Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157478

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met het volgende dringende probleem: mijn laptop werkt niet meer. Windows vista start niet meer op, geeft aan dat er een software probleem is. Hij geeft ook een soort sirene geluid bij t opstarten. Als ik vista reinstall cd erin doe geeft hij aan dat hij hem laadt, maar bij 100% laden van de balk schakelt hij zichzelf uit. Hele vage shit. Plus je kunt de laptop ook nog eens niet meteen weer aanzetten. Het diurt pas halve minuut voor hij weer aangaat qua processoren die gaan draaien en alles aanggaat zeg maar.

Kortom: kan momenteel niets met laptop

Hopelijk kan iemand mij snel helpen!

Bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-04 10:16
Het feit dat je hem eerst een tijdje uit moet laten staan doet mij vermoeden dat er een probleem is met de temperatuur. Voelt de laptop warm aan?
Ik ben ook wel benieuwd wat je bedoelt met een 'sirene geluid', lijkt mij net echt de bedoeling in ieder geval. Vastgelopen fan ofzo? Heb je eerder problemen gehad met de laptop?

[ Voor 38% gewijzigd door Rupie op 03-02-2011 17:52 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-04 13:43
sirene geluid duid meetal op een hardware matig probleem, je kunt opzoeken wat dat soort geluidjes beteken als je weet wat voor moederbord er in zit. ff googlen "laptop model/moederbord model oid bios beeps"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 327097

Mijn processor draait |:(

Het sirene geluid, onstaat dat vóór of ná het Windows laden?

[ Voor 148% gewijzigd door Anoniem: 327097 op 03-02-2011 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfranken
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-12-2024
Zijn die piepjes niet de POST check die faalt misschien? Als dat het geval is is het denk ik een hardware matig probleem (POST = Power On Self Test).

Kort door de bocht: als dat het geval is ben je de l*l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390808

Maak de laptop maareens open, de fan kan goed zijn vastgelopen door bijv. stof oid. Heb dit ook eens gedaan bij mijn laptop (oude). werd erg warm. vol met stof. schoongemaakt, voorzichtig uiteraard en weer dicht die rommel. en de temperatuur was weer stabiel en de koeling in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Rupie schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 17:51:
Het feit dat je hem eerst een tijdje uit moet laten staan doet mij vermoeden dat er een probleem is met de temperatuur. Voelt de laptop warm aan?
Ik ben ook wel benieuwd wat je bedoelt met een 'sirene geluid', lijkt mij net echt de bedoeling in ieder geval. Vastgelopen fan ofzo? Heb je eerder problemen gehad met de laptop?
Laptop voelt niet echt warm aan. Ventilatorenzijn wat stoffig maar dit is ook niet echt t probleem lijkt me.

Net kwam hij trouwens wel in t installmen maar toen hij opnieuw zou moeten opstarten uit zichzelf bleef hij na het uitschakelen uit staan :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

• CMOS reset
  • zo kaal mogelijk opstarten
  • UBUNTU live-cd
  • Recovery DIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het betreft een fujitsu siemens amilo pi 2530 btw.

Ik zit nu op mn mob, dus kan demensen slecht te woord staan. Maar iig alvast dank voor jullie antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:05

Fiber

Beaches are for storming.

Geen garantie meer?
Staan er onvervangbare documenten of foto's op?
Probeer eens met de batterij eruit op netstroom op te starten.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
quote]sfranken schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 18:00:
Zijn die piepjes niet de POST check die faalt misschien? Als dat het geval is is het denk ik een hardware matig probleem (POST = Power On Self Test).

Kort door de bocht: als dat het geval is ben je de l*l
[/quote]
De piep komt na het fujitsu siemens logo laden maar voooor het windows vista inlogscherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmail
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-04 18:31

Hmail

Doet ook maar wat.

Heb je een warmte indicatie in je BIOS? Direct na het aanzetten van de laptop F2 indrukken (meerdere keren is niet erg, om zeker te weten dat je computer F2 gepakt heeft). Kijk dan eens of je ergens iets ziet met Temperature. Laat de laptop eens rustig 10m aanstaan en post dan eens het temperatuurverloop hier.
(overigens vond ik F2 als BIOS toets hier: http://forum.ts.fujitsu.c...iewtopic.php?f=90&t=36646)

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[quote]Hmail schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 18:28:
Heb je een warmte indicatie in je BIOS? Direct na het aanzetten van de laptop F2 indrukken (meerdere keren is niet erg, om zeker te weten dat je computer F2 gepakt heeft). Kijk dan eens of je ergens iets ziet met Temperature. Laat de laptop eens rustig 10m aanstaan en post dan eens het temperatuurverloop hier.
(overigens vond ik F2 als BIOS toets hier: http://forum.ts.fujitsu.c...iewtopic.php?f=90&t=36646)
[/quote

Hoi,

In bios kan ik geen warmte indicatie vinden...

Heb nu trouwens een nieuwe error:

0xc000000f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-04 10:16

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1