[wysiwyg] Probleem met paste uit Word

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Momenteel ben ik bezig om een website voor een klant te maken, hierop kunnen straks klanten hun nieuws plaatsen. Alles werkt al prima, alleen kwam hij nu met de vraag als er ook een editor in kwam, een bold, italic en underline is in principe voldoende.

Als een klant zijn verhaal uit MS Word plakt dan moet hij de opmaak van vetgedrukte stukken tekst meenemen. Ik ben de hele avond al bezig om een goede wysiwyg editor te vinden.

TinyMce heb ik ook een keer gebruikt, maar als hier vanuit Word tekst geplakt wordt komt er een extra enter tussen de regels.

Toevallig heb ik een advertentie op Marktplaats staan, daar hebben ze ook maar een paar knoppen. Alleen als je daar tekst plakt werkt het wel en komt de tekst netjes onder elkaar te staan zoals het in Word er ook uit ziet.
Middels Firebug in Firefox heb ik gezien als ze daar gebruik maken van widgEditor, maar in een demotje op internet gevonden kan ik de tekst ook niet goed plakken.. 8)7

Sinds kort werk ik met jQuery, een machtig mooi speeltje! Zou ik hiermee ook drie knoppen kunnen maken die de geselecteerde tekst bold, italic en/of underline kunnen maken?

Of wie weet een goede wysiwyg editor waarvan je wel goed uit Word kan plakken?

Thx!

[ Voor 7% gewijzigd door Martine op 03-02-2011 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:33

MsG

Forumzwerver

Gebruik je wel bij deze editors de "plakken van Word" plakfunctie en niet regulier plakken in de editor? Word zelf gooit er namelijk allemaal crap bij in.

CKeditor heeft dit knopje namelijk, volgens mij TinyMCE ook gewoon prima.

http://ckeditor.com/demo Daar zie je het knopje duidelijk staan.

[ Voor 12% gewijzigd door MsG op 03-02-2011 01:38 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
  • Niet online
Naja, momenteel plak in vanuit OpenOffice Writer, maar ook dan is het op Marktplaats wel goed en bij alle andere editors niet. Ook in een TinyMce heb ik hier werkend, dan werkt de functie 'Plakken uit Word' ook niet goed. :?

Ben al aan het zoeken als ik die rommel ook met jQuery zelf kan maken, jQuery plugin: fieldSelection O-)

[ Voor 29% gewijzigd door Martine op 03-02-2011 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Omdat Marktplaats ook geen geavanceerde opmaak ondersteunt, zoals tags enzo, terwijl al die WYSIWYG-editors dat standaard wel doen. Marktplaats heeft volgens mij ook nog eens haar eigen format voor vetgedrukt e.d.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
  • Niet online
[b][message=35475682,noline]CKeditor heeft dit knopje namelijk, volgens mij TinyMCE ook gewoon prima.

http://ckeditor.com/demo Daar zie je het knopje duidelijk staan.
Bij beide editors werkt het niet. :X

Mocht er nog iemand stoere tips hebben, dan hoor ik het graag. Ik ga op mijn nest en tot 4 uur wakker liggen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-09 16:53
Pak het probleem bij de bron aan. Zorg ervoor dat je klant niet wil importeren vanuit Word. Period.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Dat is imo de omgekeerde wereld. Waar moet men anders de semantiek aangeven? Een platte tekst notepad bestand werkt daarvoor al niet.

Misschien moet je even met een trial van word aan de slag gaan, ipv OpenOffice, aangezien de klant word gebruikt en geen Openoffice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-08 15:53
Er zit inderdaad een speciale Plakken uit Word knop bij de meeste WYSIWYG en zeker bij TinyMCE.

Wat je ook kan doen is na het plakken de knop zoeken "clean up messy code" ofzoiets in die aard. Die maakt het weer netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Martine schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 01:31:
TinyMce heb ik ook een keer gebruikt, maar als hier vanuit Word tekst geplakt wordt komt er een extra enter tussen de regels.
Dat komt waarschijnlijk doordat line breaks en enters omgezet worden naar paragrafen. Dan is het een kwestie van je CSS aanpassen of TinyMCE vertellen dat je dat niet of anders wilt.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiroj
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:23
Meeste WYSIWYG editoren hebben last dat sommige MS word tags blijven staan.
Je kan ze eruit filteren met een functie in je php/asp(.net)/etc script, dat lost ook jou probleem op.

O.a. WordPress werkt ook met deze methode.

