[Ervaringen] Dell Inspiron 15R

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heeft iemand ervaring met onderstaande notebook?
http://www.mycom.nl/Produ...15R-black--i3370M/1075176

Ik heb namelijk de volgende vraag:
Ik heb graag een laptop die niet veel lawaai maakt, nou heb ik gehoord dat de fan/ventilator erg luidruchtig is (om de paar minuten veel lucht uitblazen etc.)
Dus is deze laptop luidruchtig of juist stil?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjopes123
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-09 01:15
ik zou maar eens bij de lidl gaan kijken in de folder..., goedkoper en ik denk langere garantie

[ Voor 8% gewijzigd door sjopes123 op 04-02-2011 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf aan de actie bij de Lidl deelgenomen en de garantie is 2 jaar Collect And Return. Dus dat is niet verkeerd.
Over de fan, kan ik helaas meedelen dat ie inderdaad bij tijd en wijle luid blaast.
Dat is ook zo in "schijnbaar" idle stand. Ik heb al zitten kijken of er een tool is waarmee de fan misschien in te stellen is om bij echte idle stand mogelijk wat harder te blazen dan nu standaard en zo de temperatuur bij voorbaat wat lager te houden.
Misschien dat op die manier de drempel (temperatuur) om luid te blazen minder snel bereikt wordt.
Helaas heb ik nog niet echt iets kunnen vinden. Wel een programma I8kfangui, maar daar zijn geen eenduidig goede resultaten mee behaald. Bovendien lijkt het enigzins gedateerd.
Andere oplossingen van Dell deskundigen mogen hier uiteraard ook geopperd worden :)

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:49

Nikeo

Jawelles

bij bijvoorbeeld 4launch is de inspiron 15 r ook te krijgen. Ook nog goedkoper en met 2 jaar pick up and return

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om het punt van de fan van een andere kant te beschouwen, namelijk dat de fan normaal functioneert maar dat de temperatuur te hoog wordt, heb ik Realtemp gedownload en gedraaid.
De 15R draait nu op de accu
Vlak na opstarten waarbij enkel Microsoft Security Essentials (ipv Mcafee erop gezet), Dell Quickset, Dell Datasafe Local Backup en Intel Rapid Storage opstart, waren de waarden rond 30C en 28C.
Na even wat surfen en downloaden van prime95 (voor de Realtemp test) schommelen de waardes nu voor beide cores tussen de 47C en 51C.
Dit is dus practisch de idle stand: Browsers e.d. zijn weg en de load schommelt tussen de 1.1% en 4.5%.
De temperatuur blijf nu dus al 10 minuten daar in schommelen. De fan is tot nu toe ook niet harder gaan draaien.
Zijn dit geen te hoge waarden? Ik heb hier niet al te veel kennis van, maar ik meen toch over het algemeen te lezen dat de waarden idle rond de 30C moeten zitten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

30 is wel erg optimistisch, mn studio 15 (P8600) draait nu op 46° idle met de fan al een uur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O.k. bedankt voor de info.
Ik baseerde me ook op de cijfers van notebookcheck voor de 15R, maar die configuratie had misschien net die verschillen die die cijfers mogelijk maakten. Of het was direct na opstarten of lange standby. Bij dat laatste merkte ik bij mij in ieder geval ook weer temperaturen van rond de 25.
Ik ben al blij dat ik na het debacle met die MSI niet met een nieuw probleemapparaat ben zit.
Ik ga wel in de gaten houden bij welke temp de fan het nodig acht te koelen en of dat genoeg effect heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grippa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-08 17:39
Nog meer mensen met luidruchtige fans? Ik hoor vrijwel alleen negatieve geluiden..
Misschien toch maar iets meer betalen voor een dell xps 15

Ik snap overigens niks van de geposte link door jaril88, verschillende specificaties onder de kopjes beschrijving en specificatie.

Vandaag heb ik zelf the Inspiron 15R gekocht.
-370M
-HD5650
-4GB RAM

Fan draait zelfs tijdens games heel stil, ben er zeer tevreden over. Het enige min puntje is dat het toetsenbord wat goedkoop aanvoelt.

[ Voor 60% gewijzigd door grippa op 12-02-2011 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:49

Nikeo

Jawelles

Het verhaal gaat dat Dell binnenkort de Inspiron 15 ook voorziet van de lagere SB processoren. Heeft iemand daar meer informatie over?

http://nl.hardware.info/n...ing-sandy-bridge-systemen

Zo belooft Dell voor volgende week een aantal nieuwe Inspiron notebooks, gevolgd door een ultra-slim model op basis van een energiezuinige ULV Sandy Bridge processor.

