Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395008

Topicstarter
Beste Mensen.

In Augustus 2010 kwam ik via de website van het UWV bij Maandag detachering terecht. Ik had hier gereageerd op een vacature van Leerling asbest saneerder. Ik had op dat moment een uitkering en daar speelden Maandag makkelijk op in. Ik kreeg van hun een Stage overeenkomst, dit houdt in dat ik de eerste 4 maand met behoud van uitkering kon werken. Op 28sept. ben ik begonnen. Na 3 weken kwam ik erachter dat het bedrijf waarvoor ik de werkzaamheden uitvoerde geen weet had, dat ik een uitkering had. Dit bedrijf vertelde mij dat hun mijn loon betaalden aan Maandag. Nadat ik Maandag© hiermee geconfronteerd had, werdt mij beloofd dat ze mijn loon zouden uit betalen. Nu, 3 Feb. 2011 heb ik nog steeds geen cent gezien, en heb inmiddels een advocaat in de arm genomen. Nu blijkt dat het bedrijf waarvoor ik de werkzaamheden uitvoerde een uitzend overeenkomst te hebben met Maandag©. Nu hebben wij alle papieren, contracten & mail wisselingen binnen en blijkt dat Maandag de boel flink bedrogen heeft. Volgens de mail ben ik in December op non-actief gesteld en heb ik hier schriftelijk een bevestiging van gehad. Dit was echter nieuw voor me, en heb dit ook nooit ontvangen.

Op dit moment gaan wij een Bodemprocedure starten om mijn loon te vorderen.
Ik ben opzoek naar mensen die een soort gelijk probleem met Maandag heeft gehad, om zo informatie en ideeen te kunnen uitwisselen.

Ik hoop dat er mensen zijn, die mij informatie en/of tips kunnen geven over wat ik nu het beste kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-03 20:52

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

heb je al bij W&I gekeken?

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:09

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

move NT > WI

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:48
Ik snap misschien het probleem niet? Jij gaat een overeenkomst aan met een uitzendbureau. Die bieden aan jou bij een ander bedrijf x en krijgen daar geld voor. Heel simpel concept. Jij geld, maandag geld en bedrijf x uitgevoerde werkzaamheden. Dat jij een uitkering krijgt hoeft niet uit te maken voor bedrijf x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-03 21:19

Jeroen V

yadda yadda yadda

Waarom een bodemprocedure? Een kort geding is veel handiger. Er is namelijk een spoedeisende belang dat je dit snel wilt afhandelen. (namelijk zo snel mogelijk het geld ontvangen waar je recht op hebt)

Wat je ook even moet (laten) uitzoeken is de wettelijke verhoging waar je waarschijnlijk recht op hebt. Als een werkgever te laat betaalt, dan heb je recht op een verhoging.
Wettelijke verhoging en wettelijke rente
Betaalt de werkgever te laat het loon dan maakt de werknemer aanspraak op wettelijke verhoging. Dit is neergelegd in artikel 7: 625 BW. De wettelijke verhoging bedraagt voor de vierde tot en met de achtste werkdag na de dag waarop het loon had moeten worden betaald, 5% van het brutoloon voor elke dag. Voor elke werkdag die volgt komt daar 1% bij. De wettelijke verhoging kan nooit meer zijn dan 50% van het loon.
Overigens zou Freezerator nog wel eens gelijk kunnen hebben, maar dan snap ik hun reactie niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Zou je misschien kunnen uitleggen hoe precies "blijkt dat Maandag de boel flink bedrogen heeft" ?

Klopt het dat hier sprake is van een proefplaatsing ? (Ik heb geen verstand van socialezekerheidswetgeving -en procedures).
Pagina: 1