Barbie spel GBA vraagje

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor alle oude meisjes hier op het forum... maar anderen mogen ook reageren... :-)

Heb onze dochter van 6 een GBA gegeven met o.a. het spel Barbie's Diepzee Avontuur.
Ze begint er al aardig in te komen en het lijkt me dat ze dat spel ook moet kunnen saven.
Maar ik kom er niet uit hoe (geen gebruiksaanwijzingen bij de spellen of gba).
Op de site van Nintendo kom ik niets tegen en als je googled krijg je alleen maar verhalen over het saven van rom games dus daar heb ik ook niets aan.

Iemand hier die weet hoe je zo'n spelletje kunt saven om een andere keer weer daar verder te gaan?

O ja, en als iemand zo'n supercard voor die gba heeft liggen waar 'ie niets mee doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Sommige spellen saven automagisch als je een level gehaald hebt of op andere voorgeprogrammeerde punten. Misschien deze ook?
Verder werden er vroeger ook batterijtjes in cartridge games geplaatst om de savegame informatie vast te houden. Misschien dat deze dat ook heeft en het batterijtje leeg is?

Supercard en andere methoden om illegaal gedownload spelmateriaal te kunnen spelen mogen hier helaas niet besproken worden.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
McKaamos schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 08:58:

Verder werden er vroeger ook batterijtjes in cartridge games geplaatst om de savegame informatie vast te houden. Misschien dat deze dat ook heeft en het batterijtje leeg is?
Ik heb hem nog niet uit durven zetten omdat ze daarnet voor school ineens een hoop levels haalde.
Zal het dan maar 'ns proberen.
Of misschien heeft ze die levels idd wel gehouden van andere keren.
We zullen zien.
Bedankt iig voor je snelle reaktie McKaamos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas... hij heeft het niet onthouden.

Ik kan wel bij het begin kiezen voor "doorgaan met spel" maar dan vraagt 'ie om een wachtwoord dat ik niet weet (2dehands spelletje).

Hoe kan ik dat resetten? Heb al meerdere knoppen tegelijk geprobeerd maar lukt niet.
Of moet ik dan perse die game uit elkaar schroeven om de batterij eruit en erin te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Laatst online: 22:06

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 12:40:
Helaas... hij heeft het niet onthouden.

Ik kan wel bij het begin kiezen voor "doorgaan met spel" maar dan vraagt 'ie om een wachtwoord dat ik niet weet (2dehands spelletje).

Hoe kan ik dat resetten? Heb al meerdere knoppen tegelijk geprobeerd maar lukt niet.
Of moet ik dan perse die game uit elkaar schroeven om de batterij eruit en erin te doen?
Ken het spel zelf niet maar is het niet zo dat je na elk level wat je haalt een wachtwoord krijgt, zodat je daarna vanaf daar verder kunt? Zo werken wel meer spelletjes op de GBA namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 12:16
Koetjeboe schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 12:41:
[...]

Ken het spel zelf niet maar is het niet zo dat je na elk level wat je haalt een wachtwoord krijgt, zodat je daarna vanaf daar verder kunt? Zo werken wel meer spelletjes op de GBA namelijk
Dat moet het zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 00:38
Bij de meeste GBA spelletjes kon je savegames verwijderen door de knoppencombi van A+B+select+start tijdens opstarten. Misschien helpt dat wat?
Of anders eens de handleiding zien op te zoeken op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:18
Krijg je aan het einde van zo'n level niet een code? (het wachtwoord waar het spel om vraagt)
Dat zou het kunnen zijn.

Sterker nog, het gaat om een Game Boy color spel.
Gamefaqs.com geeft het antwoord:
[Pause Menu]

Press start to enter the pause menu.

Lock
----
Shows you your current password. Right it down when you need to stop playing
so that you can pick up where you left off later.

Jammer alleen dat je hem nu al uit hebt gezet en niet even op antwoord gewacht.

[ Voor 64% gewijzigd door Arunia op 04-02-2011 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Laatst online: 22:06

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Koetjeboe schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 12:41:
[...]

Even mezelf nog aanvullen, als je hier kijkt:

http://www.gamefaqs.com/g...cean-discovery/faqs/24944

Dan zie je het volgende
Lock
----
Shows you your current password. Right it down when you need to stop playing
so that you can pick up where you left off later.
Dus via pauze -> lock (in het nederlands een slotje of iets dergelijks) kun je zien wat het huidige wachtwoord is om later verder te kunnen.

@Arunia: GMTA :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja oke nu snap ik 'em.
Bij die levels krijg je idd een wachtwoord.
Was steeds met vraagtekens erin dus dacht dat je dat juist moest invullen en dat we dat toch niet konden zonder boekje.
Moet dus gewoon die wachtwoorden opschrijven en dat bij het opstarten invullen.
Zal het nog proberen als ze weer een leveltje heeft gehaald.

O, inmiddels hebben jullie nog duidelijkere antwoorden gegeven.
Superbedankt allemaal!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2011 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:18
Exact. Aan het einde van het level dat wachtwoord opschrijven. Of zodra ze wil stoppen even op pauze en dan het slotje aantikken waarna je dat wachtwoord op kunt schrijven.
Pagina: 1