• rjeggens
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-02-2025
Na een tijdje gezocht te hebben op Google en ook hier op GoT ben ik er nog niet uit of het uberhaupt mogelijk is om in Groningen (of omgeving) een objectief te huren met Canon mount. Uiteraard heb ik Pixto-f.eu wel gevonden, maar die bedient meer het zuiden en westen van het land en om voor 1 dag een objectief huren ook een halve dag in de auto te zitten gaat me wat te ver.

Ik zoek voor morgen een groothoeklens. Ik heb nu een 24-70 lens op een Canon 50D en 24mm is eigenlijk niet ruim genoeg. Ik denk dus aan een Canon 10-20, 16-35 of 17-40 of een Tokina 11-16, maar zoals gezegd, ik kan niets vinden op internet. De enige naam die ik tegenkom is PBD design, maar het lijkt erop dat die niet meer verhuren (gezien de verhuurpagina's niet werken).

Heeft iemand hier een tip?

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Heb je ze al gebelt....? Misschien een stom idee, maar goed :p

Verder zit er in de omgeving Groningen echt helemaal niets aan verhuur bedrijven voor dit soort spul. Misschien kan je een deal maken met een lokale fotograaf ofzo. Ik heb me hier ook al verscheidene malen helemaal kapot aan ge-ergerd.

Ow, er zit er 1tje in Hoogezand, Groot-Obbink, Volgens mij verhuren die wel groothoekies :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• rjeggens
WhizzCat schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 09:24:
Heb je ze al gebelt....? Misschien een stom idee, maar goed :p

Verder zit er in de omgeving Groningen echt helemaal niets aan verhuur bedrijven voor dit soort spul. Misschien kan je een deal maken met een lokale fotograaf ofzo. Ik heb me hier ook al verscheidene malen helemaal kapot aan ge-ergerd.

Ow, er zit er 1tje in Hoogezand, Groot-Obbink, Volgens mij verhuren die wel groothoekies :)
Gebeld niet nee, maar de website is nu een vormgevingsbedrijf en de pagina's waar op fora naar de verhuur wordt verwezen zijn dode links. Dus leek me niet zo zinvol. Ik ga ff zoeken naar Groot-Obbink iig.. Dank je :)

Verwijderd

Ik zou cameranu even bellen. Volgens mij verhuren die eventueel ook wel wat, maar ze adverteren er idd niet mee. Ze zitten in Urk, vanuit Groningen dus minder dan een uur.

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:17

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 15:03:
Ik zou cameranu even bellen. Volgens mij verhuren die eventueel ook wel wat, maar ze adverteren er idd niet mee. Ze zitten in Urk, vanuit Groningen dus minder dan een uur.
Ik doe er toch meestal wel 1:20 over minimaal en dan rijd ik harder dan ik mag van de wet. Kruispunt joure e.d. kom je nooit direct doorheen, staat er altijd wel 5 minuutjes stil e.d.

Anyway, wel een hele prettige winkel die mij ook qua service goed bevalt. Ik koop er wel regelmatig dingen.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Verwijderd

Hmm, ik moet een keer een afspraak met jouw maken nu ik toch ongeveer vier dagen in de week in Groningen rond hang ;)
Maar ik doe er ongeveer een uur over om bij Plaza 6 te komen, mijn vaste stop op weg naar huis als ik onderweg wat ga eten. En dat is dan in de spits. Daarna is het nog een uur om thuis te komen. Oke, een ruim uur zal het wel zijn.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 01:08

job

Het staat me bij dat er in de poelestraat een fotozaakje zit waar je objectieven kon huren.
De naam van de winkel is me ontgaan.

edit: combi sipkes http://www.combigroningen.nl/
Heb er overigens zelf nooit wat gekocht of gehuurd, maar ik heb in me hoofd dat ze objectieven verhuren.
Wellicht zit ik er helemaal naast.

[ Voor 47% gewijzigd door job op 04-02-2011 15:39 ]

• Markie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:57

Markie

Voorheen BBE

Misschien via Pro Trade http://www.omnifoto.nl/?

[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:03

the mod man

iets van beeldmaker

job schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 15:36:
Het staat me bij dat er in de poelestraat een fotozaakje zit waar je objectieven kon huren.
De naam van de winkel is me ontgaan.

edit: combi sipkes http://www.combigroningen.nl/
Heb er overigens zelf nooit wat gekocht of gehuurd, maar ik heb in me hoofd dat ze objectieven verhuren.
Wellicht zit ik er helemaal naast.
Geen idee of die verhuren, ik kom er weleens om te kijken naar de tweedehands spulletjes

I can't wait to shoot!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:17

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 15:32:
Hmm, ik moet een keer een afspraak met jouw maken nu ik toch ongeveer vier dagen in de week in Groningen rond hang ;)
Maar ik doe er ongeveer een uur over om bij Plaza 6 te komen, mijn vaste stop op weg naar huis als ik onderweg wat ga eten. En dat is dan in de spits. Daarna is het nog een uur om thuis te komen. Oke, een ruim uur zal het wel zijn.
ja hoor gezellig :).

Volgens mij verhuurt noch comfi sipkes, noch protrade lenzen. Beiden heb ik ze wel eens ernaar gevraagd ernaar.
Nee, in het noorden is het huren van een lens niet zo makkelijk. Konijn is qua afstand ook nog redelijk te doen.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:59

breinonline

Are you afraid to be known?

Kan je niet een advertentie in V&A zetten en kijken of een medetweaker uit die omstreken misschien een lens wil lenen?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• rjeggens
Ik heb PDB Design gemaild, die verhuren idd niet meer. Ook Groot-Obbink gemaild en ook die verhuren niet. PDB verwijst me door naar Pixto, en Groot-Obbink naar Konijnenberg.
breinonline schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 18:16:
Kan je niet een advertentie in V&A zetten en kijken of een medetweaker uit die omstreken misschien een lens wil lenen?
Dat kan idd, maar ik heb hem morgen nodig en .... Om een lang verhaal kort te maken. Ik heb besloten er toch eentje aan te schaffen, ipv. te huren. Ik heb gekozen voor de Tokina 11-16. Huren is in het noorden van het land lastig en ik weet dat ik deze lens veel vaker ga gebruiken (in maart ook naar Parijs, daar lijkt me me een groothoek ook ideaal).

Iig bedankt voor het meedenken...

[ Voor 3% gewijzigd door rjeggens op 04-02-2011 18:39 ]

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Met de Tokina 11-16 kun je haast onmogelijk een slechte koop doen, gewoon een geweldige lens ;)

• rjeggens
jvdgeest schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 19:46:
Met de Tokina 11-16 kun je haast onmogelijk een slechte koop doen, gewoon een geweldige lens ;)
Ik heb heel-heel-heel erg veel gelezen (en vooral gezien) van deze lens. Ik hoor eigenlijk alleen maar positieve geluiden. Glaswerk goed, bouwkwaliteit goed.. Ik ben echt heel nieuwsgierig.. Heb morgen direct een klus voor het ding, dus ik kan er direct mee aan de gang :)
Pagina: 1