Ik heb een Asus EAH5770 in mn pc zitten en die underclocked automatisch. Heel grappig, maar soms moet je een paar minuten intensief gamen wil hij weer bijtrekken. Dus kan het ook uit, dat automatisch underclocken? En zo ja, hoe?
hij schakelt in een fractie om van 2d clocks naar 3d clocks, als een 3d toepassing draait schakelt hij zowieso niet terug.
Je hebt 2D en 3D clocks, 2D clocks worden gebruikt in een desktop/internet ect omgeving, 3D in games. Wees blij dat hij dit doet, want het verschil in verbruik tussen de 2D en 3D clocks is ruim 70 watt
...
Anyway: Nee, je kan (zonder extra programma's te gebruiken) dit automatisch schakelen niet uitzetten.
Anyway: Nee, je kan (zonder extra programma's te gebruiken) dit automatisch schakelen niet uitzetten.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Wanneer je youtube (misschien ook andere flash) open hebt draait het geheugen op 900MHz. Misschien moet je hierom denken, verder hoort hij direct op 3D te draaien in games en hoeft hij niet "op te warmen."
Errr... klinkt als een firmware issue. Dit zou die kaart niet moeten doen.
Loop eens een driver cleaner over de ATi Drivers (Catalyst) en pak de laatste drivers van de AMD site (11.1).
Loop eens een driver cleaner over de ATi Drivers (Catalyst) en pak de laatste drivers van de AMD site (11.1).
[ Voor 10% gewijzigd door Helixes op 02-02-2011 22:28 ]
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Mag ik trouwens vragen welke spellen het om gaat, en of deze spellen je GPU wel een beetje belasten? Anders zal de kaart niet automatisch overgaan op prestatie (3D) modus..
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Starcraft 2 noem ik zwaar en soms trekt hij ook gewoon meteen bij, alsof hij t soms niet helemaal herkent ofzo. Maargoed, normaal uitschakelen van die auto. underclock is dus niet mogelijk? Jammer.
Was het niet zo dat als je de kloksnelheid verhoogt in ATi CCC dat hij dan niet meer terugklokt?
Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together
Nee. Ook dan klokt hij nog terug.
Je kan wel de 2D Clocks overklokken volgens mij, met Afterburner, Rivatuner of ATitool. Of met RBE de BIOS aanpassen.
Ook kan je zelf in de driver XML file je 2D profiel clocks aanpassen:
http://www.hardforum.com/...p=1033034793&postcount=21
De 2D clocks 24/7 op 3D clocks zetten kost je wel onnodig veel stroom.
Je kan wel de 2D Clocks overklokken volgens mij, met Afterburner, Rivatuner of ATitool. Of met RBE de BIOS aanpassen.
Ook kan je zelf in de driver XML file je 2D profiel clocks aanpassen:
http://www.hardforum.com/...p=1033034793&postcount=21
De 2D clocks 24/7 op 3D clocks zetten kost je wel onnodig veel stroom.
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Pagina: 1