Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Je kunt je sweetspot wat vergroten door ze minder in te draaien en/of de speakers verder uit elkaar te plaatsen. Iets meer afstand nemen (indien mogelijk) helpt ook iets.
Vreemd concept, die hepta tweeties. Met losse tweeters bovenop de luidsprekers heb je veel last van interferentie, dus die zou ik weghalen. Al heb je hier vooral last van als je iets hoger of lager gaat zitten.
Misschien heeft het ook nog zin de luidsprekers op stands te zetten, zodat de tweeters (van de KEF's) op oorhoogte zitten?
Misschien heeft het ook nog zin de luidsprekers op stands te zetten, zodat de tweeters (van de KEF's) op oorhoogte zitten?
[ Voor 32% gewijzigd door TBTL op 03-02-2011 17:41 ]
Idd, een vreemd concept die tweety's, maar het zijn wel leuke dingen. Stands is / was niet echt een optie, enerzijds omdat de originele vrijwel niet te krijgen zijn en anderzijds omdat ze met de originele dan iets schuin staan waardoor ik de tweety's niet meer kwijt kan. En zelfbouw stands of kopen ziet er niet echt uit - dat past niet bij die Kef's. Bovendien: een vlak van 60x36 op stands van een cm of 40..da's wel erg lomp in de woonkamer. Mijn vriendin heeft een hoge WAF, maar ook weer niet zo hoog 
Vwb die tweety's: de standaard tweeters van de Kef's zijn niet helemaal je dat. Ik heb ze van mijn schoonvader in bruikleen en ik snap wel dat ie er die tweety's bij kocht, groot verschil namelijk
En als ik nu iets onderuit zak heb ik de tweety's ook op oorhoogte. Staan bovenop die 60cm van de Kefs
Ik heb ze net op aanraden van rhodes gewoon recht gezet (dus geen tip-in), beiden op de zelfde afstand van het midden van mijn AV meubel. Probleem vrijwel opgelost, sweetspot is een stuk groter geworden. Ze staan nu op 2.40m van elkaar. Meer uit elkaar ging niet, daar stond een bank resp. kast in de weg
Vwb die tweety's: de standaard tweeters van de Kef's zijn niet helemaal je dat. Ik heb ze van mijn schoonvader in bruikleen en ik snap wel dat ie er die tweety's bij kocht, groot verschil namelijk
En als ik nu iets onderuit zak heb ik de tweety's ook op oorhoogte. Staan bovenop die 60cm van de Kefs
Ik heb ze net op aanraden van rhodes gewoon recht gezet (dus geen tip-in), beiden op de zelfde afstand van het midden van mijn AV meubel. Probleem vrijwel opgelost, sweetspot is een stuk groter geworden. Ze staan nu op 2.40m van elkaar. Meer uit elkaar ging niet, daar stond een bank resp. kast in de weg
[ Voor 13% gewijzigd door The Eagle op 03-02-2011 21:50 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Dat is vreemd om te lezen. Ik heb hier ook 2 Cadenza's (sp1024 geloof ik) en die tweeters zijn uitstekend. Als ik ga meten in mijn luisterruimte, lopen die gewoon door tot 19Khz en vallen dan heel langzaam af. 20KHz ligt nog binnen de -3dB. Het is wel zo dat de klankbalans van deze speaker wat aan de warme kant is en hij een flinke versterker vraagt om goed uit de verf te komen. Met de toevoeging van de tweety haal je je meer problemen op de hals dan dat je oplost. Het klinkt wel lekker helder, maar van zuiver zal geen sprake meer zijn denk ik. Je kunt overigens vrij eenvoudig het filter aanpassen (en als dat nog niet gebeurt is, voorzien van nieuwe condensatoren, daar knapt het hoog enorm van op), zodat de klankbalans iets helderder wordt.The Eagle schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 21:48:
Maar aan de andere kant: Als jij tevreden bent met de sound, hoef je ook weer niets te veranderen.
Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!
Als ik de plaatjes va google moet geloven heb ik exact de zelfde, ook de sp1024 
Ik kan de Tweety's er natuurlijk eens af halen om te zien wat het doet. Maar ik meen dat me dat een hoop hoog kostte (heb het ooit geprobeerd namelijk). Maar dat kan ook de opstelling toen zijn geweest natuurlijk. Of idd, de filters kunnen wat TLC gebruiken.
Versterker mag het probleem niet zijn. Ik heb er de vintage Yamaha CR-420 waar ze origineel mee aangekocht zijn bijgekregen. Zie ook http://www.classic-audio.com/yamaha-cr420-p-299.html Of het een Class A versterker is durf ik niet te zeggen (bestond die klasse toen al
) maar geloof me als ik zeg dat die Yamaha er niet bepaald moeite mee heeft 
Wat mijn ervaring met de klankbalans is overigens, is dat deze qua frequenties niet helemaal lekker doorloopt. sommige dingen springen er echt uit (met name akoustische muziek), maar sommige dingen mis ik ook. Ben er nog niet helemaal over uit wat ik er nou van moet vinden. Mijn muzieksmaak varieert van punk tot country en van eurohouse tot psytrance, en alles wat daar weer tussen in zit. Dat zou natuurlijk de filter kunnen zijn...hoe kom ik daarbij
Drivers er uit schroeven die al sinds '74 ofzo vastzitten is nou niet echt handig, zeker aangezien schoonvader ze uiteindelijk ook terugwil en ik de boel dus niet kan slopen 
Mocht je toevallig wat info over dat recappen hebben, dan graag
Ik kan de Tweety's er natuurlijk eens af halen om te zien wat het doet. Maar ik meen dat me dat een hoop hoog kostte (heb het ooit geprobeerd namelijk). Maar dat kan ook de opstelling toen zijn geweest natuurlijk. Of idd, de filters kunnen wat TLC gebruiken.
Versterker mag het probleem niet zijn. Ik heb er de vintage Yamaha CR-420 waar ze origineel mee aangekocht zijn bijgekregen. Zie ook http://www.classic-audio.com/yamaha-cr420-p-299.html Of het een Class A versterker is durf ik niet te zeggen (bestond die klasse toen al
Wat mijn ervaring met de klankbalans is overigens, is dat deze qua frequenties niet helemaal lekker doorloopt. sommige dingen springen er echt uit (met name akoustische muziek), maar sommige dingen mis ik ook. Ben er nog niet helemaal over uit wat ik er nou van moet vinden. Mijn muzieksmaak varieert van punk tot country en van eurohouse tot psytrance, en alles wat daar weer tussen in zit. Dat zou natuurlijk de filter kunnen zijn...hoe kom ik daarbij
Mocht je toevallig wat info over dat recappen hebben, dan graag
Pagina: 1