Toon posts:

Nieuwe TV -> wat voor aansluiting?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Volgende week ga ik een nieuwe TV kopen. Wil er vooral DVD's op kijken... Heb nu een Matrox G450 DH en daar zat een kabel bij met video out en S-video out... Waar moet ik nu op letten asl ik die TV koop? S-video in? En wat voor kabel moet ik daarbij kopen?

Thx :)

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Let er dan op dat de TV S-VHS aankan en indien ja, heeft deze dan een S-VHS ingang (mini-din) of een scart. Als het een scart is moet je nog een adapterje kopen : S-Video en Audio L/R naar scart

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Verwijderd

Ik zou er op letten dat je een s-vhs , een camcorder/front , coax|:) en 3 scart aansluitingen hebt.

Maar ik denk dat de meeste nieuwe tv's dit toch allemmaal standaard hebben, of niet?

Ik zou er ook voor zorgen dat je een 100Hz koopt

Verwijderd

Topicstarter
en maakt het voor de kwaliteit nog wat uit of ik s-vhs of scart gebruik?

btw ik heb al een s-vhs kabel, vroeg me af of zo'n s-vhs-> scart kabel duur is...

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

S-VHS Kabel -> scart zijn vaak adaptertjes van een tientje.

En verder, als je een tv (met scart ingang) hebt die S-VHS ondersteund scheelt dit zeker kwaliteit. Probeer je, zonder dat dit ondersteund word, toch een S-VHS signaal naar binnen te stouwen dan krijg je geloof ik een zwart-wit beeld. In dat geval moet je even een convertor naar composiet bouwen/kopen(?) (composiet is mindere kwaliteit als S-VHS).

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead