Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Raar internet verkeer

Pagina: 1
Acties:

• boto
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-12-2024
Ik heb mijn netwerk verkeer 'ns goed bekeken. En er gaat 10mbps richting

Image PID Address Send (B/sec) Receive (B/sec) Total (B/sec)
svchost.exe 1732 a92-123-64-8.deploy.akamaitechnologies.com 973 1.228.124 1.229.096

wat ik redelijk arelaxed vind. Is iemand mijn gehele computer aan eht downloadeN?

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:51
Wat geeft wireshark aan? is het niet toevallig windows update oid?

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-11 08:50

CoolGamer

What is it? Dragons?

Zo te zien ben je meer aan het downloaden dan aan het uploaden. Het lijkt er dus niet op dat jouw bestanden verstuurd worden. Misschien is het Windows die zijn updates aan het binnenhalen is. Akamai is een grote downloaddienst waar veel bedrijven gebruik van maken, waarbij ik geloof ook Windows Update.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• boto
Nee, windows update is volledig geupdate. En egen zin om wireshark te downloaden :P Hij trekt de hele tijd mn bandbreedte vol

["no important updates available"]

En, oh ja. haha, maar wtf ben ik aan het downloaden.

[ Voor 27% gewijzigd door boto op 02-02-2011 21:25 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Weinig over te zeggen.
svchost
Is dat de 'echte' svchost en welke services en andere processen heb je draaien?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 20:45
Het is zo te zien een gedecentraliseerd distributed content network welke content naar jouw pc pusht. Dit kan bijvoorbeeld Windows Update, MSE of Steam zijn.

• boto
alex3305 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 21:26:
Het is zo te zien een gedecentraliseerd distributed content network welke content naar jouw pc pusht. Dit kan bijvoorbeeld Windows Update, MSE of Steam zijn.
windows update heeft geen updates, MSE staat uit. en steam staat neit aan

EDIT ik ben revit aan het installeren, is waarschijnlijk revit die materialen aan het downloaden is.

[ Voor 12% gewijzigd door boto op 02-02-2011 21:31 ]

Verwijderd

svchost wordt gebruikt om diverse services te starten. Het kan dus van alles zijn dan je bandbreedte opslokt.
Akamai wordt door vele gebruikt om content aan te bieden dus ook hier geld het kan van alles zijn.

Je kunt Process Explorer gebruiken om wat meer inzicht te krijgen. Mocht het niet lukken? Ff kijken naar dit.

• -Vasa-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-11 06:15
Mischien dat het iets voor jou kan verduidelijken, maar Akamai wordt ook gebruikt door Apple, en anti-virus bedrijven zoals Symantec.
Mij lijkt het alvast niets om je zorgen over te maken.

Akamai blokkeren zal in ieder geval er voor zorgen dat je niet veel updates meer zal kunnen behalen van gelijk wat.
Pagina: 1