Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geachte tweakers

Het volgende wou ik vragen ik heb een pc gekregen die is ingesteld als server als ik hem aan zet komt het programma centos-5 linux dan na tijdje komt die met geef wachtword in dat heb ik dus niet.
Nu is mij vraag hoe kan ik deze pc formateren en er een schone windows vista op zetten. De pc is een
dual core2 - 8400
2 harde schijven van 160 gb
2 gb intern geheugen

Alvast bedankt voor de hulp 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:36

Mavamaarten

Omdat het kan!

Door hem te formatteren.
Windows Vista disc erin, kies voor schone installatie (alles wissen) en formatteer de hele HDD (niet gewoon een partitie !)
Even laten installeren, drivers erop en klaar ;)

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je er al is naar gezocht op google?

Lees dit trouwens ook even door!
Het algemeen beleid #topicplaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Als je het wachtwoord niet hebt, is het uberhaupt wel jouw server?

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb gezocht op google alleen lukt het niet dan zoals daar staat.
Verder ik heb me vista schijf erin gedaan krijg je melding druk op toets voor starten van cd dan gebeurt er niks meer blijf blijf beeld zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kKaltUu

Het is niet mijn server staat ook dat ik die pc heb gekregen ze gebruiken hem niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De loader van CentOS geeft waarschijnlijk problemen.

Gebrijk een 'partitioner', met als voorkeur GParted(opensource linux). Formatteer hiermee beide schijven, of één dat is aan jou.

En probeer het dan nog eens met je Vista cd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt whis het loopt nu pakt die wel de cd van vista

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 18:17:
Nu is mij vraag hoe kan ik deze pc formateren en er een schone windows vista op zetten.
Door bijvoorbeeld de bovenstaande zin door je favoriete zoekmachine heen te trekken.

Wedden dat je dan al letterlijke uitleg in het nederlands kan krijgen hoe je dat moet doen? :)

Kijk, we zijn echt niet te beroerd om iemand te helpen, maar een beetje eigen initiatief zien we wel graag.
Vandaar dat we in de aanmeldingsvoorwaarden een paar simpele doch doeltreffende puntjes hebben verzameld waar je voor je een vraag stelt zelf even naar kan kijken.

[ Voor 30% gewijzigd door alt-92 op 02-02-2011 19:39 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maak niet uit alt ik weet het nu wish heeft me het juiste verteld en speciaal voor jou deze vraag ook op google gedaan maar verder dan cd vista er in bios cd rom als eerste zetten kom ik niet. Want dan komen ze met verhaal dvd speler kapot enz maar nergens over gparted gebruiken of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 19:52:
Maak niet uit alt ik weet het nu wish heeft me het juiste verteld en speciaal voor jou deze vraag ook op google gedaan maar verder dan cd vista er in bios cd rom als eerste zetten kom ik niet. Want dan komen ze met verhaal dvd speler kapot enz maar nergens over gparted gebruiken of zo.
Zo bedoelde Alt het ook niet.

Maar als je nou bijv. voortaan in je post zet dat je zelf al hebt gezocht, en rondgekeken dan weten wij dat ook. Dan hoeven wij niet voor je te gaan googelen, maar bijv. verder moeten zoeken.

Succes met je Vista! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelison
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:51
Als je toch bezig bent, installeer windows 7 ;) Bespaard je wat frustratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:48

Compizfox

Bait for wenchmarks

Interessant leesvoer: Wikipedia: Interpunctie

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Geen optie om het even te laten doen door iemand die - euhm - wel weet wat hij moet doen? Meestal zit er tussen de familie/collega's wel iemand bij die je heel goed kan helpen met deze zaken. ;)

Maar begin eens eerst met het volgende te vermelden: is het een "merk" PC, of een zelfbouw computer? En ben je al eens in het BIOS gaan zien (eventueel gereset naar de defaults) naar de opstartvolgorde?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gelukkig maar maar google dan bestaat word je niet zo aangevallen maar oke weten we dan voor de volgende keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is opgelost petervanakelyen moest eerst een 'partitioner' gebruiken want hij las de cd niet in nu dus wel bedankt
Pagina: 1