Toon posts:

Macbook, Air of Pro nu aanschaffen of wachten op OS X Lion?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste leden,

Ik ben momenteel al klaar met mijn studie en al rond aan het kijken voor een imac 21inch en eventueel een macbook white core2duo+ erbij. Dagelijkse gebruik een laptop voor onderweg om mee te nemen naar school internetten, muziek en office. En de imac 21 inch voor thuis maar daar wacht ik nog mee, want er komt een nieuwe besturingsysteem uit hoorde ik als dat kan kloppen. Ik vroeg me af wat jullie er van vonden is het verstandig en voldoende om de white aan te schaffen of is het te oud. Let me know..En ik weet niet of iemand het weet of dat ook klopt van de nieuwe besturingsysteem die uit komt in de zomer van de imacs.

Info:

Model MacBook White Core2Duo+
Merk Apple
Type MacBook White
Processor Intel Core2Duo T7400 2.16GHz
Geheugen 2048MB DDR2 (2GB)
Hardeschijf 120GB SATA
Optical DVD-Writer & CD-Writer
Schermgrootte 13.3 inch TFT (glossy)
Software Mac OS X Snow Leopard
Netwerk Draad en draadloos
Overige Airport,AC, Audio in en uit, TV-out, MiniDVI, Firewire, Webcam, Bluetooth
Levering Compleet voorgeinstalleerd en gebruiksklaar. 6 maanden garantie

Info:

iMac 21,5", 3.06GHz Intel Core i3 (MC508) / 4GB DDR3 1333Mhz / 500GB / SuperDrive / ATI Radeon HD 4670 256MB / Mini DisplayPort / SD slot / draadloos toetsenbord & Magic Mouse

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-01 15:56
Ja Mac OS X Lion komt deze zomer uit. Maar of je daarop moet gaan wachten? Als ze de prijzen van Snow Leopard over nemen kost een single user licentie €29 en anders €129 of €169 voor een 5licenties pack.

De witte wordt ook gewoon regelmatig geupdate. En voor wat jij er mee wil doen is het meer dan goed genoeg. Als het met name voor onderweg is zou je zelfs nog kunnen overwegen om de Macbook Air 10" te nemen. Die is nog kleiner en lichter

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-01 07:34

Bosmonster

*zucht*

Als het gaat om een reis macbookje voor erbij, dan zou ik voor dat geld een Air kopen. Qua performance zal die waarschijnlijk nog beter uitvallen dan de normale MacBook, waarvan de hardware wel iets verouderd is inmiddels.

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-01 17:22
Die White moet je niet kopen, neem dan de Pro 13". Die is maar 150 duurder, maar dan heb je wel 4GB ipv 2GB en natuurlijk een mooier systeem met allu behuizing.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-11-2025
Gek genoeg vindt niet iedereen die alu behuizing een pré :? Mijn eigen vrouw bijvoorbeeld vindt de witte mooier dan de alu.... 8)7

Anyhow, mijn broer heeft vorige week bij de MM een witte gekocht als "tekstverwerker in de trein" en is enorm tevreden. Ik heb wel de 2x 2GB die uit mijn 15" MBP kwam er ingeprikt.

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er geen haasst mee want wil na de zomer misschien de imac aanschaffen. En ik weet niet hoeveel z'n macbook air zou kunnen kosten moet niet teveel van het goede zijn. De macbook pro ligt er aan qua prijs liefst gewoon uit de winkel. Maar misschien word het wel overbodig luxe als ik en een imac en een macbook heb. Is het denk je niet verstandiger om een krachtigere macbook pro aan te schaffen met de accesoires. Dat ik de MBP in een beugel kan zetten met een lose toetsenbord en muis erbij. Als het nodig is kan ik de MBP uit de beugel halen en voor onderweg gebruiken. Daar over zit ik nog over na te denken.

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-11-2025
Voor die 2 GB extra RAM ga je toch geen 150 euro betalen? Als je de behuizing van de MBP beter/mooier vindt, dan zou je het nog kunnen overwegen ja. Maar hier is bijvoorbeeld wel een interessant aanbieding. Een Macbook met 4 GB werkgeheugen en een gratis Microsoft Office for Mac 2011 licentie.

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-01 06:48
Wanneer heb je de Macbook nodig? Meestal wordt in het voorjaar de nieuwe generatie Macbooks aangekondigd. Tevens een reden om zo lang mogelijk te wachten met je iMac, zodat je de nieuwste kan kopen. Houd er wel rekening mee dat de prijzen dan omhoog kunnen gaan en dat je dan snel naar de winkel moet rennen voor een oude prijs. ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nodig pas na de zomer augustus a september ongeveer. Ik dacht eerst aan macbook en imac maar dat word denk ik overige luxe. Dus dacht ik aan een krachtigere macbook pro 13inch 2.4ghz is prima neem ik aan want de 2.66ghz kost bijna 1450 tegen over de 2.4ghz die 1149 kost. Dus ik dacht neem dan een macbook pro 13inch 2.4ghz met skin, losse toetsenbord, muis en een macbook pro houder. Kom ik toch aan een redelijke prijs.

Heb altijd met windows laptop gewerkt en wil de overstap maken naar macbook pro. Maar z'n apple icare is toch niet van toepassing neem ik aan of wel anders kost het mij gewoon 140. En verwisselbare schijf heb ik zelf dusja backup maken. Alleen weet ik niet hoe dat in zijn werking zit dat switchen van bestanden die van widnwos zijn naar de macbook of andersom.

