chkdsk geeft bsod, maar blijft gescheduled bij elke boot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
samenvatting: hoe zet ik een scheduled disk check weer uit in windows 7?

Een ogenschijnlijk simpel probleem houdt me al de halve dag bezig:
In W7 heb ik aangegeven een disk scan te willen schedulen. Laptop opnieuw opgestart en chkdsk begon direct (geen optie om het te cancellen binnen x seconden)
Ergens in stap 4 van 5 komt er steeds een BSOD: bad system config info.
Tijdens de chkdsk wordt ook een bad sector gevonden.
Hierdoor blijft chkdsk ergens geflagt staan en komt het telkens terug als ik opstart, om vervolgens vast te lopen meteen BSOD.

Al geprobeerd:
-via opstart en systeemherstel scherm van W7 naar command gegaan en daar chkdsk /x c: gedaan, ook chkntfs /x c: Dat zou een ' dirty' disk weer als clean moeten aanmerken.
vreemd genoeg staat de disk echter niet als ' dirty' aangemerkt kwam ik achter.
- ergens las ik dat het in het register zou staan. maar onder HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CURRENTCONTROLSET\CONTROL\Session Manager vind ik geen bootexecute parameter om aan te passen.

Het lijkt er haast op dat chkdsk of chkntfs niets te maken hebben met de disk scan die steeds wordt uitgevoerd.

Daarnaast begrijp ik dat er een nieuwe HD moet komen vanwege de bad sectors. Het zou echter wel fijn zijn als ik tot die tijd windows wel weer gewoon in kan. De laptop had helemaal nooit kuren tot vandaag.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 10:47

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Al geprobeert op te starten van de Windows 7 DVD en daar de reparatie wizard te draaien?

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:20

Mavamaarten

Omdat het kan!

chkdsk kan je toch annuleren voor het start ?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
@Phas0r: ik heb er nooit zo veel vertrouwen in dat dat het oplost. Maar door jouw post heb ik toch maar 'start last kown running configuration' ofzoiets gekozen en hierdoor is checkdisk dan eindelijk overgeslagen. :)
@mavamaarten: dat dacht ik ook, maar hij begon onmiddelijk.

maar goed; opgelost.
(op het feit na dat ik een nieuwe HD moet kopen :P )

Mixed Reality dev