Indexatie zoekmachines

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een website met frames(jaja...), 1 frame voor de header, een voor de content onder de header.
Nu worden alleen dus de pagina's van de 'contentframe' bij bijv. Google geindexeerd.
Maar wanneer iemand dus via Google op een link klikt naar mijn website, laadt de header dus niet, alleen dus de 'contectframe'-pagina.
Om dit op te lossen heb ik een scriptje geschreven die m.b.v. sessies controleert of de index-pagina(de pagina waarin alle frames zitten verwerkt), geladen is of niet. Als dit niet het geval is, wordt je doorgelinkt naar de index-pagina die dan de juiste pagina laadt in de contentframe, maar ook met de headerframe erbij. Zodat mijn website correct wordt weergegeven.

Maar nu zit ik weer met een probleem. Wanneer de webcrawlers van zoekmachines mijn website bezoeken, worden zij dus ook doorgestuurd naar de indexpagina. En deze bevat enkel de frames en niet de content.
Dus dit is niet goed voor de indexatie van mijn website bij zoekmachines.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?(zeg niet haal je frames weg, want deze zijn voor mijn website noodzakelijk).

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-09 19:59
volgensmij hebben de meeste web-crawlers hun eigen user-agent en zijn ze daain te onderscheiden.

je zou je redirect script kunnen filteren door eerst te kijken welke user-agent de pagina bezoekt, zoals een web-crawler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Niet :)

Je koopt ook geen Fiat Panda om op Zandvoort te racen en dan vragen hoe we hem sneller kunnen maken zonder de suggestie te mogen geven om een race-auto aan te schaffen.

Ik zou zeggen: bekijk de noodzakelijkheid eens van je frames, daar zit eerder een verkeerde aanname. Waar script je trouwens deze logica? Server- of clientside?

[ Voor 9% gewijzigd door mithras op 03-02-2011 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik in de beginpost al zei, het is voor mijn website geen mogelijkheid goed te funtioneren zonder frames. Dus ik heb een goede reden om frames te gebruiken.

De indexpagina die de frames bevat is gewoon geschreven in HTML en de contentpagina mix van HTML en PHP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 14:31
Over welke website gaat het hier? Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd wat voor content frames kan verantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 18:11:
Om dit op te lossen heb ik een scriptje geschreven die m.b.v. sessies controleert of de index-pagina(de pagina waarin alle frames zitten verwerkt), geladen is of niet. Als dit niet het geval is, wordt je doorgelinkt naar de index-pagina die dan de juiste pagina laadt in de contentframe, maar ook met de headerframe erbij. Zodat mijn website correct wordt weergegeven.
Hoezo zo moeilijk. Je kunt "gewoon" met javascript kijken of je pagina in het juiste frame is geladen, en dan eventueel redirecten. Daar heb je helemaal geen session of iets serverside voor nodig.

Ik weet niet hoe zoekmachines met javascript omgaan, maar ik kan me voorstellen die die het uitgeschakeld hebben, en alleen naar de content kijken.
Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?(zeg niet haal je frames weg, want deze zijn voor mijn website noodzakelijk).
Ik kan me eigenlijk bijna niet voorstellen dat dat zo is. De enige reden die ik kan bedenken is dat je externe content in je pagina wil laden ( en zelfs daar zijn andere oplossingen voor ), maar dan kan je daar ook geen script in stoppen, dus dat lijkt hier niet het geval

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke. Het gaat om een muziekwebsite. De reden waarom ik frames gebruik :

In mijn header heb ik een flash muziek spelertje geplaatst. Vanaf de contentframe kan er naar de headerframe worden gelinkt om andere muziek te beluisteren.
Maar tijdens het verder surfen op de website moet de muziek niet gestopt worden, daarom gebruik ik frames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 18:32:
Zoals ik in de beginpost al zei, het is voor mijn website geen mogelijkheid goed te funtioneren zonder frames. Dus ik heb een goede reden om frames te gebruiken.

De indexpagina die de frames bevat is gewoon geschreven in HTML en de contentpagina mix van HTML en PHP.
Nu word ik wel heel nieuwsgierig... Je kunt gebruik maken van PHP, maar zonder frames werken is onmogelijk? Dan ben ik wel benieuwd watvoor uniek project dat is, want sinds de introductie van IE6 is het bijna onmogelijk nog een situatie te verzinnen waar frames de enige oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 18:45:
Oke. Het gaat om een muziekwebsite. De reden waarom ik frames gebruik :

In mijn header heb ik een flash muziek spelertje geplaatst. Vanaf de contentframe kan er naar de headerframe worden gelinkt om andere muziek te beluisteren.
Maar tijdens het verder surfen op de website moet de muziek niet gestopt worden, daarom gebruik ik frames.
Dan zou ik een scriptje maken wat eerst controleert of de frameset geladen is, als iemand de muziek aanzet. En dus pas in de frameset gaan werken als het strikt noodzakelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mcDavid schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 18:53:
[...]

