Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-09 16:14
Goedenavond,

Met het oog op de toekomst en mijn niet al te goede prestaties op school in mijn verleden ben ik bezig met de volgende Microsoft examens:
  • 70-640
  • 70-642
  • 70-646
Wanneer ik deze drie heb afgelegd zal ik de titel MCITP: SA hebben, althans, zo heb ik het begrepen van de Microsoft site. Op dit moment heb ik de Comptia A+ Essentials en Comptia A+ Practical Application examens al gehaalt wat betekent dat ik Comptia A+ gecertificeerd ben, maar dat stelt weinig voor ben ik bang.

Nu begrijp ik dat meerderen van jullie nu op de achterhoofd beginnen te krabben en het volgende denken "Waarom staat dit in Serversoftware en Windows Servers?", het antwoord hier op is vrij simpel:

Om het leren wat makkelijker en verdraagzamer te maken wil ik graag op een mobiel apparaat die ik mee kan nemen (naar 'school' (het is niet echt een school, niet klassikaal), thuis, eventueel werk) met voldoende rekenkracht voor een laag budget. Alhoewel het budget niet erg belangrijk is, geld is er genoeg en investeren in de toekomst is het uiteraard dubbel en dwars waard.

Nu zat ik zelf aan het volgende te denken:

HP 4720s
Processor: i3 370M 2.4 GHz
Scherm: 17,3" 1600 x 900
Opslag: 320 GB
pricewatch: HP ProBook 4720s (WS914EA)

Met uitbreiding van het werkgeheugen van 3 GB naar 8 GB door twee keer deze SODIMM's er bij te kopen:
pricewatch: Kingston KTH-X3B/4G

Volgens de HP site kan er maximaal 8 GB in. Ben zelf enorm een man van HP en Fujitsu. De jongens hier achter, de kwaliteit, het idee en de uitstraling (professionaliteit) van de producten spreken mij zeer aan. Fujitsu is helaas erg duur.. en om die reden moet ik hun laptops even laten passeren.

Verder leek het me ook interessant om de laptop schijf te vervangen met de volgende schijf:
pricewatch: OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 180GB

In totaal zit je dan op €970 maar dan heb je volgens mij wel een vlot en mobiel apparaat. Dan is de vraag wat ik er mee wil gaan doen, waarschijnlijk is dit het volgende:

- Windows Server 2008 standaard als DC/AD (eigenlijk wil ik alles uitproberen, voelen en leren)
- Windows Server 2008 als tweede server in het netwerk
- Een Windows 7 Professional client
- VirtualBox

Nu weet ik dat de processor rekenkracht het krapst is in mijn voorstel, maar ik heb een voorkeur voor werkgeheugen (liever meer werkgeheugen dan iets dat sneller is) en een stabiele en vlotte opslag methode aangezien je toch op een gegeven moment met 4 machines (Host + VirtualBox (SRV08-01 + SRV08-02 + Client)) zit te draaien.

Wat is jullie mening over mijn verhaal? Het mag ook over mijn studie gaan, heb je nog advies? Zijn er interessante dingen die ik eventueel mee kan nemen? Tips qua opleiding of notebook?

Alvast hartelijk bedankt voor je tijd!

Met vriendelijke groeten,
Red-Front

Edit: titel klopt niet, kan iemand "70-640?" vervangen door "70-646?", alvast mijn dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:57
Vreselijk snel zal het niet aanvoelen om 4 virtuele machines te laten draaien op hetzelfde moment. Naar mijn weten is het ook niet nodig om 4 machines tegelijkertijd te laten draaien. Ik dacht dat om 2 computers werd gevraagd of 1 + Hyper-V.
8GB is sowieso een must. Persoonlijk zou ik kijken of je niet een zwaardere PC kan inrichten met VMWare/HyperV/VirtualBox en deze met Remote Desktop te laten draaien naar een lappie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 08:48
Ik gooi hem op slot. Hij hoort niet in dit forum maar het topic voldoet niet aan de eisen van CSL. Daarom raad ik je aan dit topic te lezen en te bepalen waar je dit het beste kan posten.

*LET OP* - Wat moet ik kopen

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Dit topic is gesloten.