[.NET, VB.NET] Routing en Master Page

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandirks
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 21:18
Ik wil graag weten wat het gebruik van Routing (url rewriting) voor gevolgen heeft voor je master page. In principe zou het waarschijnlijk gewoon moeten blijven werken, waarschijnlijk doe ik iets fout want de master page wordt niet meer gebruikt voor de opmaak van de pagina.

Het scenario dat ik gevolgd heb is als volgt. Ik heb een website gemaakt waar dmv, bijv, http://www.mysite.com/default.aspx?categoryID=100 een lijst producten getoond wordt die onder category 100 vallen. Als je wilt opvallen in zoekmachines dan is dit geen ideale situatie, ik wil daarom routing gebruiken zodat de link er als volgt uit zou zien: http://www.mysite.com/category/microsoft. Dit toont nog steeds dezelfde lijst met producten uit category 100, alleen wordt de opmaak niet meer getoond zoals in de master page gedefinieerd.

In sub Application_Start in Global.asax heb ik de volgende regel opgenomen voor de routing:
code:
1
RouteTable.Routes.MapPageRoute("CategoryRoute", "category/{category}", "~/Default.aspx")

In 'Default.aspx' handel ik de 'category' af in de page_load middels
code:
1
Page.RouteData.Values("category")

De 'oude' code (die een categoryID uit de querystring haalt) werkt nog steeds en toont resultaten met de opmaak als in de master page gedefinieerd. De routing-code doet dat niet. Resultaten zijn in orde, maar worden niet in de master page opmaak getoond.

Ik hoop dat iemand mij in de juiste richting kan sturen om dit op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 11:37

defcon84

Multipass?

Gaat dit over routing in MVC of Webforms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandirks
Webforms

Sorry, dat had ik er bij moeten vermelden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

maakt eigenlijk niet uit.. zou gewoon moeten blijven werken hoor.
kijk eens even in je source of de html wel 'geoutput' wordt, dan ligt het probleem mss bij het feit dat ie je css file niet vind ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandirks
Zo uit mijn hoofd, ben nu niet bij mijn ontwikkelmachine, is er geen html uit de masterpage. Als dit wel zo zou zijn, dan zou de opmaak identiek blijven en dat is ook niet het geval.

De gegevens worden nu in een soort van flow-modus weergegeven (alles onder elkaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
jandirks schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 12:02:
De gegevens worden nu in een soort van flow-modus weergegeven (alles onder elkaar).
Vette kans dat de CSS niet gevonden kan worden. Controleer dat eerst eens; je krijgt geheid een 404. En dan klopt 't pad naar de CSS dus niet.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

RobIII schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 12:35:
[...]

Vette kans dat de CSS niet gevonden kan worden. Controleer dat eerst eens; je krijgt geheid een 404. En dan klopt 't pad naar de CSS dus niet.
dat was idd ook waar ik vanuit ging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandirks
De css wordt inderdaad niet gevonden. Nu is nog de vraag waarom niet.

Als ik in het geval van de pagina die zonder opmaak wordt getoond in de source kijk naar de link naar de CSS, dan zie ik deze regel voor de CSS:

code:
1
<link href="App_Themes/orangeandblack/style.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="screen" />

Als ik een pagina oproep die er wel uitziet met de opmaak zoals ik hem verwacht en in de source kijk dan is de regel voor de CSS als volgt:

code:
1
<link href="App_Themes/orangeandblack/style.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="screen" />

Identiek dus. Zou ik in het eerste geval soms niet in de root van de website zitten waardoor App_Themes niet meer gevonden wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:55

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Het pad is een relatief pad, vandaar dat die in de 'detailpagina's' / folders niet gevonden wordt.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandirks
I had nu pas even tijd om hier naar te kijken. De fout bleek inderdaad in het relatieve pad te zitten. Dit is nu opgelost!

Hartelijk dank voor de suggesties
Pagina: 1