Dan zou ik een scriptje maken wat eerst controleert of de frameset geladen is, als iemand de muziek aanzet. En dus pas in de frameset gaan werken als het strikt noodzakelijk is.
Hmm. Ik begrijp je niet zo goed.
Wanneer de website normaal wordt geladen, staat de muziekspeler er ook al, maar dan wel op pauze.
Die kan dus op play gezet worden en meteen hoor je muziek.
Nu kun je via de contentframe een ander nummer kiezen, via een link die wordt geopend in de headerframe. Gewoon met een ID nr. Via de database wordt dan de url van het mp3 bestand bepaald en wordt het afgespeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Als hij persé al klaar moet staan op het moment dat je website geopend wordt, dan gewoon zoals Woy al voorstelt een javascript redirect doen. Die wordt door zoekmachines sowieso niet uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat klinkt inderdaad als een mogelijke oplossing.
Helaas ben ik niet ervaren met JS. Iemand een korte code waarmee te controleren is in welke frame een pagina geladen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
http://msdn.microsoft.com...ry/ms537459(v=vs.85).aspx

Verder zul je zelf eerst wat meer onderzoek moeten doen, want het is hier niet de bedoeling om om kant en klare oplossingen te vragen.

Aangezien dit verder over JS gaat hoort het in WEB thuis dus *kick* -> WEB

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand bevestigen dat zoekmachines geen javascript uitvoeren?
Googlen levert tegenstrijdige antwoorden op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 18:00
Je hebt nog 2 andere opties om zoiets te doen zonder frames:
Je kan de player via een soort van Popup laten werken, net zoals dat ze dat bij bijna alle grote radio stations op hun website doen, als je webradio wilt luisteren. Ook dat door jezelf gegenereerde popupje kan je benaderen met een druk op de knop op je website, en zodoende de boel wel lekker afspelen terwijl de bezoeker op je website zit.
Wanneer je even verder kijkt blijk je dat oplossingen wel zijn te vinden. Voor wat betreft het nieuwe probleem, je kan dit afvangen door afhankelijk van de identificatie van de crawler (zoek crawlers zijn herkenbaar, google er maar eens op) wel of niet de redirect in te gaan. Succes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jbdeiman schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 19:51:
Je hebt nog 2 andere opties om zoiets te doen zonder frames:
Je kan de player via een soort van Popup laten werken, net zoals dat ze dat bij bijna alle grote radio stations op hun website doen, als je webradio wilt luisteren. Ook dat door jezelf gegenereerde popupje kan je benaderen met een druk op de knop op je website, en zodoende de boel wel lekker afspelen terwijl de bezoeker op je website zit.
Wanneer je even verder kijkt blijk je dat oplossingen wel zijn te vinden. Voor wat betreft het nieuwe probleem, je kan dit afvangen door afhankelijk van de identificatie van de crawler (zoek crawlers zijn herkenbaar, google er maar eens op) wel of niet de redirect in te gaan. Succes!!
Is het mogelijk steeds een andere pagina te openen in dezelfde popup? En hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 20:05:
[...]

Is het mogelijk steeds een andere pagina te openen in dezelfde popup? En hoe dan?
Is je google stuk? Wat heb je al gezocht/gevonden/geprobeerd etc...?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh, ik was niet duidelijk.
Ik had wat gevonden om dit te doen via JS, maar dit is niet goed voor SEO. Een andere manier dan JS heb ik niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:07

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Je maakt je druk over SEO en javascript, maar blijf koppig volhouden dat je met frames wil werken?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Muer,
heb jij het topic goed doorgelezen? Weet je de reden waarom ik met frames werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 23:22
wat hij zegt ben ik het mee eens, je druk maken over seo maar wel volhouden frames nodig te hebben is tegenstrijdig

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bereid de frames niet meer te gebruiken, omdat ik anders problemen heb met SEO.

Dus dan heb ik nog de keuze om een popup te gebruiken, maar dat heeft ook het probleem dat wanneer ik hiervoor JS gebruik dat ook slecht is voor SEO.

Dus als jullie dan nog een andere oplossing voor me hebben , GRAAG!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandor
ik denk dat javascript an sich niet slecht is voor je resultaat, maar wel datgene wat je toont dmv (eigenlijk achter) javascript, zoals content of een menu

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 20:51

krvabo

MATERIALISE!

