Toon posts:

FreeNAS via internet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen, _/-\o_

ik heb op een oude laptop FreeNAS geinstaleerd, via het thuis netwerk doetie het prima. maar nu wil ik ook dat ik via internet bij mijn bestanden kan en deze kan beheren bv, via school, waar ik veel met me eigen laptop werk.

op internet kon ik niks vinden wat me kon helpen dus ik hoop dat iemand dat hier kan. ik heb heb al verschillende manieren geprobeerd, maar via ftp blijkt dus het beste (heb ik her en der gelezen).
ftp heb ik daarop met default instellingen aangezet in freenas. en daar bij heb ik een poort (21) geforward in me router. nu zou ik deze toch gewoon moeten kunnen benaderen via IE9 als ik op school zit? :(

maar dat werkt dus niet, weet iemand misschien wat ik fout kan hebben gedaan en hoe ik dat op kan lossen?

met vriendelijke groet,

rick |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:53
Rick,

Ik zou eerst (mocht dat erin zitten), de webinterface op poort 80 open zetten, en dan het eerst proberen. Ik sluit niet uit dat je school het gefirewalled heeft...

Daarvanuit kan je het verder proberen.

Of je zet hier je IP neer, dan kunnen we testen of wij wel erbij kunnen?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07

job

Behalve poort 21 moet je ook poorten openen voor de datapoorten (poort 21 is alleen de connectie poort).
In de configuratie van de ftp server moet je de poort range wel kunnen terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Staat je school verkeer over poort 21 toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk wel.. een beetje school heeft dat allemaal openstaan |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmm.. daar heb ik eigenlijk nooit over na gedacht of dat toegelaten is op school. maar ik wil het zowiezo benaderbaar hebben via internet. zodat een vriend er ook bij kan.
ik heb nu poort 80 open gezet.
het ip adres van me freenas laptop is 192.168.1.73 kan iemand misschien ff kijken of het werkt XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbro
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-10 18:42
Om alleen je bestanden te bekijken vanaf school, kan je de Webserver optie inschakelen, en dan ook de optie 'mappenlijst' inschakelen. Als je dit gewoon op poort 80 in je router zet, kan je er van school wel bij, omdat het gewoon een site is. op deze manier kan je jammergenoeg niets aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

krietjur

Where am I?

Dat is een intern IP adres, je zal met portforwarding bezig moeten om je NAS beschikbaar te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dus dan zou je het ip adres van me router nodig moeten hebben, kheb port forwarding gedaan met poort 21 en 80.

misschien dees danXD : 84:87:60:67

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelyn
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-08 14:18
Die doet het niet op poort 80 iig... (of hij kan het niet aan dat half tweakers voor je gaat kijken of hij het doet, maar ik denk dat dat wat ver gezocht is ;) )

Weet je zeker dat je de portforwarding goed hebt staan?

If it ain't broken, fix it until it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 22:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

FTP servers achter port-forwarding zijn altijd lastig.
Verder hoop ik dat je je beseft dat FTP super onveilig is. Er zijn geen enkele vorm van encryptie in, iedereen kan zou het je wachtwoord afluisteren.
Overweeg sftp te gebruiken of een andere veilig protocol.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:29
http://www.whatismyip.com/

Hier kan je kijken wat jouw externe IP is. Je moet poort 21 en hoogstwaarschijnlijk poort 20 forwarden in jouw router. Daarna kan je met net2ftp.com zelf online testen of alles werkt.

Meerdere middelbare scholen die ik ken hebben in ieder geval FTP open staan :) Ook 22 voor een SSH tunneltje is geen probleem...

[ Voor 25% gewijzigd door marcop23 op 05-02-2011 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
CAPSLOCK2000 schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 15:36:
FTP servers achter port-forwarding zijn altijd lastig.
Verder hoop ik dat je je beseft dat FTP super onveilig is. Er zijn geen enkele vorm van encryptie in, iedereen kan zou het je wachtwoord afluisteren.
Er zijn prima manieren om encryptie te doen via ftp, zodat niet iedereen je wachtwoord kan afluisteren.
Pagina: 1