Toon posts:

OC van pentium 1 processor ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een mobo dat FSB ondersteund tot 83 mhz. Het ding draait nu op 66 mhz. En ik heb er een intel 233 mmx processor in zitten.

Ik wil hier graag wat mee experimenteren. De bussnelheid opvoeren naar 75 mhz zodat m'n processor als ie niet gelocked is gaat draaien op 262 mhz.

Het is een biostar ATA5 met alladin IV + chipset.

Kan het kwaad om dat te proberen of kan het gelijk schade aan de HW toe brengen?

Alvast bedankt

Verwijderd

P1 is niet gelocked dus dat maakt niet uit.

gewoon probeeren zou ik zeggen. Kep hier 2jaar lang een p233mmx ook op 75mhz bus gehad. Kan makkelijk.

Verwijderd

Het heeft nooit directe invloed op de CPU dus veel OC plezier! :P

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik denk dat ik maar wat ga experimenteren.
Maar nu zit ik nog met het volgende.

I'n m'n manual staan verschillende configuraties voor verschillende processors.
De mul. factor kan tot 4 staat er. Ik heb veel gelezen dat de processor snelheid dan weer terugvalt of is dat alleen met gelockte cpu's??

Stel als ik de 83 mhz fsb snelheid wil proberen bij 3.5x is het dan verstandig om voltage iets omhoog te schroeven??
en zou het dan kunnen werken zonder extra koeling?? ik heb standaard een fan op m'n cpu zitten

• BiG_G
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-01-2024

BiG_G

Master of Gods

Coooooooling altijd goed....

hou het wel in de gate dat hij nie te heet wor....

You can either agree with me or be wrong!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zoals altijd, gewoon de kleinste stappen nemen die je kunt, langzaam opvoeren en niets kan stuk. Het ergste dat kan gebeuren is dat je sys niet boot. Dan een stapje terug- dat is alles.

De P55C (MMX) CPUs zijn een zooitje wat betref t multiplier locks. Sommigen hebben ze, anderen weer niet. Je weet dat je een gelockte hebt als een multiplier van 4 133MHz oplevert. Sowieso meende ik te herinneren dat de Pentium chips niet raad wisten met hogere multiplier dan 3 (3.5 is eigenlijk 1.5). Komt doordat er maar 2 bits gebruikt worden voor de multiplier info.

FSB versnelt de boel altijd. De vraag is alleen of je RAM etc het ook aankan. Proberen dus.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1