Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-05 13:35
Hoi iedereen,

ik ben aan het twijfelen om eventueel een nieuw extern scherm te kopen. Ik heb momenteel een HP 2310i als extern scherm, nu twijfel ik om het te vervangen door een scherm met LED backlight (een samsung xl2370) omdat dit een pak helderder is.

Nu twijfel ik gewoon of het de moeite is, want ik doe sowieso verlies omdit ik m'n 2310 tegen een verlaagde prijs moet verkopen.

Ik volg een grafische / webdesign richting en ben van plan dit in de toekomst ook professioneel te doen. Natuurlijk heb ik ergens ook al gekeken naar een ACD, maar ik vind het zoveel geld voor een scherm (ook al is de kwaliteit geweldig) maar dan denk ik weer "voor 200 euro meer heb je een imac).

Dus ik zou graag enkele meningen willen horen, wat zouden jullie doen? De HP houden, de HP verkopen & de Samsung kopen of gewoon nog enkele maanden wachten om een ACD te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Als je echt serieus kleurechtheid professioneel nodig hebt, dan kom je in de LaCie/Eizo categorie terecht en dan begint een scherm van 19" rond de 1000 euro.

Voor de helderheid alleen zou ik niet vervangen. De ACD kan voor professioneel gebruik nog lastig zijn omdat het redelijk spiegelt. Verder is het een mooi scherm natuurlijk.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-05 12:32

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Ik heb zelf een Eizo staan, gebruik deze echter niet voor foto/video bewerking, maar kan je verzekeren dat het scherm van mijn Macbook pro het echt niet haalt bij de Eizo. Als je voornemens bent ooit professioneel te gaan zou ik gewoon even doorsparen en voor een beter scherm te gaan. Hier heb je op de lange termijn veel meer aan in mijn opinie.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 394925

Als je de professionele richting op gaat zal ik als ik jou was ook een Eizo scherm kiezen! Deze zijn wel een een tikkeltje duurder. Maar dan heb je wel echt een goeie. Een Coloredge is al snel veel duurder, maar een Flexscan is misschien wel een optie. Misschien de Flexscan EV2312W

check:
http://www.eizowinkel.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Waar sluit je het scherm op aan? Ik zou goed kijken naar het gebruikte type paneel voor je toekomstige monitor. Voor hogere kleurechtheid moet je gaan voor IPS of PVA panelen, net ff gechecked en zou de Samsung al direct afraden, er zit namelijk een TN paneel in...
Manufacturer's specifications:
Resolution: 1,920x1,080
Pixel-response rate: 2ms
Contrast ratio: 1,000:1
Connectivity: HDMI, DVI-D
HDCP compliant? Yes
Included video cables? DVI, DVI to VGA
Backlight: LED
Panel Type: TN
Meer info: http://reviews.cnet.com/l...4505-3174_7-33683882.html

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelcowen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-04-2022
aramdin schreef op maandag 07 februari 2011 @ 10:05:
Waar sluit je het scherm op aan? Ik zou goed kijken naar het gebruikte type paneel voor je toekomstige monitor. Voor hogere kleurechtheid moet je gaan voor IPS of PVA panelen, net ff gechecked en zou de Samsung al direct afraden, er zit namelijk een TN paneel in...

[...]

Meer info: http://reviews.cnet.com/l...4505-3174_7-33683882.html
TN is zeker een minder goed type paneel. Kijkhoek is minder en kleuren worden niet altijd even goed weergegeven. Als je voor een goede Eizo wilt gaan kan je ook beter niet kiezen voor de EV2313W maar voor de EV2333W. Deze heeft namelijk een PVA panel in tegenstelling tot de EV2313W en is de zelfde prijs. De EV2333W heeft ook LED backlight en is daardoor zeer zuinig. Is misschien ook de investering waard met 5 jaar garantie.

Volgens Prad.de (zeer kritisch):
A very good quality and the excellent performance offered, together with a fair price, give the Eizo EV2333WH top marks. Overall rating: VERY GOOD

zie voor wat tests:
http://nl.hardware.info/r...rgelijkingstest-conclusie
http://www.prad.de/en/mon...iew-eizo-ev2333wh-bk.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 16:28
Leuk dat iedereen Eizo aanraad maar als je zo'n duur scherm aanschaft zal je hem ook moeten kalibreren.
Doe je dat niet, dan is het mijns inziens het extra geld niet waard. En zo'n duur scherm kalibreer je dan niet met een goedkoop colorimeter maar met een duurdere spectrophotometer. Als je niemand in je kennissenkring hebt die zo'n meter heeft, zal je em dus moeten aanschaffen. En geloof me, die krengen zijn best prijzig.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Denk dat het de TS ook moet nadenken wat zijn uiteindelijke bedoeling is, anders gezegd voor welk publiek maak je het. Gros van de mensen zal geen duur gecalibreerd IPS paneel hebben, waarmee je kans hebt dat de kleuren etc zoals jij die bedoelt toch niet overkomt op je uiteindelijke publiek.

Ik heb toendertijds zelf gekozen om naast mn MBP een 24" LED ACD te kopen, erg goed paneel en is de "juiste" keuze naast een ander Apple product (extra speakers, webcam en voeding voor mn MBP). Kostte me wel de nodige duiten, al kon ik deze via mn werk goedkoper aanschaffen. Hij staat nu nog steeds zn werk te doen naast mn 27" iMac als secundair scherm en ben er nog steeds erg tevreden over!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-05 11:26
Als je de Eizo of de Apple displays te duur vindt, zou ik naar de Samsung F2380 of de naar de 21,5 inch Dell met IPS (ben de naam even kwijt) kijken. Een IPS-display is aan te raden boven elk TN-paneel en is veel, veel belangrijker dan het gebruik van LED-verlichting voor de kwaliteit van je beeld. Ik raad je zelfs sterk af de maximale brightness in te stellen op je display, dit is vaak veel, veel te fel.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-05 11:05
Zoals aangegeven zou ik gaan kijken naar een goed IPS scherm. Geen TN scherm.

Leuke prijs en toch goed met veel aansluit mogelijkheden (ook voor de mac) Dell U2311H
Pagina: 1