Goedemiddag, ik snap iets niet en kan nergens het antwoord vinden: Ik heb een DELL Inspiron 545 minitower en een DELL ST 2210 beeldscherm. Totnutoe aangesloten via VGA, beeldvullend. Vandaag vond ik een nieuwe ongebruikte hdmi-kabel en heb deze aangesloten en de vga losgekoppeld. Tot mijn verassing is het beeld nu niet meer beeldvullend. Pixels staan op (aanbevolen) 1920 x 1080. het is een 21,5" LCD beeldscherm. Er zit een 512 mb AT RAdeon HD 4350 in. Windows 7 ultimate. Kan het op de een of andere manier weer beeldvullend worden? Is daar bijv. een eenvoudig programmatje of instructie voor? Ik weet inmiddels wel wat van computers maar ben bepaald geen ster. Bedankt als iemand een tip kan geven.
Automatische beeldcorrecite in je monitor? Of heb je dat niet?
All-Round nerd | iRacing Profiel
Hoi Hansien,
Vier maanden geleden heb ik zelf een nieuwe monitor gehaald (24" scherm van Samsung) en in het begin had ik deze ook aangesloten via HDMI aansluiting op een ATI 5870.
Het vreemde was toen dat het beeld niet volledig gevuld werd (aan de zijkant en aan de boven en onderkant een gedeelte zwart) ondanks het juist instellen van de resolutie.
Ik kon destijds geen goede oplossing vinden, dus wacht ik even mee op een antwoord.
Wat je zou kunnen proberen is om de aansluiting van je beeldscherm te plaatsen op de DVI aansluiting van je videokaart. Deze geeft bij mij wel direct een goede aansluiting van de resolutie. Daarnaast moet je even kijken of je drivers van zowel je videokaart als monitor up-to-date zijn. Windows update haalt standaard updates van je monitor binnen wat wellicht het probleem kan verhelpen.
Als je het goed vind, leech ik even mee in dit topic.
Vier maanden geleden heb ik zelf een nieuwe monitor gehaald (24" scherm van Samsung) en in het begin had ik deze ook aangesloten via HDMI aansluiting op een ATI 5870.
Het vreemde was toen dat het beeld niet volledig gevuld werd (aan de zijkant en aan de boven en onderkant een gedeelte zwart) ondanks het juist instellen van de resolutie.
Ik kon destijds geen goede oplossing vinden, dus wacht ik even mee op een antwoord.
Wat je zou kunnen proberen is om de aansluiting van je beeldscherm te plaatsen op de DVI aansluiting van je videokaart. Deze geeft bij mij wel direct een goede aansluiting van de resolutie. Daarnaast moet je even kijken of je drivers van zowel je videokaart als monitor up-to-date zijn. Windows update haalt standaard updates van je monitor binnen wat wellicht het probleem kan verhelpen.
Als je het goed vind, leech ik even mee in dit topic.
zoek even naar de scaling options in de catalyst drivers, daar kun je het precies mee instellen
edit: even snel gegoogled
http://www.hack7mc.com/20...oving-the-black-bars.html
[ Voor 35% gewijzigd door MrCostanzo op 03-02-2011 17:15 ]
Denk het niet, kan het althans niet vinden. Krijg bij opstarten PC de melding "autoselect hdmi" maar de zwarte randen blijven.w4rguy schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 17:04:
Automatische beeldcorrecite in je monitor? Of heb je dat niet?
Dank voor je reactie Mr. Constanzo. Maar dat gaat mijn pet te boven. Ik heb op de link geklikt en zie een hoop info maar heb geen flauw benul wat ik er mee aan moet. Misschien toch maar weer gewoon naar de analoge aansluiting....MrCostanzo schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 17:13:
zoek even naar de scaling options in de catalyst drivers, daar kun je het precies mee instellen
Groet!
Oeps,.. ik heb een boel geleerd, met dank aan de helpers! En voor de meelezende Andiaen: Ik heb via Configuratiescherm gekozen voor Beeldscherm resoluitie aanpassen. Daar dubbelgeklikt op het schermpje met de 1. Vervolgens gekozen voor Catalyst Control Center, vervolgens geopend. Bij de Tab Attributes onderaan een vinkje geplaatst in Enable ITC processing. Daarna bovenaan naar TAB Scaling. Daar de schuif naar Overscan 0 gezet en.... weg zijn de zwarte randen en het beeld is mooi en rustig! En klaar is Hansien!. Nogmaals dank. Wat mij betreft mag het gesloten. Maar ik weet niet hoe dat moet....
Pagina: 1