Toon posts:

5770+onboard graphics?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb een Asrock 890GX moederbord en daar zit een aardige onboard graphics processor op. Ik koop binnenkort een nieuw beeldscherm en ben benieuwd of ik mijn bureaublad kan extenden door het oude beeldscherm hier op aan te sluiten.

Vanaf begin af aan heb ik helemaal niks met de onboard gedaan, zelfs geen drivers geïnstalleerd. Kan ik deze dan gewoon gebruiken zonder dat het mijn 5770 prestaties beïnvloed?

En nee ik kan niet beide aansluiten op de 5770 want dan kom ik aansluitingen tekort.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Over het algemeen wordt onboard VGA uitgeschakeld wanneer je een dedicated kaart plaatst. Of dit ook zo is met jouw moederbord zou jij in de manual terug moeten kunnen vinden of bij de specificaties van de chipset.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
De BIOS voorziet doorgaans in een optie de on-board graphics in- of uit te schakelen, naar jou keuze. Als deze uitstaat zal de on-board IGP niets doen en de GPU niet in de weg zitten.

Theoretisch gezien beschikt de HD4200 over de optie hybrid CrossFire X te draaien, waarmee de rekenkracht van de IGP de GPU ondersteund - maar ik geloof niet dat dat werkt voor een Dx10 en Dx 11 combinatie.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Verwijderd

Topicstarter
Dus ze kunnen niet los van elkaar 2 beeldschermen aansturen? :F

Nja ik zal het eens proberen wanneer ik mijn beeldscherm krijg.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-02 20:31

M2M

medicijnman

En nee ik kan niet beide aansluiten op de 5770 want dan kom ik aansluitingen tekort.
Hoezo kom je aansluitingen te kort? Als je momenteel 1 beeldscherm hebt, en er nog eentje bij wil plaatsen kom je toch geen aansluitingen te kort?

Overigens kun je later altijd nog een extra beeldschermkaartje bijvoegen om wat extra aansluitingen te hebben. Elk kaartje volstaat, maar je zult er (uiteraard) niet op kunnen gamen.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
Nou mijn oude monitor heeft alleen vga en op de videokaart zit 1 dvi aansluiting die al gebruikt gaat worden door de nieuwe monitor.

Maar mijn vraag was dus of als ik die onboard + 5770 naast elkaar laat draaien beïnvloedt dat dan de prestaties van mijn 5770?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:10
Uhm, Je oude monitor sluit je aan op de VGA en de nieuwe op de DVI (beide van de 5770 kaart), dat werkt gewoon tegelijk.

Ik zie het probleem niet? Hoe kom je dan aansluitingen tekort?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Even voor de duidelijkheid, er zit bij je HD5770 zo'n blokje:
Afbeeldingslocatie: http://www.dynamods.com/images/uploads/DVI-I%20Male%20naar%20VGA.jpg
Om van 1 DVI poort een VGA poort te maken.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ja het moet kunnen als je moederbord het ondersteund. Met een HD5770 + de onboard van mijn moederbord (zie specs @ front) heb ik een triple screen setup.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Je kan je 3de monitor ook via een actieve displayport adapter aansluiten op de 5770, maar let wel dat dit alleen werkt met een active displayport adapter.

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 22:24:
Even voor de duidelijkheid, er zit bij je HD5770 zo'n blokje:
[afbeelding]
Om van 1 DVI poort een VGA poort te maken.
Ja, en die moet dus op de DVI aansluiting welke al gebruikt wordt door de nieuwe monitor.

• NitroX infinity
Een HD5770 heeft meestal een VGA en DVI aansluiting dan wel 2 DVI aansluitingen.

En anders heeft die kaart wel een HDMI en/of Displayport aansluiting naast de DVI. Aangezien je de monitor nog moet kopen lijkt het me geen probleem om voor een monitor te gaan die een aansluiting heeft die jouw HD5770 ook heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door NitroX infinity op 04-02-2011 15:11 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 15:02:
[...]

Ja, en die moet dus op de DVI aansluiting welke al gebruikt wordt door de nieuwe monitor.
Ik kan zo geen HD5770's opnoemen die geen VGA+DVI of DVI+DVI hebben. Meestal hebben ze naast deze twee aansluitingen ook nog eens HDMI of DP.

Edit: Op de Eyefinity 6 editie na dan.. Maar dan had je sowieso al geen VGA of DVI gehad :+ .

Even voor de duidelijkheid, 9/10 HD5770's hebben deze aansluitingen achterop zitten:
Afbeeldingslocatie: http://www.geeks3d.com/public/jegx/200910/radeon-hd-5770-01.jpg

Buiten de Eyefinity 4 & 6 kaarten is dit de enige uitzondering die ik zo weet:
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1296156556.jpeg
Maar ook hier zijn alsnog 2, DVI-I poorten aanwezig. Welke je met een simpel blokje om kan zetten naar VGA.

