Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 20:32
Hoi iedereen

Ik heb vandaag een Western Digital Live Hub 1TB gekocht.

Alles is aangesloten zoals de handleiding beschrijft, alleen als ik het WD programma loop om de media speler te zoeken krijg ik geen reactie. (Hij word niet gevonden)

Ik probeer te zoeken vanaf PC1 (zie bijlage)

Kijk ik echter naar de WD zelf, dan kan hij op het internet en zelf firmware updaten. Dus hij is degelijk verbonden en de verbinding werkt.

Ik heb een paint prentje van ons huidig netwerk als bijlage geupload.

Ik dacht misschien dat de 2 routers een probleem was maar dat is dus niet het geval, want ik heb Router 1 uitgetrokken en hij detecteert het nog steeds niet.

Router 1 : MSI RG60SE
Router 2: Linsys WRT610N

Waarom 2 router? Het bereik was te klein voor heel het huis daarom hebben we de oude router benede laten hangen.

Iemand suggesties?

http://img834.imageshack.us/img834/8205/netwerk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img834.imageshack.us/img834/8205/netwerk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat router 2 in routing mode of in AP (Access point) mode? Op welke router staat DHCP aan?

En wat zijn de IP adressen van de routers, en de DHCP scope van iedere router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
De routers zijn beide actief (geen bridge of AP)

Router 1 = MSI
Router 2 = Linksys

Op beide staat DHCP aan en ik denk dat ze beide het standaard IP 192.168.1.1 hebben.

Dat zal wrs het probleem zijn, maar als ik Router 1 uitzet vind mijn PC op router 2 de WD ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:07
Is de switch aan de WAN poort van router 2 aangesloten? Zo ja, sluit die dan aan op de LAN poort, schakel DHCP uit op router 2, en geef Router 2 een ander IPadres - ervan uitgaande dat internet binnenkomt op Router 1.

Of sluit het Powerlan (ethernet over power, neem ik aan?) direct aan op Router 2 (op een LAN poort), en kijk wat er dan gebeurt. Dan heeft ie waarschijnlijk geen internet verbinding meer, maar kun je 'm wel bereiken vanuit je PC's

[ Voor 35% gewijzigd door Poltergeist op 02-02-2011 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
Dat zal ik morgen zeker eens uitproberen. Alvast bedankt.

Nu ik het prentje zo bekijk begin ik natuurlijk wel een paar fouten te zien.

Ik heb nu even een 2e schets gemaakt hoe ik het anders zou kunnen doen. (Zou het zo ook werken?)

De router is een Linksys WRT610N en het AP zou dan een Linksys WAP610N worden.

Volgens mij is er dan geen fout meer met IP's (de 2 routers).

http://img684.imageshack.us/img684/1866/netwerk2.png

Afbeeldingslocatie: http://img684.imageshack.us/img684/1866/netwerk2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ja, dat moet normaal gewoon werken. Je hoeft overigens geen nieuwe Access Point te gaan halen, je kan de MSI (of de Linksys) als Access Point instellen met deze howto: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
Eens met hierboven. Je kunt de WRT610n dan gebruiken ipv de switch waar je nu je 2e router en powerlan op aangesloten hebt. Overigens moeten de linksys en MSI dan wel verschillende IPadressen hebben (in dezelfde range, voor het gemak) en je een LANpoort van Router 1 (de MSI?) aansluiten op een LANpoort van de WRT610.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
Hoi iedereen,

Ik heb mijn 2e scema nog niet toegepast aangezien dat wel wat werk is maar ik heb wel al een deel van jullie raad gevolgd.

Momenteel is mijn Linksys Router de "Baas" en mijn oude router MSI een acces point, Ik heb hem geconfigureerd zoals in het HOWTO topic staat beschreven. (Bedankt al hiervoor)

Nu is mijn Linksys de "Baas" die de IP adressen uitdeelt maar ik kan mijn WD nog niet helemaal detecteren.

Ik heb mijn laptop op het Aces Point aangesloten en dan kan ik de WD vinden, maar boven op PC1 die is aangesloten op de Linksys, is het nog steeds niet mogelijk om de WD te vinden.

Maar het werkt nog niet helemaal, mijn laptop vind de WD wel maar als ik op "configure" klik opent er een Internet venster maar het laden hiervan mislukt altijd. Ik heb het al verschillende keren gedaan maar het blijft een probleem.

Op de WD zelf heb ik connectie met het internet (dat geeft hij zelf aan) maar als ik probeer mijn WD te registreren zegt hij toch dat er een netwerk probleem is.

Heeft dit te maken met de PowerLAN? Het is een Sweex Powerline 200 kit met 2 adapter. Is het mogelijk dat de PowerLan ook IP adressen uitdeelt? Zou ik dit kunnen uitschakelen of moet ik nog iets anders doen.