Mwa als je het echt zo wilt houden (zónder frames, wel muziek) kun je nog overwegen alle pagina's dmv ajax-technieken in te laden. Zorg er dan echter wel voor dat je de pagina's zonder javascript gewoon kunt bezoeken (dus ook zoekmachines). Dat is wel te doen met een onclick event op de link en daarna de content inladen.

[ Voor 4% gewijzigd door krvabo op 03-02-2011 23:30 ]

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandor
Dan lijkt het me voor de bot lastig de links te volgen en de pagina's en hun relatie te bekijken.

[ Voor 3% gewijzigd door Zandor op 03-02-2011 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:07

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 23:08:
heb jij het topic goed doorgelezen? Weet je de reden waarom ik met frames werk?
Ja, ik heb het topic goed doorgelezen. Ik zie je een heel vertellen, waarin je je heel druk schijnt te maken over je bereikbaarheid in zoekmachines. Volgens jou is het probleem dat niet alle frames altijd geladen worden, dus dat heb je met wat php opgelost. Dat is fout 1: je probleem zijn de frames zelf.

Waarom je die frames nodig hebt is niet te vinden. Daar moeten we naar graven en komt pas 5 replies later een keer boven drijven. Dat is fout 2.

Vervolgens doe je een scriptrequest - fout 3.

Als laatste fout meen je ook nog dat een javascript popup per definitie slecht is voor je seo. Ook niet waar, want behalve dat Google echt helemaal niets heeft aan je mp3tjes, zijn er bij goed gebruik van javascript gewoon fallbacks mogelijk.

De vraag is dus niet of ik het topic gelezen heb, de vragen zijn of jij de diverse FAQs hebt gelezen (nee, getuige je TS en verkeerde forum) en of je uberhaupt moeite gedaan hebt zelf een oplossing te vinden. Aangezien je constant om voorbeelden blijft vragen zonder eerst even te zoeken, lijkt ook dat me een nee.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MueR schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 00:52:
[...]

Ja, ik heb het topic goed doorgelezen. Ik zie je een heel vertellen, waarin je je heel druk schijnt te maken over je bereikbaarheid in zoekmachines. Volgens jou is het probleem dat niet alle frames altijd geladen worden, dus dat heb je met wat php opgelost. Dat is fout 1: je probleem zijn de frames zelf.

Waarom je die frames nodig hebt is niet te vinden. Daar moeten we naar graven en komt pas 5 replies later een keer boven drijven. Dat is fout 2.

Vervolgens doe je een scriptrequest - fout 3.

Als laatste fout meen je ook nog dat een javascript popup per definitie slecht is voor je seo. Ook niet waar, want behalve dat Google echt helemaal niets heeft aan je mp3tjes, zijn er bij goed gebruik van javascript gewoon fallbacks mogelijk.

De vraag is dus niet of ik het topic gelezen heb, de vragen zijn of jij de diverse FAQs hebt gelezen (nee, getuige je TS en verkeerde forum) en of je uberhaupt moeite gedaan hebt zelf een oplossing te vinden. Aangezien je constant om voorbeelden blijft vragen zonder eerst even te zoeken, lijkt ook dat me een nee.
Dat ik met frames werk, wil ik zelf eigenlijk ook niet, dus zoek ik voor mijn website een andere mogelijkheid.
Een hiervan is d.m.v. popups. Maar popups worden dus geopend via javascript en je url naar de muziekpagina van de muzieknummers staat dus ook in de JS-code. En dit is niet goed voor de SEO dus.

Als hiervoor niemand een oplossing weet, ben ik dus gedwongen met frames te blijven werken.

Misschien was ik toch niet geheel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 21:01:
[...]
Een hiervan is d.m.v. popups. Maar popups worden dus geopend via javascript
Tot zover snap ik het nog, je player gooi je dus in een popup, want die is niet belangrijk voor SEO
en je url naar de muziekpagina van de muzieknummers staat dus ook in de JS-code. En dit is niet goed voor de SEO dus.
Waarom moet je een url naar een muziek pagina in JS schrijven als JS enkel de player opent in een popup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

SEO & frames gaan niet samen. Het is het 1 of het ander. Javascript kan ook uitgeschakeld staan.

Je zou dus ook met AJAX kunnen werken, als je kijkt naar bijvoorbeeld Facebook, kan je gewoon door klikken, terwijl de chat open blijft. DAt kan jij ook op die manier doen.

Maar je kan de player natuurlijk ook in een pop-up opengooien als men muziek wil starten. Daar kan je vervolgens een naam aanhangen, en bij een nieuw nummer die pop-up hergebruiken om andere content (liedje) in te laden.

