Toon posts:

meer speakers aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 691 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een computer gekocht maar ik wil graag meer speakers maar dat kan niet nu is mijn vraag hoezo kan dat niet en zou ik er wel meer kunnen aansluiten als ik wil zo ja hoe dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 12:31

yzx

Ipv een 2,0 or 2,1 naar 5,1 of 7,1 gaan? :P

Logitec Z-5500 zijn zeer goede speakers :)

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

Wellicht handig als je eens aan zou geven wat voor speakers je aan de PC wilt hangen en waarom dat nu niet kan? Kom je aansluitingen te kort, komen de aansluitingen niet overeen, et cetera? Want alles is wel op te lossen met eventuele splitters of converters.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:33

Cheezus

Luiaard

En het is misschien ook handig om leesbare zinnen met interpunctie te maken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Toch leuk altijd: die mensen die denken dat je met een start als deze alle antwoorden van de wereld kunt krijgen :)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Het kan wel, heel makkelijk zelfs, maar als de TS niet eens verteld wat het euvel is, is het voor ons tasten in het donker.

Een simpele minijack-splitter van 2 euro, en je hebt al dubbel-stereo. De vraag is enkel wat ie nu heeft, en wat ie wil.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 10:35

heuveltje

KoelkastFilosoof

en als je er daar 7 van daisy chained kun je er zelfs 8 speakers aan hangen :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke ik probeer het even wat duidelijker

ik heb nu speakers van creative het zijn 3kleine en 1 bas speaker. ik heb er nog een paar maar volgens de computer is de geluids kaart te klein. nu is de vraag kan je een nieuwe geluidskaart erin laten zetten en hoeveel dat gaat kosten en waar ik dat kan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Geluidskaart kan je er zelf gewoon inzetten. Kosten lopen uit één van een paar tientjes tot honderden euro's voor high-end kaarten. Geluidskaarten koop je over het algemeen gewoon bij een computer(web)winkel.

Voor jouw doeleinden zal een kaartje van een paar tientjes meer dan genoeg zijn. Een simpel Creative-setje heeft gewoon geen baat bij een kaart van honderd(en) euro's. Echter moet je wel even opletten wat voor geluidskaart je gaat plaatsen: geluidskaarten hebben namelijk verschillende interfaces (PCI of PCI-e). Dus PC eens open maken om te zien wat je kwijt kan.

Dat is het algemene antwoord, maar hier kunnen we nog niets mee. Hoezo is de "geluidskaart te klein", mis je uitgangen? Sowieso is drie speakers en een subwoofer wel apart, want 3.1 setjes zie je niet veel. Maar een 3.1 setje zou je genoeg hebben aan twee maal 3,5mm jack aangezien je met 3.1 vier kanalen hebt en er kunnen twee kanalen over één mini-jack. Maar elke PC heeft wel één uitgang en één ingang. Kan je van de ingang geen uitgang maken via de drivers.

Maar duidelijk is het nog steeds niet :/

Doe eens een foto van de geluidskaart (althans, de aansluitingen), want ik ben wel benieuwd wat er te klein is.

[ Voor 80% gewijzigd door FeaR op 02-02-2011 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke dankje wel d:)b
FeaR1986 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 21:42:
Geluidskaart kan je er zelf gewoon inzetten. Kosten lopen uit één van een paar tientjes tot honderden euro's voor high-end kaarten. Geluidskaarten koop je over het algemeen gewoon bij een computer(web)winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-10 15:33
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 21:40:
oke ik probeer het even wat duidelijker

ik heb nu speakers van creative het zijn 3kleine en 1 bas speaker. ik heb er nog een paar maar volgens de computer is de geluids kaart te klein. nu is de vraag kan je een nieuwe geluidskaart erin laten zetten en hoeveel dat gaat kosten en waar ik dat kan doen
Maar heb je niet genoeg poorten op je geluidskaart -> geluidskaart kopen. Maar heb je wel genoeg poorten op je versterk om de boxen op aan et sluiten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Hoezo zegt je computer dat je geluidskaart te klein is :?
Volgens mij is zo'n beetje elke onboard audio van de laatste paar jaar al 5.1 ?

Maak anders eens een screenshot van de foutmelding die je krijgt.

[ Voor 20% gewijzigd door heuveltje op 02-02-2011 21:46 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:00
Een andere optie is misschien een losse receiver aansluiten en daar echte luidsprekers op aansluiten.
Die setjes klinken tegenwoordig echt niet verkeerd maar halen het bij lange na niet bij een paar goede zuilen.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik dat ga doen ja.
theBandit schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 21:47:
Een andere optie is misschien een losse receiver aansluiten en daar echte luidsprekers op aansluiten.
Die setjes klinken tegenwoordig echt niet verkeerd maar halen het bij lange na niet bij een paar goede zuilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-10 11:26
Ik gok dat hij inmiddels al geholpen is. Slotje?

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
klopt dat ga ik nu doen allemaal bedankt.
Xardas schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 21:48:
Ik gok dat hij inmiddels al geholpen is. Slotje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 21:48:
[...]
En weet je wel hoe je dat allemaal aan moet sluiten dan? Als de huidige geluidskaart als niet eens een 3.1 setje aan kan sturen dan zal de pc op een receiver aansluiten helemaal lastig worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

theBandit schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 21:47:
Dan moet je nog steeds een geluidskaart hebben die meer kanalen kan leveren.
Of TS wil gewoon meer speakers parallel zetten, maar daar heb je weer niet perse een receiver voor nodig.

* heuveltje wiens reciever alleen maar dolby snapt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 12:50

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Welkom op GoT!

Ik wil je met klem vragen om Het algemeen beleid nog eens goed door te lezen. Daarbij is je topic start bijna onleesbaar door het gebrek aan interpunctie, hoofdletters en een duidelijke probleemomschrijving.

Normaalgesproken zou ik dit topic zonder pardon sluiten, maar omdat een moderator van AUD zo lief is om toch serieus op je problemen in te gaan (en je topic daar ook thuis hoort) zal ik het topic verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:00
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 21:48:
[...]
Misschien inderdaad belangrijk, waarom wil je meer luidsprekers?
Wil je het "bioscoop"effect, of wil je meer volume, of wil je meer kwaliteit?

Een receiver of versterker aansluiten op een geluidskaart stelt niets voor en je kan er in kwaliteit heel wat op vooruit gaan. Moet je wel een beetje fatsoenlijke geluidskaart hebben.
Wil je het bioscoop effect dan komt er inderdaad wat meer bij kijken, zeker als je dat via een receiver wil doen.

Graag meer info mocht je er nog niet uit zijn met de gegeven antwoorden ;)

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

TS is er al "uit" denk ik, zie hoe sluit ik een forum.

Of het moet natuurlijk op een ander topic van toepassing zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door crizyz op 02-02-2011 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

crizyz schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 22:18:
TS is er al "uit" denk ik, zie hoe sluit ik een forum.

Of het moet natuurlijk op een ander topic van toepassing zijn.
Ik ga er van uit dat het voor dit topic is, dus bij deze een slotje. Nu was dat toch wel onvermijdelijk...

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.