Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s1ck
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 19:16
Ik weet niet of dit de juiste sub-forum is maar dat hoor ik dan wel :+

Vandaag heb ik mijn (nieuwe) laptop aan de HomeGroup gekoppeld. Dus ik heel blij dat het uiteindelijk werkte, HDD geshared en toegevoegd. Maar zodra ik een 1080p film starten zag ik dat er erg veel moeite mee was. Flink wat gestotter. Soms werkt het voor 10sec en dan is het weer drama.

Ik neem aan als ik de ext hdd zou koppelen op mijn laptop dat dat probleem dan verholpen zou zijn? ivbm Of is dat een stomme conclusie? Want volgens mij is het probleem dat die de film streamd (?).

De specs van de laptop zijn

i7 2630QM @ 2GHz
6GB
640gb @ 5400RPM
http://tweakers.net/price...53sv-sz016v.html#tab:info

Andere laptop waar het mee geprobeerd is

Sony laptop
i7 @ 1.8(?)/2.0(?) GHz
6GB
500gb @ 7200RPM

Wat heb ik al geprobeerd:
- Wat voor player gebruik ik? = VLC
- HDMI naar TV = veel gestotter
- Film afspelen via VLC = Soms gaat het wel en dan stotter die weer flink

Wat ik nog niet getest heb is een film op me hdd te zetten en dan afspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rxs
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-06-2022

rxs

Je hebt waarschijnlijk een wireless netwerk. Hiervan zal de bandbreedte niet genoeg zijn om een full hd film te streamen. Een wireless N netwerk zou dit al deels kunnen oplossen, maar gewoon je externe HDD koppelen aan de laptop zal gewoon werken zonder gestotter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:31
Stream je het over draadloos netwerk?

Probeer anders eens om de 1080p film op de HDD van je laptop te kopieren en hem dan af te spelen.

En speel je af op accu of met de oplader eraan? Op accu laat hij de CPU e.d. op een lagere snelheid draaien en dat kan ook wel eens problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s1ck
Ik ga er morgen is naar kijken. Bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s1ck
Vanochtend heb ik het via oplader en video op hdd gezet met plezier film gekeken. Het was een BluRay/1080p bestandje en dat ging prima!
Vanochtend gelijk even geprobeerd om via mijn laptop mijn ext hdd via het netwerk te connecten, maar dat werkte weer niet.

Hij vraagt om een login + wachtwoord. Het wachtwoord is neem ik aan homegroup password, maar wat is dat login dan? Het lukt me niet om het uit te vogelen.

Is al opgelost. Heb opnieuw aan Homegroup toegevoegd en dat werkte wel. /haat :(

[ Voor 9% gewijzigd door s1ck op 03-02-2011 16:28 ]