Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spork
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 11:12
hallo,
ik ben van plan een wd my book studio aan te gaan schaffen voor de distributie van muziek, films en andere bestanden. dus heb ik nu een vraag: is het mogelijk om de dubbele firewire aansluiting van de schijf te gebruiken om de mbp van mn broer en die van mij tegelijk van data te voorzien? of is de 2e aansluiting voor een andere reden aanwezig? :?
en zijn er eventueel andere schijven die deze mogelijk wel hebben? <deze moet dan wel mac compatible zijn!
of raden jullie zoiezo deze schijven niet aan?
alvast bedankt! _/-\o_

ps. ik wist niet waar ik dit topic anders moest plaatsen dus ik hoop dat ik het hier goed heb gedaan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 2e aansluiting voor daisy chain, oftwel om bijvoorbeeld een ander firewire storage device op aan te sluiten. Soort van hubje dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Bij centrale opslag voor meerdere computers kun je beter kijken naar een netwerkschijf (NAS).

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spork
1 probleem: mijn broer heeft liever niet dat ik het netwerk verder belast (er hangt al best veel aan) en dan verlies ik ook veel snelheid!! netwerk hier is draadloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:49

job

Als je dan een nas wilt kopen, kijk dan goed naar de doorvoersnelheid van die dingen (meestal wel terug te vinden in reviews). Niets ergers dan een trage nas.

edit: dan heeft je broer pech en koop je het ding mooi alleen voor jezelf :)

[ Voor 20% gewijzigd door job op 03-02-2011 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spork
nee dit was weer een andere broer! :P maar is het misschien wel mogelijk om 1 van de firewire aansluitingen en de usb aansluiting te gebruiken voor meerdere computers?
alweer alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

spork schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 15:50:
nee dit was weer een andere broer! :P maar is het misschien wel mogelijk om 1 van de firewire aansluitingen en de usb aansluiting te gebruiken voor meerdere computers?
alweer alvast bedankt
Nee dit gaat simpelweg niet werken, de hele interface is erop gebouwd om maar 1 computer te bedienen. De rest van de interfaces kan dan wel worden gebruikt om doorgelust te worden naar andere computers. Dit betekent dat je een soort van LAN (bij firewire) opbouwt met je firewire interfaces. Hoe dat met USB zit weet ik niet precies, maar ik denk dat het niet gaat werken.

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Wat draait er dan allemaal als je het draadloze netwerk dichttrekt? Tip: ga dual band en laat je broer op een enkele band zitten, kan jij leuk die andere theoretische 300mbit voltrekken :)

En wat Job zegt: niets ergers dan een trage nas...Al moet de verbinding ernaartoe ook wel toereikend zijn, anders kom je nog niet verder...

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je wireless G hebt, haal je theoretisch max 54 Mbit. Als je een router hebt die ook kan switchen (en dus gewoon een LAN aansluiting heeft), zou je daar ook de NAS op kunnen hangen. Dan is trek je het met je wireless well. Heb je een WIreless N router, dan ga ik er stilletjes vanuit dat je ook een Gbit aansluiting op je router hebt. Hang je daar een Gbit NAS op, ben je ook van het probleem af :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1