Printer installeer niet op ene pc, op andere wel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Goedemi.. uh avond heren van Tweakers!

Ik heb volgende hardware en driverversies:
- MSI 870-C45 (8.71; via website MSI; ATI System Drivers for 7xx/8xx/SB7xx/SB8xx Series)
- Epson Stylus SX-125 (1.1; via CD)
- Windows 7 64-bit versie

Het probleem is dat de (vandaag aangekochte) printer niet installeert/werkt. Tijdens de installatie komt er een moment dat de computer met de printer moet communiceren met de pc en hier krijg ik de foutmelding dat de printer niet kan worden herkend. De help-me die ik dan krijg is uiteraard ontoereikend want ja de stroomkabel zit er in. En ja ik heb de printer aan. Zucht.

Wanneer ik de printer op een andere computer installeer (een X58 chipset) met dezelfde cd-rom van Epson, gaat alles goed en dit 'communiceren met de printer' gaat probleemloos binnen ongeveer 3 seconden.

Ik weet zo 1,2,3 eigenlijk niet wat ik kan proberen, vandaar dit topic. Tweakers oh tweakers, wat moet ik doen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Die andere pc draait ook win7 64 bit?
Geen virusscan of iets dergelijks wat dwars zit?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet de pc een nieuw USB apparaat?
Krijg je daarvan een melding in het scherm?
Staat het apparaat bij apparaatbeheer?
Heb je een andere USB opening geprobeerd?

Ga er eerst altijd vanuit dat JIJ iets over het hoofd ziet. De printer werkt kennelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Rupie schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 07:23:
Die andere pc draait ook win7 64 bit?
Geen virusscan of iets dergelijks wat dwars zit?
De andere PC draait idd ook win7 64-bit, dezelfde versie.
Beide pc's hebben voorlopig geen virusscanner.
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 10:28:
Ziet de pc een nieuw USB apparaat?
Krijg je daarvan een melding in het scherm?
Staat het apparaat bij apparaatbeheer?
Heb je een andere USB opening geprobeerd?

Ga er eerst altijd vanuit dat JIJ iets over het hoofd ziet. De printer werkt kennelijk wel.
Ja, de PC ziet een nieuw USB apparaat.
Ja die melding krijg ik maar ik krijg niet de melding zoals ik gewend ben dat hij meteen naar drivers zoekt.
Jep het apparaat staat bij apparaatbeheer, wilje hier een screenshot van misschien?
Ja ik heb alle USB poorten gebruikt, inclusief twee die in gebruik zijn door toetsenbord en muis.

Edit: Ben al iets verder. Epson heeft een speciale pagina aangemaakt voor het probleem: http://www.epson.co.uk/St...extn=.html&articleId=3820

Echter heb ik niet de mogelijkheid om USB Poort te selecteren, ik heb alleen LPT en COM poorten staan maar geen USB Poort. Daar ligt het probleem dus.

Edit 2: WTF, hij werkt. Even een korte opsomming voor mijzelf als ik hem weer moet installeren:
-> printer niet aansluiten, alles verwijderen van pc van drivers, driver via cd installeren, op annuleren klikken als hij geen communicatie kan maken aan einde van installatieproces.
-> apparaatbeheer; onbekend apparaat; installeren; printer kiezen.
-> driver zoeken op mijn computer, optie: ik wil kiezen uit een lijst met drivers oid
-> Microsoft -> Ondersteuning voor USB afdrukken kiezen

[ Voor 83% gewijzigd door BFmango op 04-02-2011 15:55 ]