Op een netbook (dus geen CD lezer!) heb ik W7 starter staan. Om compatibiliteitsredenen wil ik XP er bij plaatsen omdat VM niet voldoet. Bovendien is de netbook hiervoor te zwak.
De gang van zaken die ik voor ogen had luidt als volgt.
Lege primaire partitie maken, direct achter de W7 partitie
Met MBRFIX het MBR veilig stellen
In de lege partitie XP installeren. Hierbij de veronderstelling dat de W7 partitie onaangetast blijft.
Het MBR zal nu naar de XP partitie verwijzen en W7 zal derhalve onbereikbaar worden.
Daarom laatste stap: met MBRFIX het oorspronkelijke MBR terugplaatsen.
Nu zal de netbook weer met W7 starten.
Als laatste EasyBCD installeren onder W7 en via het menu XP opnemen.
Deze gang van zaken zou er toe moeten leiden dat t.z.t. als XP afgedankt moet worden, ik gewoon de XP partitie kan weggooien, zonder consequenties. Eerder oplossingen gaan uit van EasyBCD onder XP, maar als je dan de XP partitie weggooit heb je een probleem.
Deze oplossing ben ik nog niet eerder in een draadje tegengekomen, vandaar de vraag: werkt hij?
De gang van zaken die ik voor ogen had luidt als volgt.
Lege primaire partitie maken, direct achter de W7 partitie
Met MBRFIX het MBR veilig stellen
In de lege partitie XP installeren. Hierbij de veronderstelling dat de W7 partitie onaangetast blijft.
Het MBR zal nu naar de XP partitie verwijzen en W7 zal derhalve onbereikbaar worden.
Daarom laatste stap: met MBRFIX het oorspronkelijke MBR terugplaatsen.
Nu zal de netbook weer met W7 starten.
Als laatste EasyBCD installeren onder W7 en via het menu XP opnemen.
Deze gang van zaken zou er toe moeten leiden dat t.z.t. als XP afgedankt moet worden, ik gewoon de XP partitie kan weggooien, zonder consequenties. Eerder oplossingen gaan uit van EasyBCD onder XP, maar als je dan de XP partitie weggooit heb je een probleem.
Deze oplossing ben ik nog niet eerder in een draadje tegengekomen, vandaar de vraag: werkt hij?