Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Eigenschappen muziek wijzigen

Pagina: 1
Acties:

• Hiawathay
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:55
Ik heb hier een aantal mappen met muzieknummers staan waarvan ik de artiestnaam enzo wil invoegen. Gewoon via eigenschappen -> details en dan wat invullen.. bij ongeveer de helft van de mappen lukt dit gewoon, maar bij een aantal kan ik door een of andere reden niets wijzigen. :| De naam zelf gaat wel gewoon, alleen via eigenschappen kan ik niets veranderen. Weet iemand hoe dit komt? :D

Grtz iSpooky :>

• webbier
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-11 14:26
Ik zou daar een tag programma voor gebruiken zoals mp3tag of tag&rename, zijn allemaal gratis progjes dus probeer wat uit zou ik zeggen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Readonly? Geen rechten? Geen bestandsformaat dat metadata kan bevatten? Iets anders, afhankelijk van je gebruikte OS en manier waarop je het probeert aan te passen <== zo zonder info kunnen we niet echt meedenken: geef ajb even meer info :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:39
Hiermee kan je veel, en het gaat ietswat simpeler en sneller:
http://www.mp3tag.de/en/

Ik O+ dat programma!

[ Voor 12% gewijzigd door marcop23 op 02-02-2011 20:42 ]

• Hiawathay
Ik ben net even bezig geweest met dat programma (mp3tag) en daarmee lukt het wel. Als ik iets aan een nummer wijzig met mp3tag, kan ik het daarna ook gewoon via eigenschappen -> details doen. Maar bij de andere nummers (in dezelfde map) gaat het nog steeds niet, daarvoor moet ik eerst in ieder nummer apart een wijziging aanbrengen met mp3tag, voordat ik het via de normale weg (eigenschappen -> details) kan doen. Nu kan ik het dus via die tagger, maar ik wil toch wel graag weten hoe het via de eigenschappen kan.
F_J_K schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 20:42:
Readonly? Geen rechten? Geen bestandsformaat dat metadata kan bevatten? Iets anders, afhankelijk van je gebruikte OS en manier waarop je het probeert aan te passen <== zo zonder info kunnen we niet echt meedenken: geef ajb even meer info :)
Ik gebruik windows 7 en klik gewoon rechts, dan op eigenschappen, en dan op het tabblad details, waar je normaal gesproken de artiest, het album, jaar enzo kunt invullen.

Als ik in het eerste tabblad ('algemeen') zit, staat onderaan wel 'alleen-lezen' en 'verborgen', met een aanvinkbaar hokje ervoor. Maar dit staat gewoon uit. Ik weet niet of je dit met read-only en rechten bedoeld?

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-11 12:27

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

het windows tijdperk ligt alweer eventjes achter me, maar je kunt per map toch aangeven of er bv. foto's of muziek in zit?
ik kan het momenteel niet checken, maar als je de eigenschappen van de map met mp3's bekijkt is er toch een customize knop waarmee je dat kan instellen?

Discogs

• Hiawathay
Klopt alleen dat staat ook gewoon goed.

Ik zie nu trouwens dat in de eigenschappen van de mappen wél 'alleen-lezen' is aangevinkt (en bij de losse muziek nummer weer niet :/ ) Als ik dit vinkje weg haal en op toepassen klik, en de eigenschappen vervolgens opnieuw open, staat het weer aangevinkt. Hoewel, aangevinkt, het hokje is helemaal ingekleurd, ik weet niet of hier nog verschil in zit.

Verwijderd

ITunes geeft deze optie ook gewoon.

• Hiawathay
Klopt, maarja als ik snel even iets wil wijzigen aan één nummer doe ik dat liever even via de eigenschappen dan een heel programma te moeten openen om het mee te veranderen (mp3tag of itunes)

Dus weet iemand hoe dit probleem op te lossen is?

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:37

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Probeer het op de cli:
Start -> " cmd.exe" in de search, klik in het schermpje daarboven op de gevonden cmd.exe met de rechter muistoets en Run as Administrator.
In het verschenen schermpje naar de directorie waar die bestanden staan en dan
attrib
ingeven. Je krijgt nu een lijst met de attributes van alle bestanden. Staan daar bestanden tussen met meer dan allen A (bijvoorbeeld H of R) dan kun je die nu weghalen met
attrib -R
Hierna zouden de bestanden weer te editten moeten zijn.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

• Hiawathay
er staat 'C:\windows\system32>' waar wat achter getypt kan worden.
hoe moet ik dan bij mijn mapje komen? want via de map 'system32' in de map 'windows' kan ik niet bij mijn mapje komen.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Als je W7 hebt, shift-rechtsklikken op een mapje-open cmd prompt here :)

• Hiawathay
als ik dan 'attrib' intypt, komt er 'bestand niet gevonden' te staan. :o

• Hiawathay
wie kan me helpen?

• Chris_NL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-11 22:18

Chris_NL

Miauw

Als jij in de command line (als admin) dit intypt:
cd C:\map\submap\subsubmap
attrib
attrib -r

Dit zou moeten werken als de commands van deBolle werken.
Pagina: 1