[ Voor 44% gewijzigd door D4NG3R op 04-02-2011 16:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de hawk edition van MSI die heeft HDMI (gebruik ik voor TV), DVI en displayport. Ik heb geen displayport kabel (ga er geen kopen ook) ik zou gewoon willen weten of je 2 verschillende gpu's naast elkaar kunt laten draaien zodat de 5770 onbelast blijft en geen prestatie verliest, nou dat kan dus blijkbaar, mits je mobo dat toelaat.

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Ik kon het wel met mijn foxconn ada7s (géén idee welke onboard gpu) maar het werkte samen met een 4870HD. In het bios zat een optie dat je beide grafische kaarten kon gebruiken (siteport?).Het was gewoon in t bios aan te zetten. Drivertechnisch niet het beste, maar ach het werkte! :)

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

• NitroX infinity
djpd1111, dan koop je toch een beeldscherm met displayport aansluiting? Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-02 18:01
[hap] ...2 verschillende gpu's naast elkaar kan laten draaien, zodat de 5770 onbelast blijft en geen prestatie verliest... [hap]
Prestatie verlies, 5770 onbelast?

Verklaart u nader. :>

[ Voor 4% gewijzigd door SirNobax op 04-02-2011 17:50 ]

Pentaxiaan

• zwittrooper
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:26
Ik heb hetzelfde met een 4250 (onboard) en een 5770 en werkt perfect met 3 schermen.

Ik moest wel in de BIOS instellen dat meerdere video kaarten konden worden gebruikt. Er is meestal in speciale optie in de tab 'internal graphics' die je aan moet zetten. Ik zou even in de handleiding van je moederbord kijken of het mogelijk is.

• Saturnus
  • Niet online
Precies. Hier heet het Surround View. Gelukkig doet de HD5770 de berekeningen zodat graphics op het 3e scherm even vloeiend zijn als op de andere schermen.

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Saturnus schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 18:00:
Precies. Hier heet het Surround View. Gelukkig doet de HD5770 de berekeningen zodat graphics op het 3e scherm even vloeiend zijn als op de andere schermen.
Surround View is van Nvidia, bij AMD heet het Eyefinity.

Verwijderd

Topicstarter
SirNobax schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 17:48:
[...]

Prestatie verlies, 5770 onbelast?

Verklaart u nader. :>
Dat je bijvoorbeeld zonder problemen een game kunt spelen maar tegelijk iets kunt doen op beeldscherm 2, zonder dat dat extra belast voor de 5770.
Maar ik had een vriend die zei dat dat niet ging werken, werkt elkaar tegen enzo had die het over :-(

• Saturnus
  • Niet online
D4NG3R schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 18:35:
[...]

Surround View is van Nvidia, bij AMD heet het Eyefinity.
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2hhgcc2.jpg
Asus M4A785TD-V EVO

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-02 18:01
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 18:50:
[...]
Dat je bijvoorbeeld zonder problemen een game kunt spelen maar tegelijk iets kunt doen op beeldscherm 2, zonder dat dat extra belast voor de 5770.
Maar ik had een vriend die zei dat dat niet ging werken... [hap]
Die vriend heeft/had gelijk. (wat is er overigens met die vriend gebeurd dat er 'had' staat ? 8)7 )

Tenzij videokaarten in SLI/Crossfire draaien (of, iirc, als je Linux draai), word elke "non-primairy videokaart" (dus in jouw geval, die IGP) gepromoveerd tot "domme" beeld-doorgevers.

Alle rendering word gedaan door de HD5770.

Daarnaast, draaid een HD5770 zijn hand er niet voor om, om simpele dingen te renderen zoals video's of Windows' Aero interface, terwijl je op je andere scherm een spel aan het doen ben. Dus dat lijkt mij verder ook geen probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door SirNobax op 04-02-2011 19:33 ]

Pentaxiaan

Verwijderd

Topicstarter
SirNobax schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 19:30:
[...]

Die vriend heeft/had gelijk. (wat is er overigens met die vriend gebeurd dat er 'had' staat ? 8)7 )

Tenzij videokaarten in SLI/Crossfire draaien (of, iirc, als je Linux draai), word elke "non-primairy videokaart" (dus in jouw geval, die IGP) gepromoveerd tot "domme" beeld-doorgevers.

Alle rendering word gedaan door de HD5770.

Daarnaast, draaid een HD5770 zijn hand er niet voor om, om simpele dingen te renderen zoals video's of Windows' Aero interface, terwijl je op je andere scherm een spel aan het doen ben. Dus dat lijkt mij verder ook geen probleem.
ik vind 'ik heb een vriend die zei' altijd zo raar klinken :*)
Pagina: 1