Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.
Bepaalde server rols kunnen niet onder core worden gehangen.Mentox schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 16:35:
Ik heb Server Core R2 geinstalleerd met AD en alles werkt perfect.
Daarnaast heb ik een volledige installatie van 2008R2 met Exchange erop. Met Server Manager maak ik verbinding met de Server Core server en kan ik alles doen behalve het beheren van GPO`s.
Ik ben er zeker van dat ik niet de enige ben die dit heeft en ik ben benieuwd hoe andere het hebben opgelost.
Wat ik dus wil is het beheren van domain GPO`s vanaf de Exchange server.
Je zou een Child AD kunnen aanmaken op de ExchangeBak. Maar of je dat wil is een 2e
[ Voor 6% gewijzigd door To_Tall op 03-02-2011 16:37 ]
A Soldiers manual and a pair of boots.
GPMC installeren en klaar ben je.Mentox schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 16:35:
Wat ik dus wil is het beheren van domain GPO`s vanaf de Exchange server.
Heeft niks met Child AD's of wel of geen Core te maken (zou lekker zijn, ga je me nu vertellen dat iets wat ik dagelijks doe niet kan?)
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Super! Stom dat ik daar overheen gekeken heb.alt-92 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 16:43:
[...]
GPMC installeren en klaar ben je.
Heeft niks met Child AD's of wel of geen Core te maken (zou lekker zijn, ga je me nu vertellen dat iets wat ik dagelijks doe niet kan?)
Probeerde eerst GPMC te downloaden maar sinds R2 is het beschikbaar in de features.
De GPMC toegevoegd aan mijn aangepaste MMC en het werkt perfect behalve dat ik me MMC niet meer kan opslaan...
[ Voor 11% gewijzigd door Mentox op 03-02-2011 18:22 ]
Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.
winkey + R > gpmc intikken.Mentox schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 18:03:
De GPMC toegevoegd aan mijn aangepaste MMC en het werkt perfect behalve dat ik me MMC niet meer kan opslaan...
Het ding heeft z'n eigen snapin al, en de settings worden toch opgeslagen in je eigen userprofile (onder AppData\Roaming\Microsoft\MMC )
Als je een custom mmc snapin wil maken, dan zal je die op een voor jou beschrijfbare lokatie moeten opslaan en dat is niet %windir%
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device