Alvast bedankt

Afbeeldingslocatie: http://img585.imageshack.us/img585/9026/netwerk21.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Een powerline set deelt normaal geen IP-adressen uit, nee, maar je moet uiteraard wel zeker zijn dat powerline 2 wel verbinding heeft met powerline 1 en niet met de powerline van de buren, bijvoorbeeld. Kan je vanaf alle computers de webconfig van de Linksys benaderen (op hetzelfde IP-adres)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
Probeer eerst nou gewoon om het nieuwe schema toe te passen. In dit schema zitten gewoon nog een aantal problemen: Zit de telenetlijn inderdaad op de switch aangesloten? Dat kan werken als je meerdere IPadressen toegewezen krijgt, maar kan ook allerlei rare effecten teweeg brengen. Is de switch nou wel of niet aangesloten op de WANpoort van router 1? Want dan gaat e.e.a. nog niet werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
De switch zit op de LAN poort van de router aangesloten.

Morge kan ik naar de winkel om een paar stekkertjes zodat ik de kabels kan aanpassen zoals op het andere schema.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
De PowerLAN heeft geen webinterface, maar het zeker niet verbonden met de buren.

De WD krijgt een IP adres van telenet zelf en niet van mijn router boven.

Dus ik moet wel degelijk het andere schema gaan toepassen als ik het werkend wil krijgen.

Want nu heeft de WD een IP 94.xxx.xxx.xxx en ik heb mijn pc er dan even op aangesloten, en die krijgt ook een IP 94.xxx.xxx.xxx dus de switch in het begin stuurt het signaal van telenet door naar de powerlan en de aparaten die hier op zijn aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexia0087
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 20:54
WD heeft ook een handig tooltje, werkte bij mij prima om de WD Live te vinden:

http://support.wdc.com/pr...upid=1010&sid=110&lang=en

Strava Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
apexia0087 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 19:51:
WD heeft ook een handig tooltje, werkte bij mij prima om de WD Live te vinden:

http://support.wdc.com/pr...upid=1010&sid=110&lang=en
Wel deze tool vind de WD dus niet maar dat komt omdat ze niet op hetzelfde netwerk zitten.

Ik ga morge alles in orde brengen en dan zou het moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Je hebt de WD nu aan een poort gehangen waar je alleen de tv-settop box aan moet hangen.
Je moet de WD aan je interne netwerk hangen (aan router 1 dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
Hoi iedereen,

Afbeeldingslocatie: http://img684.imageshack.us/img684/1866/netwerk2.png

Ik heb het netwerk aangepast zoals het hier nu staat afgebeeld.

Alles werkt nu perfect, heeft een IP van router 1 (beginnend met 192.169.1.XXX).

Alleen heb ik nog 1 vraagje, Router 2 werkt nu als een Acces point, die heb ik geconfigureerd zoals hierboven al was beschreven. Nu heeft de router een inwendige switch, dus eigelijk zou ik de powerLAN ook hierop kunnen aansluiten net zoals de kabel die van router 1 komt.

Zou hou ik 1 switch over die ik dan weer elders kan gebruiken. Maar als ik dit doe, lijkt het of het AP (router) niet meer werkt als ingebouwde switch. Heeft dit te maken met de config naar AP?

Voor de rest werk alles wel naar believen nu.

Hartelijk dank iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Het zou helpen als je het IP-adres van de router (+range) en andere apparaten op het netwerk even vermeld. Als je router 2 bijvoorbeeld 192.168.2.1 als IP hebt gegeven en je intern netwerk zit op 192.168.1.100 tot 192.168.1.200 (met 192.168.1.1 als gateway) zouden clients op router 2 inderdaad eventueel een probleem kunnen hebben (ander subnet durft soms te conflicteren - ook al zou het enkel verschil mogen hebben voor het bereiken van de webinterface).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
Router 1:

IP: 192.168.1.1
Range: 192.168.1.100 - 192.168.1.200 (100 adressen)

AP (Router 2):

IP: 192.168.1.125

Het AP werkt perfect draadloos (zit er momenteel op) maar als ik dus de PowerLAN en de Kabel die van Router 1 hierop aansluit heeft hij geen internetverbinding meer. Het zou handig zijn mocht dit wel werken dan kan de switch er van tussen en kan ik hem elders voor gebruiken.

Het is precies of de LAN poorten niet meer doorverbinden doordat hij als AP is geconfigureerd.

Andere aparaten op het net:

3 Laptops (draadloos)
3 PC's (kabel)
WD Live Hub (kabel - PowerLAN)
Setupbox (kabel - PowerLAN)
TV (kabel - PowerLAN)
2 GSM's (draadloos)

Alle aparaten krijgen een IP 192.168.1.1XX dus dat is het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
En je hebt dus de uplink (de kabel die van de switch naar router 2 loopt) verstoken van de WAN naar een LAN-poort? Het is overigens best om router 2 een IP-adres te geven dat binnen hetzelfde subnet zit, maar niet in de DHCP-range. Geef hem bijvoorbeeld 192.168.1.2. Test daarna nog eens met een laptop (bekabeld aangesloten) of je geen verbinding krijgt. En kijk wat er gebeurd met een statisch IP-adres.

