Toon posts:

Welke headset?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit al een tijdje over een PC gaming headset na te denken. Het is namelijk voor mij niet altijd mogelijk om me speakers vol uit te zetten en mw2 spelen met mijn ipod oortjes gaat niet. Verder beginnen mijn speakers na meer dan 5 jaar ook wel een beetje oud te worden, 2 van de 4 speakers werken al niet meer. Nou ben ik dus op zoek naar een headset zo rond de 80-100 euro. Hij moet comfortabel zitten en goed geluid hebben. Ik heb een iPod Touch 3G, een laptop die dus geen 5.1 of 7.1 surround sound ondersteunt en een desktop die dat wel ondersteunt. Ik zou het fijn vinden om mijn headset op deze 3 apparaten te kunnen aansluiten. Wat ik van plan ben is muziek/films kijken op mijn ipod en laptop, en gamen op mijn desktop, CoD4 en 6.

Er is dus een gewone stereo headset of 5.1/7.1 surround sound, die er dan in real en virtual is, als ik me niet vergis. Ik hoor verschillende meningen over surround en stereo, de ene zegt surround is echt fantastisch, je hoort echt alles om je heen en je weet ook direct waar het vandaan kom. Het nadeel is echter dat het duur is en ik het dus alleen op me desktop kan aan sluiten. Wat ik wel kan doen is de x41 van turtlebeach wat ik volgens mij wel op me laptop en iPod kan aansluiten. Deze is daarintegen wel erg duur, dus zou het me geld waard zijn als het zo erg uit me budget valt?

De ander zegt dat ze helemaal gek worden van al het geluid en dat je met stereo ook heel veel hoort. Dit kan ik zeer goed begrijpen en deze headsets vallen goed binnen mijn budget. Zelf had ik de Razer Carcharias gevonden. Ik vind namelijk alleen maar goede reviews van deze en ben dus redelijk overtuigd.

Nou zijn er nog heel veel meer gaming headsets, turtlebeach heeft er bijvoorbeeld nog een aantal, maar daar hoor ik niet veel over op de X41 na. Dus wat raden jullie aan de X41 ookal is zo duur of die Razer, of heeft u nog een headset waar u zeer tevreden over bent en mij kan aanraden?

Als er nog iets is wat u wil weten dan hoor ik het wel, alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
xDecisionSx

• Interpird
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Je kunt een Creative Fatality 800 kopen (3.5 mm jack), deze kost zo'n 30 Euro en heeft prima geluid.
Ook kun je overwegen de Creative Fatality 1000 te kopen (USB- Headset) deze kost zo'n 50 Euro.
Ook maakt Corsair (bekend van hun ram) prima headset zoals de Hs1 en Hsa1.

• MorgothG
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-04-2025

MorgothG

deftones

Ik zit in hetzelfde schuitje. Bij meer shooters is het belangrijk om te horen wat er voor en achter je gebeurt terwijl je alleen maar links en rechts geluid hebt. Als iemand een betaalbare optie voor surround geluid via een headset heeft dan hoor (pun) ik dat ook graag.

Ik heb de Medusa NX 5.1 Gaming Headset gezien. Maar call me cheap, 69,- is een hoop geld. :)

Ford narrowed his eyes. "This is what you call sarcasm, isn't it?"

Verwijderd

Topicstarter
Het is idd een hoop geld, maar ik denk ook dat je met deze dingen niet te goed koop moet gaan zitten. Het verschil tussen een headset van 20 en 80 euro is veel groter dan het verschil van een headset van 80 euro en 160 euro.

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Persoonlijk vind ik surround sound in een headset het niet waard. Heb het wel eens opgehad bij een vriend en ik had er niet superveel aan. Met een normale headset speel ik net zo goed als met een surround headset.

Ik heb zelf een Fatality headset van 30 euro en die is perfect, goede kwaliteit van geluid en microfoon.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Opmerkelijk dat je zoveel tijd in je topicstart gestoken hebt maar niet gezien hebt dat Overige Hardware helemaal niet de plek is voor vragen over audio. Die horen namelijk in Audio & HiFi...

Move OH -> AH

Oslik blyat! Oslik!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09-2025

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

MorgothG schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 13:03:
Ik zit in hetzelfde schuitje. Bij meer shooters is het belangrijk om te horen wat er voor en achter je gebeurt terwijl je alleen maar links en rechts geluid hebt. Als iemand een betaalbare optie voor surround geluid via een headset heeft dan hoor (pun) ik dat ook graag.

Ik heb de Medusa NX 5.1 Gaming Headset gezien. Maar call me cheap, 69,- is een hoop geld. :)
Ik kan je zeggen dat het echter wel een erg goed headsetje is voor de prijs. Je hebt wel een geluidskaart nodig met 5.1 aansluitingen en niet van die virtuele 5.1 meuk. Als een wat goedkopere wil is een zalman 5.1 ook een optie.
Persoonlijk heb ik wel verschil gehoord, vooral in de voor en achter geluiden. Op zich werkt een virtuele ook wel maar ik vind het toch minder dan wat ik nu heb. Aangezien je hem ook met andere systemen wil gebruiken dan is een virtuele 5.1 headset wel aan te raden. Je hebt namelijk bij de medusa ook stroom nodig voor het versterkertje dus een ipod ofzo kan je er al niet mee gebruiken zonder stopcontact of usb poort. de zalman heeft dat niet en is een stuk goedkoper. Sennheiser heeft ook wel goede virtuele headsets voor redelijke prijzen.

[ Voor 17% gewijzigd door SouLLeSSportal op 04-02-2011 11:18 ]

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Heb je toevallig gezocht, voordat je dit topic opende? :F

Maar liefst 15 pagina's met per pagina bijna 30 topics over headsets:

http://gathering.tweakers...D%5B%5D=9&where=Dit+forum

Vreemd dat de moderator hier niet over begint, maar goed.

[ Voor 13% gewijzigd door bram1984 op 04-02-2011 11:21 ]

Verwijderd

Het enige advies wat ik altijd geef op de vraag naar gaming headsets: don't!

Koop een losse stereo headphone met e.v.t een losse mic.
Beidde zullen van betere kwaliteit zijn, is mijn mening.

duik de mediamarkt in en probeer elke headset die daar hangt in jouw prijs catergorie.
Daarnaast zoek je een random clip-on of deakstop microfoon.

5.1 zal je, in mijn oren en ogen, niks extra's brengen dan een goede stereo headphone.
Pagina: 1