog wel eens storing veroorzaken, wat dus ook op de achteraansluiting te horen is. Of dit idd het probleem is kun je vaststellen door de frontpanel connector op je mb lost halen, hierna moet je waarschijnlijk wel twee jumpers plaatsen om op de achteraansluiting geluid te krijgen, zie hiervoor je mb handleiding, daar zal ws een soortgelijke afbeelding als deze in staan.

• Lorem_Ipsum
Bedankt, daar moet ik een keertje tijd en zin in hebben, aangezien m'n kast op een nogal ingewikkelde manier in elkaar zit. M'n cd drive moet ook nog 'n keer vervangen worden, dus dat ga ik misschien nog binnenkort doen. :)
Op een andere, nieuwere computer , die ook frontaansluitingen heeft, heb ik er nog nooit last van gehad, dus dat zal 't idd wel zijn. Nogmaals hartelijk bedankt voor de hulp :)
Pagina: 1