[ Voor 20% gewijzigd door Petervanakelyen op 04-02-2011 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
Ja, alle kabbels steken in een LAN poort. (Ik zou zelf niet weten waarvoor die WAN poort gebruikt moet worden)

Ik zal het IP eens veranderen naar 192.168.1.2 dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
Ik heb het IP van het AP (router 2) aangepast naar 192.168.1.2.

Maar vanaf dat ik dit doe, kan ik niet meer inloggen op de router. Niet op 192.168.1.1 als op 192.168.1.2 (dat kon ik de vorige keren ook al niet eigelijk)

Het probleem van de kabel blijft ook nog bestaan.

Het enige wat ik heb gedaan om de router in AP te zetten is DHCP uitschakelen en een ander IP gekozen. Dat is toch juist?

Waarom blijft dit dan problemen geven?

[ Voor 5% gewijzigd door Toon-VA op 04-02-2011 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Als je alle kabels op router 2 afkoppelt en maar één kabel in laat steken die verbonden is met een computer met een vast IP-adres in dezelfde range, kan je hem dan bereiken op 192.168.2.1? Hier werkt die situatie namelijk perfect, dat zou het bij jou ook moeten doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
Ik heb nog eens geprobeerd maar het lukt echt niet.

Ook als ik het IP van het AP (router 2) op 192.168.1.2 zet krijgen de laptop die draadloos verbinden met het AP een IP 192.168.199.XXX en niet meer 192.168.1.1XX dus dat klopt ook niet meer.

Ik veronderstel dat het AP (router 2) gewoon te oud is voor deze config. en dat ik het gewoon moet laten zoals het nu is of een ander AP kopen.

Momenteel staat alles zoals ervoor en moet de switch er blijven tussen staan.

De MSI RG60SE is wel al een zeer oud beestje hoor (6 - 7 jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ik heb hier een RG54SE staan, en alles werkt perfect. Heb je voor beide routers de laatste firmware? Je kan proberen om de RS60SE nog eens te resetten en terug in te stellen. Enkel het IP-adres aanpassen naar 192.168.1.2 en de DHCP-server uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
Ok, nu word het echt vreemd

IP staat op 192.168.1.125 (terug in de range) momenteel stuurt het AP wel internet over de kabel.

Dus nogmaals even proberen het IP te veranderen naar 192.168.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
Sorry voor het heen en weer gedoe maar ik kan niet anders.

Ook al heel hard bedankt voor de hulp.

Update:

AP IP = 192.168.1.2 en DHCP uit - Wifi setup staat ook al goed
Er word ook internet over de kabel gestuurd en meerdere aparaten krijgen internet als ik ze aansluit via de kabel.

Enkel nog dit probleem:

Dus de aparaten die aangesloten zijn op het AP worden niet meer in het range opgenomen

Ze hebben een IP zoals 192.168.199.XXX

Voor de rest is alles goed en daar ben ik al blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Welk apparaat deelt er nog IP-adressen uit buiten de Linksys? Als namelijk de DHCP uit staat, zou je nooit een IP-adres in die range moeten krijgen. Kan je de webinterface van de Linksys bereiken op een computer met zo'n IP-adres? Wat staat er bij een ipconfig /all (op zo'n computer)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
Er deelt momenteel niemand anders IP's uit buiten de linksys

Ik kan de Linksys webinterface bereiken vanop zo'n PC.

En ik heb mijn probleem gevonden, stom van mij.

Ik zit momenteel op een macbook dus ik kijk in Vmware met cmd - ipconfig /all
Maar dat stond op NAT, even op bridged gezet en het was in orde.

Al mijn problemen zijn nu in orde.

Ik wil je echt van harte bedanken met je hulp.

Nog even dit.

De kabel die van boven Router 1 naar beneden AP loopt kan ik niet rechtreeks verbinden met elkaar. Komt dit omdat het geen cross over kabel is? (Want het is eigelijk router - router verbinding)

Dus de switch zit er nog altijd tussen

[ Voor 24% gewijzigd door Toon-VA op 04-02-2011 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Normaal zijn de poorten auto-sensing, maar bij oudere apparaten wil dat soms wel eens ontbreken. Er bestaan geloof ik van die kleine koppelstukjes die van een straight een cross-cable kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
Snel even een cross-cable gemaakt, het werkt nu zonder de switch als tussenstation.

Nu is het echt volledig compleet in orde.

Nogmaals merci voor alle hulp
Pagina: 1