Is mijn computer zo traag, of ben ik gek?

Pagina: 1
Acties:

• Cybertroy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 13:30
Beste computer freaks, ik heb op papier een vrij snelle computer maar uit ervaringen met mijn computer vind ik het systeem helemaal niet zo snel. Dit merk je gewoon in alle dingen bijv. het openen van MS word dit duurt veel te lang, en dan heb ik twee HD via de riad aangesloten dit moet toch echt bloedsnel gaan ATA 100 ??? misschien doe ik iets echt fout. Het zou mooi zijn als jullie er ook even naar kijken, is win2000 misschien een optie en dan geen FAT32 maar NTFS? Of wordt ik zelf een beetje gek? Ik hoop dat ik voldoende info geef.

Stripping: RAID-0 @ 32x512B=16k

Benchmark SiSoft Sandra:
CPU Benchmark 2070 / 1011
Memory Benchmark 471 / 559
Drive Benchmark system (c) 40252

HD Tach:
Random Access Time 13,1 ms
Read Burst Speed 66,6 mbps
Read speed maximum 68227,0 kps minimum 38265,0 kps, average 61911,5 kps

3Dmark2000: 4540 (deze test is nu gemaakt een maand na de installatie van alles)

Systeem gegevens:
AMD Athlon TB @ 750 MHz
128 MB PC133 MHz (1 module) Hyundia
ATi Radion 64 MB DDR ViVo (eom) (4_12_3056 driver)
Abit KT7 Raid (4in1429v driver)
2x Maxtor DiamondMax Plus 45 7200 RPM
SB live! 1024
3Com netwerkkaart 10/100 3C905B-TX
56K Modem
50 speed CD-rom
Plextor PX-8432T

Bios info: (versie YH laatste update) Highpoint versie V1.0.3b1
750 MHz
CPU Default (spanning)
Fast CPU Command Decode Fast
CPU Drive Strength 3
Enhance Chip Proformance enabled
Force 4-way Interlaeve enabled
Enable Dram 4R-page mode enabled
Dramclock HCLK + PCI
Bank 0/1 Dram Timing Turbo
Dram Bank Interleave disabled
Delay Dram Read Latch auto
MD Driving Strength Hi
Sdram Cycle Length 2
Fast R-W Turn Around enabled
System Bios Cacheable enabled
Video Ram Cacheable Disabled
AGP 4x Mode enabled

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
Ik vind de toegangstijd van de HD's wel aan de hoge kant... 13,1 sec is best veel..

• acidfever
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Benchmark SiSoft Sandra:
CPU Benchmark 2070 / 1011 <--dit is echt wel laag ja!
Memory Benchmark 471 / 559 <--dit kan ook hoger door wat tweak werk.
Drive Benchmark system (c) 40252 <--dit is dus wel hoog, ik haal 24000 met mijn IBM Deskstar pro 45 GB ATA100 (1 van de snelste IDE schijven beschikbaar op dit moment!). Ik denk dat de w2k installatie een beetje wicky is!

A.

Verwijderd

win opnieuw erop mikken.. En dan nogmaals benchen.

• Cybertroy
Ja daar heb je gelijk in, volgens de specificaties van de HD moet dit zeker lager liggen, terwijl de HD wel van het zelfde type met de zelfde nummers zijn. Ik heb nog een paar keer getest en kwam toen uit op 12,4 ook niet echt snel!

• Cybertroy
Op Friday 16 March 2001 00:15 schreef Ax3Hakk3er het volgende:
win opnieuw erop mikken.. En dan nogmaals benchen.
Het gaat mij er niet om om de snelste te zijn, dit doe ik meestal elke maand en wordt er steeds handiger in. Maar om nou te zeggen dat het veel sneller wordt nee. Mijn systeem moet na dat alles er weer op staat ook nog snel draaien.

Verwijderd

je compu is traag en jij bent gek...nu goed?...