EDIT: Ik zag de hyperlink naar de bron in het artikel over het hoofd. http://en.community.dell....ons-more-coming-soon.aspx

Over the next six weeks, we’ll be expanding the number of systems that offer Intel’s latest technology beginning next week. Among the systems customers can expect: new Inspiron laptop options in the near term (next week) followed by a new ultra-slim notebook that will answer a few questions plus bring performance and style together in a big way.

[ Voor 42% gewijzigd door Nikeo op 09-03-2011 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezzal
  • Laatst online: 20-12-2019
Ik zie net dat de 15R sinds kort ook een GT525 als videokaart heeft net als de XPS15, wat is nou nog het verschil tussen deze laptops behalve de prijs. Voor 500 euro heb je die 15R met meer interne geheugen en een grotere hardeschijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het model is weer verdwenen van de site volgens mijn crawler scriptje. Erg jammer, het model had een betere prijs/kwaliteit dan de K53SV en had ook nog eens een 4GB reepje in plaats van 2x2GB...

Die aanbieding stond er al sinds 1 juni op, trouwens. Zonde dat ik hem nu pas zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezzal
Het is niet te geloven, hij stond er vanmiddag nog op!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezzal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Behalve dat-ie een i3 heeft in plaats van i5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezzal
Daar is de prijs ook naar? Had de vorige wel een i5? Is dat erg merkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij had een dag een i5 voor een nog lagere prijs dan nu... Maar erg merkbaar is dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezzal
Ik vind dit een super prijs... Je hebt ook nog de MSI CRX640...maar die heeft een GT520M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedkoopste vergelijkbare alternatief is pricewatch: Acer Travelmate 7740G-384G64MN, goede deal dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezzal
Dat is 17inch. Voor veel mensen is dat toch zeker een go of no-go

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In dat geval is het pricewatch: Asus K53SV-SX146V...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezzal
Waarom zou je dan nog voor de Dell kiezen? Deze is significant beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de onjuiste prijs van de K53 even gefixt. De asus is inderdaad beter qua CPU, garantie, en accuduur. Maar ook €100 duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezzal
555,- voor de Asus, 499 voor de Dell.

Daarbij heeft de Asus een nog beter 3dkaart

[ Voor 38% gewijzigd door wezzal op 24-06-2011 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee. € 603,48 bij redcoon incl verzenden. Die €555 is ex. BTW.
wezzal schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 16:37:
Daarbij heeft de Asus een nog beter 3dkaart
Dat is eigenlijk precies dezelfde kaart, maar dan 10% hoger geklokt..

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2011 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezzal
Oke, nou dan is mijn inziens Dell betere koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezzal
Ik heb er een gekocht. Zal mijn ervaringen met jullie delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumbadora
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 13:53
wezzal schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 15:58:
Ik heb er een gekocht. Zal mijn ervaringen met jullie delen!
Ik ben benieuwd.Wil er ook 1 kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel340
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-08 23:03
Hier ook eentje besteld met Core I3 en Geforce GT525..., hij was idd een tijdje niet leverbaar (achteraan gebeld, lang verhaal).

Misschien even offtopic maar hebben jullie toevallig ook betaald via Ideal? Want ik krijg na drie dagen nog steeds geen betaling bevestiging... heel vaag. Ik heb alleen een ontvangstbevestiging van de order.

Vandaag (02-07-2011)een mail van Dell gehad, wegens onverwachte drukte bij het bestellen van deze Dell Inspiron 15R met Geforce 525M is de levertijd met een week verlengd. Verwachte leverdatum is nu op 6 juli...

We zullen het zien :P

[ Voor 26% gewijzigd door Chiel340 op 02-07-2011 13:53 ]

Core I5 12400F / MSI B660M / Gigabyte RX7600 / 32GB TeamElite DDR43200 / Windows 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezzal
Ik had hetzelfde. Ook met iDeal betaalt maar hoorde maar niks. Ik krijg hem op 5 juli.

Vraag: Er zit dus een GT525 in op 900/1200 mhz wanneer ik deze overclock(indien mogelijk) naar 900/1480 ben heb ik dan eigenlijk een GT550?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep. Als de koeling dat aankan. Met de inspiron heb ik daar niet al te veel vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezzal
Oke naja een 540 of een lager zou ook gewoon kunnen. Ik neem aan dat de koeling van de kaarten niet veel verschild. Wellicht de gehele laptop is te warm.
Pagina: 1