Hallo allemaal,
Ik heb momenteel de volgende setup:
- Gigabyte EX58-UD3r v1.6
- Intel Core-i7 950 (3.04 Ghz)
- 6 GB Kingston Value RAM
- Geforce 275 GTX 896 MB
- WD Raptor 150 GB
- Samsung 500 GB
- Windows 7 Home Premium x64
De harde schijf is in mijn ogen het zwakke punt in mijn systeem... Nu ben ik aan het kijken naar SSD, maar ik vind het nog geen tijd (stabiliteit, prijs) om over te stappen. Hieronder een tweetal benchmarks van de huidige schijven (AHCI staat overigens niet aan):
WD Raptor:

Samsung:

Is dit een normale performance voor conventionele schijven? Kan ik nog iets tweaken behalve AHCI aanzetten? Hebben jullie adviezen voor een nieuwe harde schijf? Is een Velociraptor een optie? Of kan ik beter tóch wachten op een goede SSD?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Ik heb momenteel de volgende setup:
- Gigabyte EX58-UD3r v1.6
- Intel Core-i7 950 (3.04 Ghz)
- 6 GB Kingston Value RAM
- Geforce 275 GTX 896 MB
- WD Raptor 150 GB
- Samsung 500 GB
- Windows 7 Home Premium x64
De harde schijf is in mijn ogen het zwakke punt in mijn systeem... Nu ben ik aan het kijken naar SSD, maar ik vind het nog geen tijd (stabiliteit, prijs) om over te stappen. Hieronder een tweetal benchmarks van de huidige schijven (AHCI staat overigens niet aan):
WD Raptor:

Samsung:

Is dit een normale performance voor conventionele schijven? Kan ik nog iets tweaken behalve AHCI aanzetten? Hebben jullie adviezen voor een nieuwe harde schijf? Is een Velociraptor een optie? Of kan ik beter tóch wachten op een goede SSD?
Alvast bedankt voor jullie hulp!