They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.
door dit moederbord op te zoeken in de pricewatch en dan specs aanklikken?
pricewatch: Asus P5N-D <-- dus
en nee 4 x DDR2 kan er in
en asus zelf zegt:
4 x DIMM, Max. 8 GB, DDR2 800/667/533 Non-ECC,Un-buffered Memory
Dual Channel memory architecture
* Refer to www.asus.com or user manual for Memory QVL (Qualify Vendor List)
**When installing total memory of 4GB capacity or more, Windows 32-bit operation system may only recognize less than 3GB. Hence, a total installed memory of less than 3GB is recommended.
en asus zelf zegt:
4 x DIMM, Max. 8 GB, DDR2 800/667/533 Non-ECC,Un-buffered Memory
Dual Channel memory architecture
* Refer to www.asus.com or user manual for Memory QVL (Qualify Vendor List)
**When installing total memory of 4GB capacity or more, Windows 32-bit operation system may only recognize less than 3GB. Hence, a total installed memory of less than 3GB is recommended.
[ Voor 48% gewijzigd door ApC_IcE op 04-02-2011 10:25 ]
Verwijderd
Zo makkelijk wilde ik het hem niet maken. GoT is geen helpdesk, maar een forum.ApC_IcE schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 10:24:
door dit moederbord op te zoeken in de pricewatch en dan specs aanklikken?
Waarom zou je eigenlijk ddr3 erin doen als je al 4gb ddr2 hebt en bij de setup van jou waarschijnlijk nul voordeel hebt aan ddr3? Het enige wat ik me kan bedenken is *iets* lager stroomverbruik, wellicht iets hogere clocks mogelijk of voor de toekomst als je een nieuwe pc gaat halen...
Verder merk je praktisch nergens in normale situaties dat je er 8 ipv 4 in hebt zitten. maps laden gaat misschien een seconde of wat sneller, grote photoshops, video en muziekedditten kan er iets baat bij hebben maar de pc zal algeheel niet sneller worden.
Verder merk je praktisch nergens in normale situaties dat je er 8 ipv 4 in hebt zitten. maps laden gaat misschien een seconde of wat sneller, grote photoshops, video en muziekedditten kan er iets baat bij hebben maar de pc zal algeheel niet sneller worden.
[ Voor 31% gewijzigd door SouLLeSSportal op 04-02-2011 10:58 ]
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
Je hebt nog gelijk ookVerwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 10:26:
[...]
Zo makkelijk wilde ik het hem niet maken. GoT is geen helpdesk, maar een forum.
En waarom zou je eigenlijk denken dat ddr3 in een ddr2 slot past?SouLLeSSportal schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 10:56:
Waarom zou je eigenlijk ddr3 erin doen als je al 4gb ddr2 hebt en bij de setup van jou waarschijnlijk nul voordeel hebt aan ddr3? Het enige wat ik me kan bedenken is *iets* lager stroomverbruik, wellicht iets hogere clocks mogelijk of voor de toekomst als je een nieuwe pc gaat halen...
Oh ik heb een mobo waar beide in kunnen maar niet gechecked, zou ook een typefoutje kunnen zijn. Maar ddr3 kan idd niet in dit mobo.
Dus ik zeg gewoon 4gb blijven gebruiken, later pc upgraden en dan ddr3 of 4 mss wel tegen die tijd erin drukken. 4gb is nog steeds genoeg voor 99% van alle gebruikers. Ik weet echter niet waarom de TS er 8 gb in wil dus ik ga ervanuit dat ik het over iemand van de 99% heb en niet over iemand van die 1% heb.
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
De enigste boarden die echt baat bij DDR3 hebben zijn eigenlijk de boarden met Intel X58 chipset welke triple channel ondersteunen waardoor de bandbreedte van het geheugen hoger ligt. De Intel P55 boarden, AMD boarden en Nvidiaboarden hebben er eigenlijk niet echt veel baat bij op dan het energieverbruik na dan.
Pagina: 1