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02-2025

Reefer

madness

je 3dbenchmark zit wel goed volgens mij

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

• Cybertroy
Op Friday 16 March 2001 03:39 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
je compu is traag en jij bent gek...nu goed?...
Is er nu niemand hier die ook serieus op mijn vraag wil ingaan (OP EEN AANTAL NA NATUURLIJK!!)
ik dacht dat er hier just freaks zaten die vl verstand hebben van computers. Blijkbaar niet, ik heb vaak het idee dat 'ze' graag aan het geilen zijn van hun snelle performance en niet op de vraag willen ingaan. Ik moet me dan toch maar wenden op de form van HOBBY computertotaal, daar gaan ze wel op de vragen IN!!

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

Misschien een domme vraag: maar heb je de VIA-4in1 drivers wel genstalleerd? Dat kan namelijk een hele hoop schelen wat betreft performance.

Verwijderd

Sorry maar ik zie nergens bij jou lage scores, in mijn Bios settings heb ik die CPU strenght op 2 staan enig ander verschil zie ik zo meteen niet. Ik zou misschien Detonator drivers installen 10.80 is snelste dan haal je hoger op dat vlak.
Je HD in sisoft lijkt me goed en in HD tach is die Mb brust hal ik met mijn systeem 58Mb/sec dus dat is wel raar dat dat maar 66 maar ja en die 13,1msec heb ik 19 ooiet eens 14 gehad geloof ik.
Maar alles ziet er mij goed uit je CPU benchmark ligt toch ook goed je Ram ook denk ik misschien staat CAS 2 wel niet op ofzo nie op gelet.
Maar het enigste wat fout kan zijn voor zover ik er iets van weet is dat je Windowds verneukt is en die es eventueel opnieuw installen na een format. Eventueel kun je ook nog wat settings tweaken je Vcache op 25% van je RAM zetten in system.ini. En als laatste eventueel je BIOS flashen, ik hoop dta ik je toch wat geholpen heb.

Mallo

EDIT:
JA VIA DRIVERS HEEFT IE 4.28 en kan er 4.29 van maken maar verschilt zoveel neit tenzij je win 2k gebruikt!!!
EDIT

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Lol!

Was hier vanmiddag ook, maar heb uiteindelijk toch maar niet gepost.

Maar nu ik dit zie.....

Beste Cybertroy,

Als ik jou was zou ik als eerste proberen de laatste drivers te downloaden en te instaleren.
Als ik snel ff kijk heb je iig nog niet de laatste VIA 4in1 drivers.

Als je dat allemaal gedaan hebt, probeer het dan nog eens......

Groeten,

XthinkZ

Verwijderd

Ja sorry alleen BIOS kan dus nog maar naar YH
maar WZ zal toch zoeel verschil niet uitmaken, ik weet niet stond toch nog iets van RAID bij di update eens checken als ik u was

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Ha die Mallo,

Die detonator drivers waar je het over hebt, zijn dat niet toevallig NVidia drivers?

Zo ja....ATI

ach jeweetwel.

Verwijderd

Woops hij kan dus geen Nvidia drivers nemen. ja oki maar de rest is toch wel handig er is toch niks mis met zijn benchmark hij haalt overal volgens mij MOOIE SCORES niet?

• Cybertroy
Op Friday 16 March 2001 21:53 schreef wouterve het volgende:
Misschien een domme vraag: maar heb je de VIA-4in1 drivers wel genstalleerd? Dat kan namelijk een hele hoop schelen wat betreft performance.
>> Dat heb ik ook gedaan (stond namelijk ook wel in mijn verhaal)

Maar bedankt voor je post

• Cybertroy
Op Friday 16 March 2001 22:04 schreef Mallo het volgende:
Sorry maar ik zie nergens bij jou lage scores
>>Dat is mooi, altijd leuk als mensen een beetje het zelfde hebben als ik en ook de zelfde scores halen!
Je HD in sisoft lijkt me goed en in HD tach is die Mb brust hal ik met mijn systeem 58Mb/sec dus dat is wel raar dat dat maar 66
>>Ja dit moet toch wel een beetje sneller gaan dacht ik, het is wel RAID en ATA 100, zal er maar weer eens mee bezig gaan.
je CPU benchmark ligt toch ook goed je Ram ook denk ik misschien staat CAS 2 wel niet op ofzo nie op gelet.
>>Ja ik heb 133 MHz geheugen en dan moet er CAS 2 ingeschakeld staan, zeggen ze. kijk maar eens op dit adres, misschien vind je er nog wel wat voor je zelf: http://www.icrontic.com/faqs/kt7faq/kt7faq.htm
Eventueel kun je ook nog wat settings tweaken je Vcache op 25% van je RAM zetten in system.ini.
>>Zal dit zeker even proberen, je weet maar nooit wat er uit komt.
En als laatste eventueel je BIOS flashen, ik hoop dta ik je toch wat geholpen heb.
>>Ja heb ik ook al weer gedaan vanmiddag het is nu dus YH maar er zijn nog geen nieuwe updates voor de HPT 370 RAID BIOS.
JA VIA DRIVERS HEEFT IE 4.28 en kan er 4.29 van maken maar verschilt zoveel neit tenzij je win 2k gebruikt!!!
>>Had ik ook maar even gedaan vanmiddag, heb nu dus ook 4.29 maar dat merk je dus niet.

