2e hands server: Zijn dit nog redelijke specificaties

Pagina: 1
Acties:

• Vercetti
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-06-2025
Hallo allemaal,

Ik wil graag een 2e hands server kopen, om daar eventueel gameservers op te laten draaien. Nu heb ik een mooie op E-bay gezien, maar zijn dit nog een beetje redelijke specificaties?

http://cgi.ebay.de/19-Ser...steme&hash=item1e613ee562

Wij willen hem gebruiken om wat admin-tooltjes voor gameservers te laten draaien, alsmede COD4/BF2 servers en indien mogelijk ook een server van het nieuwe spel 'Homefront'

CPU: 2 x Opteron 270 Dualcore CPU 2 GHz 2 x 1 MB Cache
RAM: 4069 MB DDR-1 ECC registerd / max. 16 GB
Mainboard: Model: Rioworks Rhapsody HDAMA
Chipset: AMD 8111 + 8131

Ziet dit er nog een beetje goed uit.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:33

D4NG3R

kiwi

:)

Normaalgesproken draai je op de severs een dedicated server samen met een server console. Dus dat kost echt 0,0 aan grafisch geheugen ect.

Dus ja: Met die specs moet het wel lukken.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-02 10:34
Ja hoor, hier zou je best nog wel wat mee kunnen doen,
Is ook niet zo heel duur trouwens, ik zou het gewoon doen.

Misschien is ie nog wat uit te breiden maar daar zou je dus even in moeten verdiepen.
Je zult alleen zelf harde schijven moeten inbouwen maar die zou ik ook niet tweedehands willen hebben van een server.

Verwijderd

Ik vind het bijzonder dat dit systeem volgens de omschrijving compatible is met Linux IA64. Maar goed, de rekenkracht is zeker niet slecht en er zit flink wat geheugen in. COD4 server schijnt op een Pentium 4 nog redelijk te draaien, dus met dit systeem moet dat zeker kunnen. Reken er wel op dat je een dikke upload nodig hebt als je de server niet tot je LAN beperkt.

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:32
Hou er rekening mee dat je een 7 jaar oude processor koopt, dus hoe lang heeft die hardware al gedraaid? Voor een paar tientjes meer heb je gewoon generaties beter. Als je een server wil colocaten moet je apart betalen voor het stroomverbruik wat bijvoorbeeld boven de 1A is.

Persoonlijk zou ik voor wat nieuwers kijken...

Verwijderd

Het is op zich een leuk systeempje, maar zou ook voor wat "moderners" gaan. Zo kwam ik dit tegen in V&A.
V&A aangeboden: Supermicro X6DHT-G mobo in 2U behuizing aangeboden.

Ik denk dat dit systeem meer potentie heeft dan het systeem van TS. Ten eerste zitten er al 2 pci-e x8 sloten op, kan je de LAN's teamen met elkaar en heb je de mogelijkheid om al 10 schijven via het moederbord aan te sluiten. Daarnaast nog een redundant voeding. Al met al zou ik eerder voor dat systeem gaan.

Verwijderd

Is wel een wat gedateerd systeem. Minimaal 5 jaar oud, waarschijnlijk ouder. Hou er rekening mee, dat een geheugenuitbreiding een rib uit je lijf gaat kosten (registered ECC DDR-I-400 is DUUR). Onze oude ESX-servers zijn vergelijkbaar qua architectuur (alleen dan met 285 Opterons) en wij moesten toch wel even slikken toen daar RAM bij moest om de afschrijvingstermijn uit te kunnen zingen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2011 08:32 ]

Verwijderd

Pci-e is uitgevonden door Intel in 2004. Logischerwijs kan je er van uit gaan dat het niet gelijk op de moederborden zat. Denk dat het moederbord uit 2005 zal komen en kan dus maximaal 6 jaar oud zijn.
Wat het geheugen betreft, kon onlangs nog aan 4 x 2GB ddr1, pc3200 reg. ecc komen voor 80 euro, dus dat is niet echt de kosten (nieuw is een ander verhaal natuurlijk).
Bij dit setje is 6GB een optie en ik denk dat de TS daar voorlopig wel genoeg aan heeft.