Dus als je frame wil, moet je SEO vergeten, en als je SEO wil, moet je frames vergeten. Your call.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
RaZ schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 21:09:
Je zou dus ook met AJAX kunnen werken, als je kijkt naar bijvoorbeeld Facebook, kan je gewoon door klikken, terwijl de chat open blijft. DAt kan jij ook op die manier doen.
Nieuwsgierige vraag, hoe moet je dat dan met AJAX doen? Afaik zou AJAX (in deze toepassing) gewoon frames vervangen en dus dezelfde nadelen hebben. Je hebt nog steeds voor SEO doeleinden een losse url per AJAX-pagina nodig en die losse url bevat dan weer geen player...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Kijk hoe het filter van de pricewatch werkt op t.net. Daar wordt ook enkel content opgehaald en weggehaald, zonder dat de pagina ververst. De url wordt ook netjes aangepast.

Je zal dus wel alles dubbel moeten uitvoeren voor de mensen zonder javascript.

Het voordeel is dat de zoekmachines niet losse frames indexeren, en dus altijd een complete site als landingspagina geeft.

Het gaat er om dat er content niet wordt ververst vanwege de player, en dat kan met AJAX dus prima. Al zou ik dus een player in een pop-up mikken, en verder geen frames of ajax gebruiken. Maar het kan wel ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gomez12 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 21:09:
[...]
Waarom moet je een url naar een muziek pagina in JS schrijven als JS enkel de player opent in een popup?
Je klikt dus op een link , wanneer je daarop geklikt hebt , wordt via javascript een popup geopend.
Aan de javascript-code die de popup opent, moet natuurlijk wel de url van de pagina waarop de muzieknummer staat meegegeven worden.

Ik heb denk ik wat gevonden voor mijn probleem.
code:
1
<a href="play.php?id=1212" onclick="ShowPopup('play.php?id=1212'); return false;" target="muziekpopup">Klik</a>

Dus wanneer je hierop klikt wordt een de popup geopend, met de muziek-afspeelpagina.
En aangezien de zoekmachines volgens de website geen javascript links volgen, maar wel de normale, zou dit SEO vriendelijk moeten zijn.
Er stond bij dat dit zoekmachine vriendelijk zou zijn.
Kan iemand dit bevestigen?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2011 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-09 14:25
Inline js, liever niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Wat is pop-up2.htm? Waarom staat daar niet gewoon een verwijzing naar het muziekbestand wat je dan direct aan de player kan geven?
De player moet je gewoon geen html geven, maar enkel instructies. (bijv enkel url van muziekbestand)

Dan heb je na een page-load eenmalig een JS check of popup met kenmerk x/y/z bestaat ( zoja dan niets, zonee dan open het popup ). En voor de rest heeft je popup nergens meer iets met html te maken. Je stuurt er enkel maar instructies heen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gomez12 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 23:42:
Wat is pop-up2.htm? Waarom staat daar niet gewoon een verwijzing naar het muziekbestand wat je dan direct aan de player kan geven?
De player moet je gewoon geen html geven, maar enkel instructies. (bijv enkel url van muziekbestand)

Dan heb je na een page-load eenmalig een JS check of popup met kenmerk x/y/z bestaat ( zoja dan niets, zonee dan open het popup ). En voor de rest heeft je popup nergens meer iets met html te maken. Je stuurt er enkel maar instructies heen
Mijn fout, ik open gewoon eenzelfde pagina maar geef steeds een andere ID mee :
play.php?id=1212, aangezien ik niet echt handig ben met JS.

(In de andere post die pop-up2.htm aangepast naar play.php?id=1212.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 18:00
@Gomez12
Voor wat betreft de pop-up en de javascript, dat dit slecht is voor je SEO is maar deels waar:
- JS is (net als CSS) nadelig voor je SEO als je het inline gebruikt. Je content/ code ratio wordt dan al snel een stuk lager, wat niet wenselijk is. Een losse JS (tip: gebruik een framework, bijv. Jquery) file is absoluut niet nadelig voor je SEO.

Daar komt nog eens bij dat Google je linkjes naar je liedjes (mits keurig de naam van de song in de URL / Titel van de link) dan ook lekker kan indexeren. Eigenlijk is het alleen maar voordelig.
Ten slotte ben je dan ook van je Frames af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Maar je wilt niet dat mensen via een zoekmachine op een kleine pop-up terecht komen waar enkel een player in zit. Die zijn meestal niet echt strak opgemaakt, en staat verder geen content in. Daar mist over het algemeen ook elke vorm van navigatie van de site zelf.

Gewoon de frames droppen, en met javascript een pop-up laten open met een player. Als je dat scherm een naam meegeeft, zal bij het veranderen van de track dat zelfde scherm hergebruikt worden, zodat je niet 30 pop-ups met players open hebt staan.

Ey!! Macarena \o/

Pagina: 1