Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Vroeger had ik een pda die ik met Outlook synchroniseerde en waarop ik via infrarood verbinding maakte met m'n telefoon om mail te ontvangen. Daar hield het dan wel mee op.

Nu heb ik een iPhone en een iPad en de afgelopen tijd heb ik veel tijd gestoken in het zoeken en uitproberen van manieren om die nuttig te gebruiken. Ik ben benieuwd hoe anderen hun iOS-devices zakelijk/nuttig gebruiken en dan vooral in de tools. Voor veel toepassingen zijn meerdere tools beschikbaar en ik vind het soms lastig om te kiezen.

Eerst mijn huidige 'workflow':

Mail
Op de iPhone heb ik werkmail als Exchange-account ingesteld, daarmee sync ik ook de agenda. Daarnaast heb ik Gmail en m'n domeinmail (Google Apps for your domain) als Exchange-account ingesteld. Verder nog XS4ALL via imap. Op de iPad heb ik alleen de mail van het hoofdaccount van m'n domein ingesteld.

Contacts
Ik heb een privé-adresboek gekoppeld aan mijn domeinaccount in Google Apps dus die blijft gesynchroniseerd met de iPhone. Adresboek van werk en de Global Directory benader ik via mijn werktelefoon (Symbian) dus die staan niet in de iPhone. Op de iPad gebruik ik het adresboek niet.

Agenda
Exchange-agenda van werk syncroniseert wel met m'n iPhone, maar dat is alleen voor meeting requests. Ik gebruik zelf de agenda van Google Apps, waar ik privéafspraken en werkafspraken in bijhoud. Op de iPhone heb ik de app miCal als grafische schil voor agendaweergave. De agenda op de iPad gebruik ik niet.

Tasks
Vooralsnog maak ik gebruik van Things for iPhone, die met Things for Mac synchroniseert. Helaas alleen via Wi-Fi en niet OTA. Ook heb ik geen zin om nogmaals te betalen, voor Things for iPad. Ik heb gekeken naar Springpad en Evernote. Springpad ondersteunt wel takenlijstjes, maar heeft op de desktop alleen een webversie. Evernote heeft wel een desktopapp, maar in de mobiele versies kun je geen checkbox aanmaken. Ik zoek dus nog naar een todo-app, met de volgende eisen:
- apps voor de iPhone, iPad en desktop (Mac OS) of webtoegang
- synchronisatie OTA óf via Dropbox, een account aanmaken is geen bezwaar
- due date instelbaar, sortering op due date
- categorieën of tags
- archive of logbook met registratie van date completed

Notes
De laatste weken gebruik ik afwisselend Springpad en Evernote als vervanging voor m'n aantekeningenboek. Beide hebben apps voor de iPhone en de iPad en Evernote heeft dan nog een desktopapp en Springpad een webinterface.
- Evernote heeft een betere/mooiere interface
- Evernote ondersteunt Read It Later
- Springpad ondersteunt To Do lists
- Springpad heeft functionaliteit voor sociale toepassingen (delen van inventaris/wishlists, twitter)
- Evernote heeft beperkte opslagcapaciteit tenzij je een betaald account neemt, Springpad is onbeperkt gratis.

Webclipping
Ik gebruikte Instapaper, maar ben overgestapt op Read It Later. Beide integreren prima in Osfoora (m'n twitter-client), en mobile Safari. RIL heeft betere functionaliteit op de desktop en kan naar Evernote clippen.

Files
Dropbox! Meer hoef ik niet te zeggen denk ik. Toch ben ik benieuwd naar de voordelen van de iDisk van MobileMe.

Overig
Naast wat hierboven genoemd wordt, gebruik ik de volgende productiviteitstools:
- 1Password (serials, belangrijke gegevens en logins beheren)
- PlainText (tekstbestandjes aanmaken en bewerken direct in Dropbox)
- Teamviewer (remote toegang tot de computer)
- iBooks (lezen van naslagwerken en boeken in pdf-formaat)
- OneNote (voorlopig alleen op de iPhone, maar als het voor de iPad uitkomt, wil ik het wel een kans geven)

Goed, nu wil ik weleens weten wat jullie gebruiken en of ik dingen mis waarvan ik niet weet dat ik ze mis.

[edit]
Ik overweeg om van Google Apps over te stappen naar MobileMe voor de agenda en adresboek, maar ik ben er nog niet helemaal uit. De webinterface is natuurlijk een groot pluspunt en het ondersteunt de verschillende calendars (categorieën) van iCal beter. Showstopper voor mij is echter de mail, zodra MobileMe ook externe imap-accounts gaat ondersteunen, dus dat het een volwaardige web-based mailclient wordt, ben ik over! Ik vind pop3 iets van de vorige eeuw.

[ Voor 5% gewijzigd door Canaria op 02-02-2011 21:12 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:36

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

- iStudiez Pro: geweldige rooster- en opdrachtenapp voor scholieren en studenten.
- Calcbot: mooie en uitgebreide rekenmachine.
- Pastebot: eenvoudig dingen (teksten, afbeeldingen, etc.) uitwisselen tussen iOS-apparaat en Mac/PC.

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-03 22:27
Concentrate.

Programma zorgt letterlijk dat afleidende dingen niet aangezet kunnen worden naar keus. Blokkeert domeinen, sluit programma's etc. <3

Duidelijk meer een 'productiviteitstool' dan een GTD tool oid.. ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Utopist op 02-02-2011 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:29

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Alfred

Het combineert Spotlight, Quicksilver en GNOME Do in een package die krachtiger is dan Spotlight, eenvoudiger in gebruik dan Quicksilver en dat in een Mac jasje. Alfred zelf is gratis, de PowerPack voor extra functionaliteit kost op dit moment 12 pond, maar is wat mij betreft erg de moeite waard. Ik gebruik eigenlijk geen Spotlight meer.

Dat heb je als je MS en 4i tegelijk bekijkt :+

[ Voor 7% gewijzigd door Whieee op 04-02-2011 12:34 ]

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Ehm, dit staat toch in 4i :?
Ik bedoel toch echt mobiele productiviteitstools, eventueel met een desktopversie, maar nog meer gaat het me om de workflow, dus de integratie ervan in je dagelijkse werkzaamheden en de koppeling tussen verschillende tools.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:27
jhogervorst schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 22:19:
- Pastebot: eenvoudig dingen (teksten, afbeeldingen, etc.) uitwisselen tussen iOS-apparaat en Mac/PC.
Helaas lijkt Windows niet ondersteund te worden. Had me wel een handige applicatie geleken.
Where is the Windows version of the sync app?
Currently, there is no Windows version of the sync app. Pastebot Sync is an optional companion app to Pastebot and it IS NOT necessary to use Pastebot on your iPhone or iPod Touch.
Pagina: 1