audio bewerking en muziek productie

Pagina: 1
Acties:

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01-2025

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Topicstarter
Sinds vorig jaar ben ik gestopt met mijn werk in de telecom sector en probeer ik nu rond te komen als producer/componist/song writer.

En nu vind ik het eigenlijk wel een beetje jammer dat Tweakers.net zo weinig aandacht besteed aan hardware en software die hier voor gebruikt word.
Ik weet dat er in Nederland en België heel erg veel muzikanten zitten en dat een groot deel daarvan ook de computer gebruikt. Tegenwoordig is er zulke goede software dat het onderscheid tussen muziek met echte instrumenten en muziek die volledig met de computer is gemaakt langzaam vervaagd.

Ik sta nu ook voor een aantal thema's als expert ingesteld.
Maar helaas zit daar dus niks tussen wat met audio te maken heeft terwijl daar nu de laatste jaren erg mijn interesse is komen te liggen.

Mijn vraag aan de redactie is dus de volgende:
Kan er af en toe eens een nieuws item komen over hardware of software die met audio bewerking of muziek productie te maken heeft?

Denk aan een kort bericht als er nieuwe versie van een bepaalde host is uitgekomen.
Of misschien zelfs eens een review van een software pakket of VSTi.
Ik besef dat Tweakers.net niet aan elke niche evenveel aandacht kan besteden.
Maar toch is dit een vrij grote branche, zelfs in Nederland.
Een heel klein beetje aandacht van Tweakers.net verdient dit eigenlijk toch wel.
En er zijn ook heel veel hobbyisten die het vast wel leuk vinden als er eens wat aandacht komt voor software waar zei ook mee hebben gewerkt. Denk aan Cubase, Logic, Ableton Live, of het populaire (en van Belgische makelij) FL Studio.

En dan heb ik het nog niet gehad over VSTi's, synthesizers, audio bewerking software, geluidskaarten, monitors, etc etc

:)

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
De audiomarkt is een interessante, maar lastige markt. Op softwaregebied zul je hier weinig over gaan tegenkomen, we bespreken bijvoorbeeld ook geen grafische programma's terwijl deze door veel meer mensen gebruikt worden. Nieuwe versies kunnen uiteraard wel in de meuktracker opgenomen worden en misschien is het een idee er Tweakblogpostings aan te wijden?

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:07

Qwerty-273

Meukposter

Daar is zeker wel plek voor in de Meuktracker. Als er een nieuwe update uitkomt van de software kan je die gewoon aanmelden bij de Meuktracker. We schrijven tenslotte ook over http://tweakers.net/meuktracker/product/63357 enz.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.