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:25
Ik weet niet wat je met een macbook gaat doen, maar als het wat 'lichter' werk is kan je ook overwegen om een Macbook met een extern scherm erbij te nemen. Ik heb zelf ook een Macbook en een iMac, maar in de praktijk komt het er op neer dat de Macbook overuren maakt, terwijl de iMac wat beperkter wordt gebruikt. Extern beeldscherm van 22" of zelfs 24" kost je de kop ook niet.

• tuk217
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-12-2025
Bij Dixons hebben ze CTO versies met voor hetzelfde geld al 4gb in de witte. Online zelfs voor 899 op het moment. Lijkt me met zo'n groot prijsverschil toch een betere keus dan een Macbook pro.

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
havana schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 09:26:
Gek genoeg vindt niet iedereen die alu behuizing een pré :? Mijn eigen vrouw bijvoorbeeld vindt de witte mooier dan de alu.... 8)7

Anyhow, mijn broer heeft vorige week bij de MM een witte gekocht als "tekstverwerker in de trein" en is enorm tevreden. Ik heb wel de 2x 2GB die uit mijn 15" MBP kwam er ingeprikt.
Tenzij je firewire, een kaarlezer of toetsenbordverlichting nodig hebt, denk ik dat de witte Macbook de betere keus is. Over smaak valt te twisten, maar het scherm van de witte Macbook is een stuk beter, aangezien hier niet zo'n achterlijke glazen plaat overheen (Je zit de hele tijd naar jezelf te staren!) zit en wifi ontvangst is beter door de plastic behuizing.

@TS: Als je nu een Macbook nodig hebt, moet je hem nu kopen. Je geeft aan dat je hem pas na de zomer nodig hebt, waardoor het misschien interessant is om te wachten op de nieuwe generatie Macbooks, die waarschijnlijk binnenkort komen. Dat lijkt me nuttiger dan wachten op een nieuw OS :)

EDIT: Voor het uitwisselen van bestanden tussen Windows en OS X, je kan voor OS X een plugin installeren (NTFS-3G), waardoor je naast lezen, ook naar NTFS kan schrijven in OS X. Werkt top!

[ Voor 10% gewijzigd door tarlitz op 10-02-2011 11:51 ]

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04-2025
Waarvoor wou je de iMac gaan gebruiken dan? Voor zover ik het kan zien wou je een iMac voor het zwaardere werk thuis, en een MacBook voor er bij. Als dat echt het geval is zou ik persoonlijk, en veel anderen met mij voor een MacBook Air gaan. Als je echter ook zwaardere apps moet draaien kun je doen zoals ik nu ook doe. Een 15' MacBook Pro. Wel wat zwaarder om mee te nemen, maar kun je ook op een extern scherm aansluiten. 27' scherm erbij, en je hebt thuis veel werkruimte, eigenlijk een volledige desktop, met de performance om mee te matchen, en onderweg valt die nog net mee te nemen in je gemiddelde rugzakje, ala Eastpak.

Wat ook een optie is om gespreid te kopen. Als je eerst een MacBook (Pro) neemt, kun je een beetje wennen aan osx en dergelijke, als je dan weer het budget er voor hebt, kun je beslissen of je nog een werkstation thuis wilt hebben of wilt upgraden met een extern scherm. Wij kunnen niet voor je beslissen, maar wel advies geven.

Verwijderd

Ik heb zelf een Macbook air 13" en een Imac 27" en vond dat in het begin wel overdone maar ik gebruik ze beiden evenveel. S avonds vaak mijn Imac en overdag op mijn werk en prive mijn Macbook, een ideale combinatie en ik zou geen van beiden willen missen

• Silverscope
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-10-2025
Onlangs is mijn imac helaas gestolen.

Nu heb ik gelukkig nog wel een time machine backup van mijn bestanden.

Ik zit echter met een vraag waarover ik geen duidelijk antwoord heb kunnen vinden op inet.

Als ik tzt een nieuwe mac koop ( mogelijk met osx lion ) kan ik dan nog wel gebruik maken van mijn time machine backup? Of zal hij dan snow leopard terugzetten waardoor lion zeg maar wordt overschreven?

Mayb beetje silly vraag maar voor mij wel erg belangrijk aangezien ik wel uitkijk naar OSX Lion.

Just grow old with grace

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:13
Silverscope schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 11:36:
Onlangs is mijn imac helaas gestolen.

Nu heb ik gelukkig nog wel een time machine backup van mijn bestanden.

Ik zit echter met een vraag waarover ik geen duidelijk antwoord heb kunnen vinden op inet.

Als ik tzt een nieuwe mac koop ( mogelijk met osx lion ) kan ik dan nog wel gebruik maken van mijn time machine backup? Of zal hij dan snow leopard terugzetten waardoor lion zeg maar wordt overschreven?

Mayb beetje silly vraag maar voor mij wel erg belangrijk aangezien ik wel uitkijk naar OSX Lion.
Time Machine maakt van alles een backup, maar je kan ook per onderdeel alles terug installeren. Je kan ervoor keizen om bvb alle programma's op te zetten en alle documenten. Bij programma's kan je het probleem hebben dat ze niet goed functioneren, want Lion is toch wel iets anders.
De gegevens en etc blijven hetzelfde.
Pagina: 1