nieuwe router kopen

Pagina: 1
Acties:

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-02 11:28
hey mensen ik heb een vraag,

Ik heb hier op het moment een Belkin router staan die er altijd voor gezorgd heeft dat mijn PS3 NAT 3 heeft, iets waar ik een hekel aan heb, want ik kan nu dus 9/10 keer niet met andere spelen.

Nu wil ik dus eens kijken naar een andere router, en zag afgelopen deze staan bij Paradigit:
Specificaties
Productbeschrijving
Sitecom WL 309 Wireless Simultaneous Dual-band 300N XR Gigabit Gaming Router II - draadloze router - 802.11n - desktop

Garantie van de fabrikant
10 jaar garantie

Type apparaat
Draadloze router - 4-poorts switch (geïntegreerd)

Conformiteitsnormen
IEEE 802.11n

Gegevensoverdrachtsnelheid
300 Mbps

Protocol voor gegevenskoppeling
Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet, IEEE 802.11n

Voorzieningen
Quality of Service (QoS), One Push Setup (OPS), Wireless Intelligent Stream Handling (WISH), StreamEngine-technologie

Capaciteit
Gelijktijdige verbindingen : 30000

Type bijvoegsel
Desktop

Prestaties
Verwerkingscapaciteit WAN : 400 Mbps
nu heb ik behoorlijk wat goeie dingen gelezen over deze router, maar nu is dus mijn vraag of ik hiermee ook het NAT probleem zou kunnen oplossen. En zijn er mensen hier die hem zelf hebben, want is jullie ervaring ermee??

Verwijderd

Als het een gaming router is lijkt het mij een voor gaming geschikt modem, daarbij zullen ze dus rekening houden met NAT oid.

heb je al naar verdere specificaties gezocht ?
Deze leek mij wat duidelijker.

Wat daarbij belangrijk is, is dat je weet wat NAT nou precies inhoud, na de klik.

Wat staat er in de specificaties,
Nat Routing: Yes.

Dus het lijkt mij zeer aannemelijk dat hiermee je probleem is opgelost.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-02 19:21

lordsnow

I know nothing

"... die er altijd voor gezorgd heeft dat mijn PS3 NAT 3 heeft ..."

Dat heeft te maken met dat de PS3 niet direct te bereiken is vanaf Internet op bepaalde poorten vanwege het feit dat er een router tussen zit. Dan zijn er drie mogelijkheden:

1) UPNP inschakelen in de router, dat er dan hopelijk voor zorgt dat de PS3 daarna automatisch de benodigde poorten kan openen in de router (indien de PS3 UPNP ondersteund), of

2) De PS3 in de DMZ zetten van de router, of

3) In de router handmatig de benodigde poorten gaan "forwarden" naar de PS3. (zie de Virtual Servers optie, op de Belkin web-UI).

@ jerr0: alle router's doen "NAT Routing". Dat is namelijk wat routers doen: Network Address Translation (NAT) - interne adressen omzetten naar een extern adres, en data routeren daar waar het heen moet.

Verwijderd

lordsnow schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 20:41:
"... die er altijd voor gezorgd heeft dat mijn PS3 NAT 3 heeft ..."

Dat heeft te maken met dat de PS3 niet direct te bereiken is vanaf Internet op bepaalde poorten vanwege het feit dat er een router tussen zit. Dan zijn er drie mogelijkheden:

1) UPNP inschakelen in de router, dat er dan hopelijk voor zorgt dat de PS3 daarna automatisch de benodigde poorten kan openen in de router (indien de PS3 UPNP ondersteund), of

2) De PS3 in de DMZ zetten van de router, of

3) In de router handmatig de benodigde poorten gaan "forwarden" naar de PS3. (zie de Virtual Servers optie, op de Belkin web-UI).

@ jerr0: alle router's doen "NAT Routing". Dat is namelijk wat routers doen: Network Address Translation (NAT) - interne adressen omzetten naar een extern adres, en data routeren daar waar het heen moet.
Wat ik bedoel is dat bovengenoemde (quote) handelingen van jou mij onnodig lijkt bij een router die hiervoor gemaakt is.