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-02 13:39
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 08:47:
Pci-e is uitgevonden door Intel in 2004. Logischerwijs kan je er van uit gaan dat het niet gelijk op de moederborden zat. Denk dat het moederbord uit 2005 zal komen en kan dus maximaal 6 jaar oud zijn.
Wat het geheugen betreft, kon onlangs nog aan 4 x 2GB ddr1, pc3200 reg. ecc komen voor 80 euro, dus dat is niet echt de kosten (nieuw is een ander verhaal natuurlijk).
Bij dit setje is 6GB een optie en ik denk dat de TS daar voorlopig wel genoeg aan heeft.
Ik weet niet hoe je daarbij komt maar PCIe is nog altijd uitgevonden door PCI-SIG en niet door Intel ?

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-02 10:34
Misschien is dit ook iets, ik doe maar een gooi:
V&A aangeboden: Intel 2u Server 3 gzh 6GB ram 3 x 74GB SCSI Disk 10.000

Verwijderd

Ik heb het hier gevonden :

Wikipedia: PCI Express

Als deze info niet klopt, dan kan ik daar weinig aan doen.

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:21
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 07:57:
Ik vind het bijzonder dat dit systeem volgens de omschrijving compatible is met Linux IA64. Maar goed, de rekenkracht is zeker niet slecht en er zit flink wat geheugen in. COD4 server schijnt op een Pentium 4 nog redelijk te draaien, dus met dit systeem moet dat zeker kunnen. Reken er wel op dat je een dikke upload nodig hebt als je de server niet tot je LAN beperkt.
Nog minder zelfs. Ik heb een tijdje een 8-speler COD4 server gedraaid op een Pentium 3-800 mhz laptop. Enige waar je dan op moet letten is dat er genoeg werkgeheugen in zit, maar processorkracht maakt volgens mij niet zoveel uit. server heeft altijd perfect gedraaid.

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:17
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 07:57:
Alle opterons zijn 64bit cpu's

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02 12:56
Maar geen IA64 ;)

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:17
Scherp, dat moet natuurlijk AMD64 of EM64T zijn.

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-02 13:40
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 08:12:
Het is op zich een leuk systeempje, maar zou ook voor wat "moderners" gaan. Zo kwam ik dit tegen in V&A.
V&A aangeboden: Supermicro X6DHT-G mobo in 2U behuizing aangeboden.

Ik denk dat dit systeem meer potentie heeft dan het systeem van TS. Ten eerste zitten er al 2 pci-e x8 sloten op, kan je de LAN's teamen met elkaar en heb je de mogelijkheid om al 10 schijven via het moederbord aan te sluiten. Daarnaast nog een redundant voeding. Al met al zou ik eerder voor dat systeem gaan.
mwah, die xeons zijn niet sneller dan die opterons. Verder heb ik erg veel slechte ervaringen met de duurzaamheid van supermicro. Brakke voedingen, slechte fans, slecht kabelmanagement, en wordt of all, diskbackplanes die van wcpapier gemaakt zijn ;)

SOwieso, als je niet teveel geld kwijt wil zijn ben je het goedkoopst uit met een 1U doos.

• Vercetti
Hosting doe ik thuis, 100/100 mbit glasvezel.
Ik geloof dat dat wel genoeg is voor een beetje gameserver.

Ik heb hem gehaald met 8GB RAM, bedankt voor alle replies mensen!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-02 21:17
Frank_is_gek schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 01:35:
Hosting doe ik thuis, 100/100 mbit glasvezel.
Ik geloof dat dat wel genoeg is voor een beetje gameserver.

Ik heb hem gehaald met 8GB RAM, bedankt voor alle replies mensen!
dat je 100/100 mbit hebt is best relax (zou ik ook wel willen hebben), alleen met gameservers ligt het er maar met aan hoe 'goed' latency naar jouw server is. Als het in een datacentrum hangt met veel internationale verbindingen, zijn de latency verhoudingen toch een stuk beter voor internationale spelers. Ik weet niet of je daar om geeft, verder zou ik ook naar het stroomgebruik kijken!

• Vercetti
Ik gebruik deze voor de wat oudere games, voor nostalgie avonden :-)

En Homefront, kijken hoe dat loopt, anders moeten we hem ergens anders hangen.
Pagina: 1