Leuk dat je even reageert!! bedankt!

Cybertroy

• Cybertroy
Op Friday 16 March 2001 22:06 schreef XthinkZ het volgende:
Beste Cybertroy,
>>Dat begint nog eens vriendelijk!!
Als ik jou was zou ik als eerste proberen de laatste drivers te downloaden en te instaleren.
Als ik snel ff kijk heb je iig nog niet de laatste VIA 4in1 drivers.
>>Heb ik gedaan beste XthinkZ maar heeft niet echt veel succes alles is gewoon het zelfde, misschien moet ik het maar eens proberen om de nieuwe drivers te installeren op een schoon systeem

Bedankt voor je post !!

Cybertroy

• Cybertroy
[quote]
Op Friday 16 March 2001 22:08 schreef Mallo het volgende:[quote]
Ja sorry alleen BIOS kan dus nog maar naar YH
maar WZ zal toch zoeel verschil niet uitmaken, ik weet niet stond toch nog iets van RAID bij di update eens checken als ik u was
>>Dit heb ik inmiddels gedaan, geen vooruitgang, en je hoeft geen U tegen mij te zeggen hoor!!

Bedankt!

Groetjes Cybertroy

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
Op Friday 16 March 2001 21:53 schreef wouterve het volgende:
dit kan een heeeeeeeeeele hoop schelen ja!
toevallig kwam ik er vanmiddag achter dat ik dus helemaal geen via drivers geinstalleerd had, na dit gedaan te hebben schoot mn performance echt super omhoog, zo stom is jou vraag dus niet, het is wel stom als je er pas na een half jaar achter komt (zoals mij) dat je via drivers moet installeren

PIII 800@804 Mhz

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:51

Klippy

Still Game

Op Saturday 17 March 2001 02:09 schreef ViperGTS het volgende:

[..]

dit kan een heeeeeeeeeele hoop schelen ja!
toevallig kwam ik er vanmiddag achter dat ik dus helemaal geen via drivers geinstalleerd had, na dit gedaan te hebben schoot mn performance echt super omhoog, zo stom is jou vraag dus niet, het is wel stom als je er pas na een half jaar achter komt (zoals mij) dat je via drivers moet installeren
>:) >:)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• catfish
  • Laatst online: 01-06 09:24
maxtor heeft zo'n progje op z'n website staan (heb zelf geen maxtor en weet niet hoe het noemt)
Standaard staan deze schijven in silent mode (stil dus), als je dat progje dan draait (soort firmware update) gaat ie naar fastmode :) normaal zou dan je hd performance en vooral de access time moeten verbeteren (beetje meer lawaai) ik haal toch access times van kleiner of gelijk aan 9ms (Quantum LM+)

• Cybertroy
Op Saturday 17 March 2001 14:23 schreef catfish het volgende:
maxtor heeft zo'n progje op z'n website staan (heb zelf geen maxtor en weet niet hoe het noemt)
Standaard staan deze schijven in silent mode (stil dus), als je dat progje dan draait (soort firmware update) gaat ie naar fastmode :) normaal zou dan je hd performance en vooral de access time moeten verbeteren (beetje meer lawaai) ik haal toch access times van kleiner of gelijk aan 9ms (Quantum LM+)
Hoi catfish,

Dit is zeker interessante informatie, en ben natuurlijk gelijk eveb wezen kijken maar ik kon niks voor mijn Maxtor Max Plus 45 vinden. Ik moet maar eens verder gaan kijken of het misschien ook ergen anders te krijgen is.......zoekkkkkkkkkkkk!!

