Toon posts:

WAP54g repeater

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer het bereik van mijn draadloos netwerk te verbeteren door een WAP54g als repeater te gebruiken. Ik heb een andere WAP54g als access point staan en de instellingen volledig volgens de manual van linksys gedaan: SSID, channel, and security settings zijn allemaal gelijk.
(te vinden op http://www.linksysbycisco.com/NL/nl/support/WAP54G/download)

Ik kan nu via een PC die op de repeater staat aangesloten met een kabel, inloggen op mn access point, het enige wat nog niet werkt is het internet... en daar was t allemaal om te doen.
Ik heb de firmware beide apparaten al geupdate.

Zie ik nog iets over het hoofd?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-02 11:10
Dan zal je toch echt iets meer moeten vertellen over je instellingen et cetera. Werk je met vaste IP's bijvoorbeeld?

Desktop | Server | Laptop

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-02 04:06
Heb je ook de gateway ingevuld?

Verwijderd

Stap 1: Sluit PC aan op de router (met kabel).
Stap 2: Controleer internet.
Stap 3: Open DOS box, en met commando "ipconfig" kijk wat het "default gateway" is.
Stap 4: Ontkoppel de PC, en verbind hem nu draadloos op de repeater.
Stap 5: Begin bij stap 2.

Stap 6: Het IP adres van de default gateway invullen in de browser. Krijg je een inlogscherm van de router / modem? Dan moet internet werken (anders is de router stuk of zo).

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-02 20:07

amx

eens met Rupie, heb je een vast ip ingesteld om de repeater in te stellen?

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-02 04:06
amx schreef op zondag 06 februari 2011 @ 10:14:
eens met Rupie, heb je een vast ip ingesteld om de repeater in te stellen?
Dat maakt niet uit. Een access point wat ingesteld staat als repeater, kan alleen maar bekabeld benaderd worden. Hij fungeert dan puur en alleen als draadloos versterker. Het is wel aan te raden om hem een IP adres te geven in de range van je netwerk zodat je er makkelijk bij kan zonder je PC eerst een handmatig adres te geven.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-02 11:10
chim0 schreef op zondag 06 februari 2011 @ 10:41:
[...]

Dat maakt niet uit. Een access point wat ingesteld staat als repeater, kan alleen maar bekabeld benaderd worden. Hij fungeert dan puur en alleen als draadloos versterker. Het is wel aan te raden om hem een IP adres te geven in de range van je netwerk zodat je er makkelijk bij kan zonder je PC eerst een handmatig adres te geven.
Ben ik het niet mee eens. Ik heb hier jaren een repeater gehad van Sitecom die enkel voorzien is geweest van een kabeltje toen ik die de eerste keer installeerde. Voor het verdere gebruikt (inclusief wijzigingen in de settings et cetera) heb ik nooit 1 kabel nodig gehad.

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1