Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XL 2007] Lege cellen negeren in column chart

Pagina: 1
Acties:

• supern0va
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-11 09:06
DIT PROBLEEM IS OPGELOST. ZIE MIJN ONDERSTE POST.

Hi,

Ben bezig met een sheet waarin producten worden geanalyseerd.
In kolom A kan de gebruiker gewichten invullen. De ene keer zijn dat maar 10 cellen, de andere keer 50, de volgende keer 10000 enzovoort. Die data wil ik graag in een staafgrafiek weergeven, zodat in een oogopslag duidelijk is hoe de spreiding van de gewichten is.

Ik geef mijn grafiek nu de range A:A, dus de hele kolom A. Zo weet ik zeker dat elke hoeveelheid producten geanalyseerd kan worden. Maar op die manier plot excel echt de hele kolom, dus met honderdduizend lege cellen.

Vraag: hoe krijg ik het voor elkaar dat excel automatisch alleen de cellen plot waar getallen in staan?

Heb al geprobeerd om N/A in te vullen in de cellen die ik niet gebruik. Volgens een topic op een ander forum zou excel die moeten negeren. Maar dat werkt niet; hij pakt ze nog.

[ Voor 3% gewijzigd door supern0va op 07-02-2011 17:10 . Reden: Opgelost! ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Volgens een topic op dit forum zou dat ook moeten werken :P

Wat voer je precies in, en welke taal Excel heb je?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• supern0va
Hi,

Nederlandse excel 2007.
Wat ik al heb geprobeerd:
=na()
#na()
n/a
en talloze combinaties op dat thema

En in kolom B

=IF(A1 = 0,NA(),A1)

Die laatste geeft in kolom B netjes #N/A als kolom A leeg is. Maar werkt ook niet.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

oops

[ Voor 80% gewijzigd door Fish op 02-02-2011 21:46 ]

Iperf

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

not(iserror(a1))

maar dan nederlands

Iperf

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Nederlandse Excel
=NA() betekent Not Available
=NB() betekent Niet Beschikbaar

;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• supern0va
Ben inmiddels geswitched naar een Engelse excel 2007 om alle misverstanden uit te sluiten.
Nog steeds geen succes. Als ik een range data A1:A100 in een staafgrafiek stop, loopt die staafgrafiek altijd van 1 t/m 100. Ookal zijn de laatste 40 cellen van de range leeg. De grafiek wordt niet 'korter' zeg maar, en dat is wat ik wil.

Heb nu een workaround bedacht. Met
=MATCH(1000000000000,A:A)
krijg ik het rijnummer terug van de laatste cel waar data in staat, in range A:A . Alle cellen daaronder zijn dus leeg en wil ik niet meerekenen. Nou hoef ik mijn grafiek alleen nog duidelijk te maken dat zijn bereik loopt van A1:A[uitkomst bovenstaande formule]. In het venster design->select data krijg ik dat niet voor elkaar. Anyone?

[ Voor 4% gewijzigd door supern0va op 04-02-2011 12:04 ]

• supern0va
Opgelost!

De sleutel is niet om de grafiek lege cellen te laten negeren, maar om de grafiek alleen de cellen waar wel in staat als input te geven. Dat kan door een dynamische range aan te maken.

How to use defined names to automatically update a chart range in Excel

Thanks voor het meedenken allemaal! _/-\o_

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-11 10:47

Pykow

Angelo OTR

Ja dit had ik ook gevonden om lege waardens te negeren.
Maar helaas werkt dit alleen bij grafieken en niet bij de velden.
Heb ik andere topic van gemaakt.

ik heb nu handmatig een random lege veld gekopieërd en geplakt op alle lege velden.
dat was ongeveer 1 uur werk. er moet een oplossing zijn.

Angelo NL / Global Cargo VTC

• supern0va
Oh? Ben daar zat topics over tegengekomen tijdens mijn zoektochten om bovenstaande te fixen.

Deze bijvoorbeeld.
Pagina: 1