Groetjes Cybertroy

• catfish
  • Laatst online: 01-06 09:24
http://www.maxtor.com/products/diamondmax/techsupport/technicalprocedures/21007.html

'k veronderstel dat het dit is, er staat toch : "for the following hard drive families (and newer) ONLY: DiamondMax Plus 40 UDMA/100 "
heb jij geen DiamondMax Plus 45 UDMA/100?

• Cybertroy
[quote]
Op Saturday 17 March 2001 15:26 schreef catfish het volgende:[quote]
'k veronderstel dat het dit is, er staat toch : "for the following hard drive families (and newer) ONLY: DiamondMax Plus 40 UDMA/100 "
heb jij geen DiamondMax Plus 45 UDMA/100?
Klopt ik heb een 45 dat wil zeggen dat deze op 7200 RPM draait, de 40 draai geloof ik op 5400 RPM
Utility for changing Acoustic Management on the DiamondMax VL 30, DiamondMax Plus 40 and DiamondMax 60 (UDMA/66 and UDMA/100) hard drives. This utility will function with all future products as well.
Dit zegt genoeg??....ofniet?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 20:47
Als het voor de 40 only is, dan heeft die er weinig aan met ze 45..

Ik zou het gewoon proberen, het proggie ziet wel of het kan of niet, dat was bij mij ook zo..

Ik heb meerder maxtors in me pc, degene die die kan instellen doet die, degene die die niet kan instellen doet die niet..

Dus no worry dat je iets fout doet..

• Cybertroy
Op zaterdag 17 maart 2001 15:49 schreef The Fox het volgende:
Als het voor de 40 only is, dan heeft die er weinig aan met ze 45..
>>Ik heb het geprobeerd en het is gelukt! De software werkt dus ook voor mijn schijven (RAID)
Dus no worry dat je iets fout doet..
AMSET /fast
Nieuwe benchmark: HD Tach 9,7 ms en 71,8 mbps, dit lijkt er een beetje op!! mijn HD maakt nu inderdaad meer geluid maar dat maakt me natuurlijk niks uit, het gaat om snelheid en niet om geluid. Wel moet ik even zeggen dat ik nu mijn processor heb overklokt naar 900 MHz, ik denk dat ik nu wel tevreden ben met mijn systeem en heb er nu wel alles uitgehaald wat er inzat.

Voor alle reacties van tweakers BEDANKT!

Groetjes Cybertroy

• BusMastah
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04 20:43
Op zondag 18 maart 2001 17:41 schreef Cybertroy het volgende:

[..]

[..]

>>Ik heb het geprobeerd en het is gelukt! De software werkt dus ook voor mijn schijven (RAID)
[..]

AMSET /fast
Nieuwe benchmark: HD Tach 9,7 ms en 71,8 mbps, dit lijkt er een beetje op!! mijn HD maakt nu inderdaad meer geluid maar dat maakt me natuurlijk niks uit, het gaat om snelheid en niet om geluid. Wel moet ik even zeggen dat ik nu mijn processor heb overklokt naar 900 MHz, ik denk dat ik nu wel tevreden ben met mijn systeem en heb er nu wel alles uitgehaald wat er inzat.

Voor alle reacties van tweakers BEDANKT!

Groetjes Cybertroy
Sorry dat ik dit topic omhoog haal, maar ik was benieuwd of Cybertroy zijn schijven nog steeds in RAID had staan toen hij ze met AMSET heeft ingesteld of dat ie ze op een gewone controller heeft gezet. (Kon geen emailtje sturen, vandaar mijn reactie op dit topic)

Workstation

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Ik zou er zowiezo wat RAM naast prikken, kost toch geen reet en kan zeker geen kwaad.

...gamen blijft leuk...

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:39

sus

is druk :+

Ik denk dat de topicstarter dit topic niet leest. Dit was al een oud topic, en een search op zijn nick levert verder alleen oude topics op.

Ik denk dus dat hij niet meer actief is op het forum.
Pagina: 1