iPAD als universele afstand bediening

Pagina: 1
Acties:

• Check_Mate
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-01 22:26
Ik zoek een alternatief voor mijn Logitech Harmony 1000 en de Sonos controller.

Al mijn apparatuur werken met infrarood behalve Sonos (wifi) die voor de iPAD al een perfecte app. aanbiedt. Daarnaast wil ik in de toekomst ook gebruik gaan makane van de Ziggo app voor de controle van mijn PVR.

Ik denk met de Gear4 UnityRemote iets gevonden te hebben maar lees hier amper ervaringen over met een iPAD... Ik kan hiervan ook geen video vinden hoe deze app eruit ziet op een ipad...

Alvast bedankt voor jullie reacties _/-\o_

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:34

Exirion

Gadgetfetisjist

Je zult het moeten doen met een opgerekte IPhone app want ze hebben nogsteeds geen iPad app. Erg matig vind ik.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Want een Logitech is te goedkoop? ;)

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-02 17:29
Ik heb bovenstaande combinatie van iPad, Sonos en Gear4 Unity Remote.

De Sonos app op de iPad is inderdaad perfect om Zoneplayers mee te bedienen, beter dan de eigen Sonos
controller naar mijn idee (ik heb alleen de oude controller van Sonos, niet het nieuwe model).

Over de Gear4 ben ik minder te spreken. Ondanks mededelingen van de fabrikant, is er nog geen iPad app, maar moet je het doen met een iPhone app in 2x mode.

Ik heb nog niet zoveel tijd besteed aan de Gear4, maar veel van mijn apparatuur zit niet in de library van Gear4 (hoewel deze zeer uitgebreid is). Er is een learning mode voor IR codes, maar die reageert vaak niet op mijn afstandsbedieningen. Het enige wat dan nog overblijft is een vergelijkbaar apparaat van hetzelfde merk uitzoeken, en kijken of de codes daarvan goed werken. Dat lukt maar tot op zekere hoogte.

Kortom: naar mijn idee hebben die Gear4 jongens nog wat te doen op het gebied van software. Het is altijd nog maar de vraag of er een firmware update + nieuwe applicatie komt.