Toon posts:

Gekleurde PCB's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey mede-tweakerts,

Heeft iemand enig idee waar ik gekleurde PCB's kan bestellen. Het gaat niet om op maat gemaakte pcbs, maar om nog zelf te etsen platen. Eventueel een gekleurde coating eroverheen zou ook een optie zijn, maar die kan ik ook niet vinden.
Ik wil graag een zwarte PCB hebben...

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
de gekleurde pcb's zijn een relatief zeldzaam beeld in de losse electronica. blauw zie je nog wel eens, maar verder kom je het niet veel tegen.

conrad heeft bijvoorbeeld wel blauwe, maar de meeste kleuren zijn niet echt leverbaar.
je ziet ze wel bij bijvoorbeeld moederborden, maar die kopen het direct in bij de fabrikant in grote partijen. voor een enkel plaatje is het niet lucratief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

De kleur wordt bepaald door de antisoldeer lak die er aan het einde overheen gaat. Dus na het etsen. PCB basismateriaal is altijd gewoon geel/lichtbruin/oranje.

[ Voor 16% gewijzigd door Gwannoes op 03-02-2011 13:57 ]

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Lak inderdaad, maar toch kom je ook kleurig basismateriaal tegen. Ook zwart. Hoe zit dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-08 08:02

TRG

Technotium99-m

Lees dit (ontzettende epische) topic maar eens door. Die kerel maakt zijn eigen PCB zonder zware setup, en gebruikt iets om ze heel mooi zwart te kleuren:

http://www.xtremesystems....read.php?t=239152&page=18

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LPKF ziet er wel goed uit, maar ik kan er niet echt uit halen of je daarna nog op die print kan solderen (lijkt me wel enigszins handig). Bestaat er niet een of andere spuitbus dat ik mijn prototypePCB gewoon helemaal kan spuiten (LEDS niet lijkt me :P).
Die duitse site ziet er veelbelovend uit... zwart, tweezijdig. Ziet er gewoon goed uit.
Desalwelteplus zou het ook gewoon makkelijk zijn om het helemaal zwart te kunnen maken, inclusief IC's en alle andere componenten...

comments?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TRG schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 14:11:
Lees dit (ontzettende epische) topic maar eens door. Die kerel maakt zijn eigen PCB zonder zware setup, en gebruikt iets om ze heel mooi zwart te kleuren:

DIE.- VENT.- IS.- MEESTER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-08 08:02

TRG

Technotium99-m

Ja het is ernstig... na het volledig doorlopen van zijn topic zul je nooit meer iets kunnen modden zonder dat je jezelf stiekem een prutser voelt omdat je weet hoe hij het doet..

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapio88
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 17:01
Hij heeft er dan ook wel de tools voor. En de creativiteit. Ik denk dat menig tweaker hart hier sneller van gaat kloppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Ja, vooral de tools doen het hem! Printje maken met strijk techniek is niet zo vernieuwend (maar wel heel handig :D ). Op de TU/e werkplaats bij natuurkunde kunnen we met wat professionele apparatuur alles maken...van vacuüm kamers voor plasma's tot een fiets.
Als ik diezelfde apparatuur thuis heb, kan ik dat ook natuurlijk!

Verder niets afdoende aan de aandacht aan details en kwaliteit! Prachtig om te zien!

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breitsma
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-03-2023
Ik vind het gebruiken van textiel verf om een pcb zwart te kleuren wel goed gevonden. Ik vraag me af hoe goed bijvoorbeeld transfer verf werkt die je met een strijkijzer aan kunt brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

volgens mij istie gewoon KONING!

Wtf dacht ga me nest in maar heb nu al een uur dat topic zitten lezen. Maar hij heeft er zeker weten ook de tools voor.

Ontopic. Dat zakje om een pcb zwart te maken is gewoon kledingverf :P
Voor polyester weliswaar.

Ow Breitsmaaaaa had het ook al ontdekt.

[ Voor 4% gewijzigd door ManiacsHouse op 03-02-2011 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:13

Nox

Noxiuz

offtopic:
QFT, die vent is echt keizerlijk.

Excuus dat dit mijn bijdrage is, maar damn... zit inderdaad nu ook al een uur dat topic te lezen. ZOMG.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

:o

OMFG, i bow at the mod God! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzzzzz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:00
octamex.de is het antwoord! verzendkosten naar NL vallen mee helaas wel een creditcard nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kleur van de PCB kan ook al in het basismateriaal zijn verwerkt.

http://www.mijnprintplaat...rintplaat/printmateriaal/ zijn reguliere, blauwe en zwarte printplaten te vinden. Deze kunnen worden belicht en geëtst zoals je dat gewend bent. Merk is Bungard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:27

Stoney3K

Flatsehats!

Dit is amper nog DIY te noemen. Als je thuis een CNC-frees hebt staan is het natuurlijk wel een pinda-verhaal om je eigen PCB's ermee te frezen.

Dat ie prof is kun je wel duidelijk zien aan zijn metaalbewerkings-skills. :Y)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-10 23:30

ByteDelight

Retro computing is alive!

Vraag het effe aan de gast van deze site:
http://www.fruitcake.plus..._RC_Cartridge_Creator.htm
(linksboven zie je waarom)

Maar misschien doet Futurlec.com ook aan gekleurde pcb's; mail hen ook effe.

[ Voor 6% gewijzigd door ByteDelight op 11-02-2011 20:20 ]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:09

Soul__assasin

de Belbelg

Hmmz, ik werk voor een pcb maker (rogers) mss eens voorstellen om onze pcb's een kleur te geven ;-)

www.weefab.com

Pagina: 1