Auto subwoofer aansluiten in HT opstelling

Pagina: 1
Acties:

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Aangezien mijn auto naar de sloop is gegaan heb ik nu nog wat onderdelen over waarvan ik mij afvroeg of dit eventueel makkelijk in mijn HT setup te plaatsen is.

Momenteel heb ik de JBL LX2000 Subwoofer in gebruik:

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/hrzhp1.jpg

Nu overweeg ik of hetgeen uit de auto niet beter zou klinken:

Uit de auto komt een Boston Acoustics GT42 versterker:

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/j9sizp.jpg
Hier zitten 3x 25A zekeringen in

en Pheonix Gold Xenon X12D4 subwoofer:

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2ah79j8.jpg

Deze speelt Mono op 2 Ohm.

Is het redelijk eenvoudig om dit 12 volts geweld op 230 aan te kunnen sluiten?

Mijn zoektocht op google kwam veelal uit op maffe Belgische auto sites waar ik door alle 'ge' 'ne' en andere woorden niet echt wijzer werd :+
Of ze praten over een 12V adaptertje van 8A maar dat lijkt me niet te gaan werken :D

Dus is dit haalbaar of zou ik een 230 versterker moeten aanschaffen die een 2 Ohm's subwoofer kan aansturen?

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:14
IK zou gewoon een plate amp kopen. Bv van conrad dan ben je voor 135 eurotjes klaar. Als je die 12 versterker wilt gaan gebruiken komt er een hoop ''rommel'' je kamer binnen denk niet dat je daarop zit te wachten. (omvormers accu kabels enz)

Hoe kom je dr bij dat je sub 2 Ohm is?? hij is 4 Ohm :+

[ Voor 11% gewijzigd door Remco Tr op 03-02-2011 13:25 ]

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-11-2025
Zijn subwoofer is DVC dus kan eventueel parallel om 2Ohm impendantie te krijgen. Verder eens met remco. Beetje zonde om eerst van 220AC -> 12V DC (beter 14VDC ;) en dat terwijl de versterker het intern weer dik omhoog gooit. Behalve rommel in je kamer, ook kans op rommel in je geluid. Daarbij is een dergelijk omvormer al gauw erg prijzig.

Een leuke plateamp is dan inderdaad makkelijker en leuker.

Heb je al wel een behuizing?

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Ok das dus duidelijk :P
Behuizing en dergelijke is allemaal berekend en gemaakt via de handleiding die bij de Sub zat geleverd dus dat zit wel goed.

Maar die plate amps zijn voornamelijk voor 4 Ohm subs en worden dus vaak te warm om om 2 Ohm goede controle te houden en zelfs kans dat ze er mee uitscheiden :P. Kan dus wel 1 spoel laten spelen, maar volgens mij werkt de sub dan maar op de helft van zijn kunnen dus dat is ook niet wat.

Andere oplossing is de sub als 8 Ohm te laten spelen, alleen moet dan de output op 4 Ohm zo rond de 500W liggen.

Deze vond ik via internet, wat er uitziet als een goede optie voor mijn sub, maar kan nergens meer informatie vinden.
Het is een conrad DS-500 volgens mij, maar op de site van conrad gaan ze maar tot 150W voor 135 euro?

[ Voor 3% gewijzigd door answer_man op 03-02-2011 15:05 ]

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]