Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Outlook Mail Auto verzenden + Excel + VBA

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views

Verwijderd

Topicstarter
Automatisch verzenden.

Simpele vraag: Ik wil graag een automatische verzendactie. De onderstaande code geeft mij een "Outlook-verzend E-mail" venstertje. Maar ik wil dat deze code ook de "Verzend" button bedient en niet het venstertje laat staan zodat ik op verzenden moet drukken.
Ofwel: Wat is de code voor "automatisch verzenden" in dit geval?

Code Excel/Vba:

Private Declare Function ShellExecute Lib "shell32.dll" _
Alias "ShellExecuteA" (ByVal hwnd As Long, ByVal lpOperation As String, _
ByVal lpFile As String, ByVal lpParameters As String, ByVal lpDirectory As String, _
ByVal nShowCmd As Long) As Long

Private Sub Workbook_SheetChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range)
Dim lngResponse As Long
Dim URL As String, strEmail As String, strSubject As String
If Left(Target.Address, 2) = "$D" Then
If Target.Value < Range("$E" & Right(Target.Address, 2)).Value Then
lngResponse = MsgBox("De voorraad is op. Nieuwe voorraad bestellen?", vbYesNo)
If lngResponse = vbYes Then
strEmail = Range("$H" & Right(Target.Address, 2)).Value
strSubject = "Nieuwe voorraad bestellen:%0D%0A%0D%0A" & Range("$F" & Right(Target.Address, 2)).Value & " " & Range("$B" & Right(Target.Address, 2)).Value & " "
strSubject = Application.WorksheetFunction.Substitute(strSubject, " ", "%20")
strURL = "mailto:" & strEmail & "?subject=" & "Bestelling" & "&body=" & strSubject
ShellExecute 0&, vbNullString, strURL, vbNullString, vbNullString, vbNormalFocus
End If
End If
End If
End Sub

Groetjes Geev.

PS: De code is VBA en afkomstig uit een Excel-worksheet!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:11

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Om te beginnen staat dit topic in het verkeerde forum. VBA heeft niets van doen met webdesign, zoals in Waar hoort mijn topic? is aangegeven. Daarnaast doen we hier niet aan scriptrequests of andere quickfix oplossingen.

We zien ook graag dat je bij het posten van code de daarvoor bestemde code tags (Hoe post je code? / Hoe gebruik je de code tag?) gebruikt, dat maakt het wat overzichtelijker. En als je dan toch code post, willen we alleen relevante code zien. Daarbij willen we ook weten wat je zelf geprobeerd hebt om je doel te bereiken, waar je denkt dat het probleem zit en meer van dat, zoals beschreven in de Quickstart.

Indien je een nieuw topic wil openen, gebruik de tips uit die quickstart, plus het lokale beleid in het juiste forum, om je topicstart te maken.

Groetjes

[ Voor 3% gewijzigd door MueR op 03-02-2011 23:10 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Dit topic is gesloten.