Zo eindelijk een opgewaarde, snelle, hippe computer.... dacht ik
Helaas geeft de Sapphire HD 5850 2GB geen beeld...
Eventjes wat achtergrondinformatie:
PC 1 (nieuw)
AMD Athlon II X3 445
Gigabyte MA770-T UD3
Antec Phantom 500 Watt
PC 2 (oud)
AMD Athlon 64 3200+
Asus A8N-SLI
Coolermaster eXtreme Power 380W
Symptomen:
- In PC 1 krijg ik de videokaart niet werkend. Fan start op 100 %, en dat blijft zo (tot 5 minuten getest). Ik weet wel bijna zeker dat de computer windows start, gezien de HDD activiteit.
Wat heb ik allemaal al geprobeerd:
1. Andere videokaart in PC 1 --> Ati x1950xt, werkt naar behoren. Hierop werk ik al ongeveer een week
- beide PCI stekkertjes geprobeerd, beide werken
- molexverloopstekkertje geprobeerd, werkt
2. HD 5850 in PC 2 met molexverloopstekkertje voor extra PCI-aansluiting: bios beept 1x lang, geen beeld (volgens manual videoram probleem). Ik heb het vermoeden dat dit komt door een gebrek aan juice van de PSU
3. HD 5850 in PC 1 aangesloten met elke molexverloop / pci stekker combinatie --> werkt niet
Na deze drie stappen heb ik besloten om de videokaart terug te sturen naar de winkel. Daar hebben zij getest en kwamen tot de conclusie dat de kaart wél naar behoren werkt. Enige opmerking: duurt 'iets' langer dan normaal voordat hij door het bios heen is.
Nu heb ik de kaart terug, uiteraard nogmaals geprobeerd maar wederom helaas. Mijn vraag aan jullie is om even antwoord te geven op de volgende quizvraag: Wat is er mis?
a) Voeding PC 1 is stuk, koop een nieuwe!
b) Moederbord PC 1 niet compatibel met HD 5850, RMA die handel!
c) Videokaart is tóch stuk, stuur boze mail richting reparatie-afdeling van de winkel!
d) Anders, namelijk...
Graag even uitleg bij je keuze. Ik neig zelf naar 'a'.

Eventjes wat achtergrondinformatie:
PC 1 (nieuw)
AMD Athlon II X3 445
Gigabyte MA770-T UD3
Antec Phantom 500 Watt
PC 2 (oud)
AMD Athlon 64 3200+
Asus A8N-SLI
Coolermaster eXtreme Power 380W
Symptomen:
- In PC 1 krijg ik de videokaart niet werkend. Fan start op 100 %, en dat blijft zo (tot 5 minuten getest). Ik weet wel bijna zeker dat de computer windows start, gezien de HDD activiteit.
Wat heb ik allemaal al geprobeerd:
1. Andere videokaart in PC 1 --> Ati x1950xt, werkt naar behoren. Hierop werk ik al ongeveer een week
- beide PCI stekkertjes geprobeerd, beide werken
- molexverloopstekkertje geprobeerd, werkt
2. HD 5850 in PC 2 met molexverloopstekkertje voor extra PCI-aansluiting: bios beept 1x lang, geen beeld (volgens manual videoram probleem). Ik heb het vermoeden dat dit komt door een gebrek aan juice van de PSU
3. HD 5850 in PC 1 aangesloten met elke molexverloop / pci stekker combinatie --> werkt niet
Na deze drie stappen heb ik besloten om de videokaart terug te sturen naar de winkel. Daar hebben zij getest en kwamen tot de conclusie dat de kaart wél naar behoren werkt. Enige opmerking: duurt 'iets' langer dan normaal voordat hij door het bios heen is.
Nu heb ik de kaart terug, uiteraard nogmaals geprobeerd maar wederom helaas. Mijn vraag aan jullie is om even antwoord te geven op de volgende quizvraag: Wat is er mis?
a) Voeding PC 1 is stuk, koop een nieuwe!
b) Moederbord PC 1 niet compatibel met HD 5850, RMA die handel!
c) Videokaart is tóch stuk, stuur boze mail richting reparatie-afdeling van de winkel!
d) Anders, namelijk...
Graag even uitleg bij je keuze. Ik neig zelf naar 'a'.