Ik heb ondertussen een netwerk van ik schat een honderdtal excel document die allemaal met elkaar gekoppeld zijn. Is het mogelijk om deze visueel te maken in een overzicht om te kijken waar er nog bestanden gekoppeld zijn die dat niet horen te zijn?
Onder menu Bewerken > Koppelingen krijg je te zien welke koppelingen met externe sheets actief zijn (menu-optie is overigens niet beschikbaar als je geen externe koppeling hebt!).
Als alternatief kan je natuurlijk gewoon met een macro de formules bekijken en doorzoeken op bestandsnamen (tussen [ en ] toch?).
Misschien dat je die functionaliteit makkelijk in een macro kunt vatten die je sheets afloopt?
Als alternatief kan je natuurlijk gewoon met een macro de formules bekijken en doorzoeken op bestandsnamen (tussen [ en ] toch?).
Misschien dat je die functionaliteit makkelijk in een macro kunt vatten die je sheets afloopt?
[ Voor 18% gewijzigd door Reptile209 op 04-02-2011 09:58 ]
Zo scherp als een voetbal!
Hmmm, nog niet wat ik zoek. Ik weet dat onder Koppelingen alle koppelingen staan. Maar het eerste document heeft er al een stuk of 25. En elke van die 25 ook weer tientallen. Dat wordt dus een beetje lang uitzoeken. Hoopte eigenlijk op een programmatje wat ging rekenen en het in een plaatje kon samenvatten... Blijkbaar bestaat het nog niet.
Ik hoop van harte dat het er ook nooit gaat komen.Aristos schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 19:25:
Blijkbaar bestaat het nog niet.
Ik ben in de loop der tijd redelijk wat rampzalige excel constructies tegengekomen, maar een honderdtal aan elkaar gelinkte bestanden dat heb ik nog nooit gezien. 1 medewerker verplaatst/hernoemt 1 bestandje en het hele kaartenhuis valt in elkaar.
Ik zou serieus overdenken of je dit wel in excel wilt houden of dat je het gewoon goed wilt regelen...