[ Voor 4% gewijzigd door Hiroj op 03-02-2011 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
MsG schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 02:02:
Dat is imo de omgekeerde wereld. Waar moet men anders de semantiek aangeven?
Even een open deur in trappen: wat dacht je van In HTML? Je weet wel; hyper-text markup language?

Verwar alsjeblieft niet de betekenisloze opmaak tierelantijn van Word met semantiek.

[ Voor 12% gewijzigd door R4gnax op 03-02-2011 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
  • Niet online
Het is toch om te janken! ;(

Word trailversie geinstalleerd, in Internet Explorer kan ik gewoon tekst vanuit Word plakken. Vetgedrukte tekst wordt netjes geplakt zoals verwacht.

In Firefox gaat het vetgedrukte ook netjes mee, maar komt er tussen iedere regel een witregel te staan.. 8)7

In een normale textarea wordt alle tekst gewoon geplakt zoals verwacht, zowel in IE als het vuurvosje. Alleen dan wordt de tekst niet vetgedrukt.
8088 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 02:51:
[...]

Dat komt waarschijnlijk doordat line breaks en enters omgezet worden naar paragrafen. Dan is het een kwestie van je CSS aanpassen of TinyMCE vertellen dat je dat niet of anders wilt.
Heeft het daarmee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

Kijk eens naar de html die gegenereerd wordt. Als het goed is worden enters omgezet in paragraphs. Die moet je vervolgens nog wel goed stylen.

Je kunt in de meeste redelijke editors ook nog wel wat post-processing regels opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Probeer anders CKEditor eens. Daar kan ik probleemloos in plakken vanuit Word.

edit: whoops, die had je al geprobeerd. Dan wat Bosmonster zegt :P

[ Voor 23% gewijzigd door Bozozo op 03-02-2011 10:42 ]

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
  • Niet online
Allemachtig! Hebben jullie enig idee hoeveel rommel er mee gekopieerd wordt vanuit Word en OpenOffice Writer? 8)7

Hoe kom ik van die opmaak af en hoe kan ik alleen en <b> of <strong> over houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:52
Xinha gebruik ik zelf veel voor mensen die uit Office willen knippen en plakken : http://xinha.webfactional.com/wiki/Examples

[ Voor 44% gewijzigd door djexplo op 03-02-2011 11:16 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Martine schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 11:13:
Allemachtig! Hebben jullie enig idee hoeveel rommel er mee gekopieerd wordt vanuit Word en OpenOffice Writer? 8)7

Hoe kom ik van die opmaak af en hoe kan ik alleen en <b> of <strong> over houden?
Misschien moet je eens kijken naar de suggesties die gegeven worden en de documentatie op TinyMCE?

Ik weet niet hoe je het voor elkaar krijgt, maar bij veel verschillende klanten heb ik TinyMCE met MS Word invoer draaien wat prima werkt, zowel MS Word als OpenOffice.org. En met verschillende browsers cq. platformen.

Verder kan je in TinyMCE prima de mogelijk tags beperken tot een klein aantal. Bij TinyMCE heeft die optie valid_elements.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
  • Niet online
Naar TinyMce heb ik al gekeken, die vindt ik te zwaar. Het probleem van de extra regel zat hem (wat Bosmonster al zei) in de styling.

:9~ strip_tags($content,'<b><i><u>'); ruimt de rommel prima op en laat al het gewenste staan. Anders is het ook mogelijk om hele grote lettergrootte neer te zetten, iets wat ook geblokkeerd moet worden.

[ Voor 1% gewijzigd door Martine op 03-02-2011 11:26 . Reden: typfauwtje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 08:24
In beide editor is er in de config iets aan te zetten waarmee hij de complete markup van word eruit sloopt. TinyMCE heeft dit zeker, CKeditor geloof ik ook.

Daarmee kan je dan lekker plakken in je editor en de editor zorgt ervoor dat de markup geen word rotzooi bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-08 15:53
Martine schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 11:23:
Naar TinyMce heb ik al gekeken, die vindt ik te zwaar. Het probleem van de extra regel zat hem (wat Bosmonster al zei) in de styling.

:9~ strip_tags($content,'<b><i><u>'); ruimt de rommel prima op en laat al het gewenste staan. Anders is het ook mogelijk om hele grote lettergrootte neer te zetten, iets wat ook geblokkeerd moet worden.
Ik vind niet dat dat een probleem is van de editor. Het werkt toch correct door een paragraaf te maken van elke alinea text waar dan een return achteraan zit? En als je dan je marges aanpast in wordt en niet in jouw CSS dan is dat toch volkomen normaal
Pagina: 1