Ik heb via marktplaats een leuk bod op een goed uitziende 2008 unibody macbook gedaan. Mocht de koper het bod accepteren, wil ik proberen om dit beestje even lekker wakker te maken met het volgende idee:
Nou is dit grotendeels een mededeling ipv een vraagstelling, dus hier komt hetgene waar we op wachten.... de vragen!
jullie idea's?
Crazy Al
- Ik wil de nu onoriginele 500gb harddisk eruit hebben, een 7200 RPM 500 2.5" is mij veels te onnodig snel en tevens onnuttig groot. Deze wil ik vervangen voor een 120gb SSD of een goeie zuinige HDD, om de batterijduur te verlengen.
- Er zit nu 2gb aan ddr3 ram in, dit gaat natuurlijk lekker geupgrade worden voor 4gb, omdat het kan.
- De batterij die er nu in zit is van het oude "5 uur gaat hij mee" idee, (Jovel, het rijmt
) maar ik wil kijken of ik er extra punch in kan stoppen, tevens gewoon een waarschijnlijk uitgeputte batterij vervangen. Is het mogelijk om de nieuwe 10-uur MacBook accu erin te zetten? Ik snap heus wel dat de 10 uurs accu geen 10 uur draait op een ouder systeem, maar minder.
Nou is dit grotendeels een mededeling ipv een vraagstelling, dus hier komt hetgene waar we op wachten.... de vragen!
- Zal een SSD vs HDD de batterijduur helpen? Snelheid geloof ik, maar verschillende googlesearches geven verschillende antwoorden. Wat me wel opvalt is dat alles vóór 2008 negatief is over batterijduur (voornamelijk Tom's Hardware) en alles daarna lovend is, voornamelijk over OCZ. Mijn veronderstelling is dus dat tegenwoordige SSD's daar goed mee overweg kunnen?
- Het RAM weet ik niet, maarja, meer spul betekent waarschijnlijk kortere batterij. Idontcare, ik vind het waard.
- De accu zit ik vooral mee. Dit lijkt me een standard issue vraag hier, maar heb hem niet kunnen vinden... iemand ervaring hiermee?
jullie idea's?
Crazy Al