Toon posts:

kubuntu akonadi resources

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik ben een testmachine op aan het zetten met kubuntu 10.10.
Ik kreeg met x11vnc vanuit mijn desktop steeds crashes van akonadi. Ik heb de nepomuk server uitgezet maar wel nog steeds een stuk of 10 entries van akonadi in system processes.
Hoe gaan jullie hiermee om?

Het wordt straks een file / webserver (op een andere machine) en ik heb dus al dat kde-pim gedoe niet nodig.

He bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

pakket verwijderen?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:47

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Als het een file/webserver wordt heb je heel X niet nodig.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-10 21:41

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Los van het verwijderen kan je ook akonadi configureren om sqlite te gebruiken ipv mysql.
Lost het vaak ook op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@himlims Wat ik heb gelezen wordt akonadi gebruikt door plasma zelf en kun je het niet verwijderen, of weet jij meer?
@Kees Ik wil die pc ook gebruiken als downloader (wine newsbin) en heb toch graag een ui erop en wel kde, xfce beviel me toch niet zo en gnome al helemaal niet.
@Sandstar Ik ben aan het zoeken hoe dat moet.

edit: Ik heb de crash nu ook gehad na 'akonadictl stop'. De x-server crasht totaal trouwens, kde herstart helemaal, verder zoeken dus... Het kan aan vanalles liggen natuurlijk en ik verdenk x11vnc op de 1e plaats. Helaas is dat wel de enige vnc server die een beetje fatsoenlijk werkt bij mijn weten.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2011 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 16:40:

[...]

@Kees Ik wil die pc ook gebruiken als downloader (wine newsbin) en heb toch graag een ui erop en wel kde, xfce beviel me toch niet zo en gnome al helemaal niet.

[...]
offtopic:
Ik heb niet direct een antwoord op je vraag, maar als je er ook een downloadbak van wilt klussen kun je natuurlijk altijd kijken naar pakketten met een webUI, zoals SABnzbd voor Usenet of rtorrent voor torrents. Dan hoef je verder nooit direct in te loggen op die bak, maar kun je van overal je downloads beheren (mits goed geconfigureerd) en kun je die doos ook ergens onder een bed of in een meterkast schuiven.

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-10 21:41

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 16:40:
@Sandstar Ik ben aan het zoeken hoe dat moet.
Met een beetje mazzel kan je de backend gewoon aanpassen in akonadi configuratie scherm.
Ik gebruik zelf Gentoo en daar gaat het ff wat anders dan met kubuntu.

anyway je kan het ook aanpassen in ~/.config/akonadi/akonadiserverrc
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
[%General]
Driver=QSQLITE
SizeThreshold=4096
ExternalPayload=false

[QSQLITE]
Name=/home/$username/.local/share/akonadi/akonadi.db
Host=
User=
Password=
Options=
StartServer=false

[Debug]
Tracer=null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niet zo'n geweldige ervaring met SABnzbd. En het is een nieuwe machine en ik vind het zonde om daar geen gui op te hebben. (dit is van iemand die er heel lang over heeft gedaan van dos naar windows over te stappen want ik deed alles met 4dos / desqview).
Aangezien ik toch eerst met een testbak werk ga ik eens proberen hoe hardy 8.4 me bevalt want ik heb het idee dat de problemen bij kde4 liggen (dat is wat mij betreft nog lang niet klaar).
Pagina: 1