Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Probleem met Zyxel G-202(of misschien usb controller)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb om met het (enkel draadloos helaas) netwerk hier te verbinden sinds kort een zyxel g-202 wireless usb adapter in mijn pc zitten. Als mijn computer net is opgestart werkt het nog allemaal perfect, ik heb verbinding met het netwerk en pingtijden zijn heel laag, ook laad elke website snel zat.

Na een tijdje(lijken willekeurige momenten) werkt mijn verbinding echter steeds trager, ook zie ik dan de packetloss in games echt omhoog schieten, uiteindelijk valt de verbinding helemaal weg(dit blijft zo tot computer restart). Als ik vervolgens mijn laptop erbij pak merk ik dat, hoewel het netwerk traag is, het nog steeds online is. Dus ik denk: ok, misschien even de adapter uitschakelen en weer inschakelen en het zal wel weer werken, dus ik ga naar configuratiescherm->apparaatbeheer en ik probeer 'm uit te schakelen, dit gaat echter fout, apparaatbeheer loopt volkomen vast(cpu- en ramgebruik blijven wel stabiel) en ik ben gedwongen het mmc.exe proces te beëindigen. Ik moet mijn pc vervolgens opnieuw opstarten als ik wil dat mijn adapter weer werkt(waarna gek genoeg ik ook weer gewoon een goede netwerkverbinding heb).

Poging 2: zodra mijn netwerkverbinding na herstarten er weer uitvliegt trek ik gewoon de usb-adapter eruit en stop 'm er weer in. Dit helpt niks, en er valt me nog iets op: normaal hoor je mooi zo'n geluidje als je een usb-apparaat erin stopt of eruit haalt, nu hoor ik echter niks. Ook nu moet ik mijn pc opnieuw opstarten om het netwerk weer te laten werken. Ook valt me op dat geen enkel usb apparaat het nu nog doet als ik het eruit haal en het er weer in stop, wat er nog in zit blijft wel gewoon werken.

Alles lijkt voor mij hierdoor te wijzen op een probleem met mijn USB-controller, maar het vreemde is dat dit pas gebeurt sinds ik de Zyxel g-202 gebruik, daarvoor had ik nog nooit problemen met USB-apparaten. Ik dacht zelf ook al dat het er misschien aan kon liggen dat er hier vrij veel draadloos netwerkverkeer "door de lucht" gaat(50mbit internet, up en down gedeeld met 8 mensen, midden in een woonwijk) en dat de zyxel dat gewoon niet aankan(is een 54mbit adapter) en volloopt ofzo.

Het zou fijn zijn als iemand het probleem, of beter nog: de oplossing, weet.(dank om niet te denken: TL;DR btw)

Mijn specs:
Moederboard: Asus M4A785TD-V EVO
Processor: AMD Phenom II 955BE
RAM: Kingston 4GB DDR3 1333MHz
Videokaart: Club3D HD5770 1GB(inclusief het beroemde cursorprobleem dat deze videokaart heeft met 2 schermen :P)
Drivers: Allemaal up-to-date

EDIT: Leuk neveneffect: als mijn verbinding traag begint te worden en ik ga naar pingtest.net om mijn verbinding te testen ontvangt pingtest blijkbaar 254/250 packets, geen packetloss maar packetgain dus XD.

EDIT2: Als ik gewoon wacht ipv proces beëindig als apparaatbeheer vast loopt kreeg ik net een bluescreen of death, m'n eerste in een jaar tijd dat ik deze pc heb!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2011 21:23 ]

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Belangrijkste vraag is natuurlijk of je de driver voor die adapter geinstalleerd hebt of dat je Windows hem automatisch hebt laten installeren. En aansluitend de vraag of je je moederboarddrivers wel geinstalleerd hebt want dit kan soms ook wel eens problemen opleveren met bepaalde usb-devices wanneer deze niet zijn geinstalleerd.

http://www.zyxel.nl/web/s...exflags=0,420060126090414

[ Voor 26% gewijzigd door Roel1966 op 03-02-2011 22:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de drivers van de zyxel site, mobo heb ik ook apart gedownload en niet door windows laten doen.